تعداد بازدید: ۱۰۲۱
کد خبر: ۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ - 2019 30 June

آموزش و پرورش
چرا مدیرانی را که نمی‌توانند درست مدیریت کنند و با همه از دانش‌آموز گرفته تا اولیاء و معلمان درگیرند، عوض نمی‌کنید؟ مگر امثال مدیر بوووووق چقدر برای اداره نفع دارند که حاضر به جابه‌جایی‌شان نیستید؟


فضولی قل‌مراد:
عزیز دل برادر! قربان آن شکل ماهت بروم! اگر قرار باشد پیشنهاد شما در کل مملکت اجرا بشود و آن مدیرانی که نمی‌توانند درست مدیریت کنند جابه‌جا شوند، باید همه مدیران تشریف ببرند کارگر و رفتگر بشوند و جامعه شریف کارگران و رفتگران تشریف بیاورند در رأس امور قرار گیرند. به نظرم که مملکت گل و بلبل خواهد شد. به جان شما!! می‌گویید نه، یک بار امتحان کنید!!

شهرداری نی‌ریز
سؤال:
به خاطر آسفالت خیابانها از شما کمال تشکر را داریم. امیدواریم با شرکت گاز، آب و برق هماهنگ کرده باشید تا مثل کوچه شماره ١٢ بلوار نشاط نشود که بعد از سالها آسفالت شد و به یک ماه نکشیده، شرکت آبفا به خاطر لوله‌کشی آسفالت را از بین برد و برای ترمیم آن هم اقدامی نکرد. حالا هم هیچ کس پاسخگو نیست.
جوابیه آبفا:
هر کس وظیفه‌ای دارد. وظیفه ما کنده‌کاری و لوله‌گذاری است. وظیفه شهرداری هم آسفالت است. به شهردار گفته‌ایم بچرخ تا بچرخیم.
سؤال:
چرا بعد از این همه قول و وعده، فکری به حال جوی آب ابتدای خیابان ١٢ فروردین نمی‌کنید؟ متأسفانه آب باران و ... در آن راکد و تبدیل به گنداب می‌شود. این آب که راه خروجی ندارد، علاوه بر ایجاد بوی تعفن شدید، بخصوص در تابستان خطر شیوع بیماری برای مردم منطقه دارد.
جوابیه قل‌مراد:
چشمها را باید شست جان من! آنجا در همان آب که شما آن را گنداب دیده‌اید زندگی جریان دارد. دو قورباغه نر و ماده زندگی مشترکشان را با کلی امید و آرزو آغاز کرده و در آن آب تخم‌گذاشته و نوزادان آنها اکنون تازه تاتی‌تاتی می‌کنند. بروید چشمهایتان را بشویید و جور دیگر ببینید. تازه پشه‌هایی هم که آنجا جمع می‌شوند، غذای همین نوزادان هستند. ببینید چه زیستگاه قشنگی ایجاد شده؟ پس با هم شعر زیر را زمزمه کنیم:
- شاعری دیدم هنگام خطاب، به گل سوسن می گفت: «شما»
(آنوقت تو به زیستگاه قورباغه‌ها می‌گویی گنداب)
- عکس غوکی در حوض
آب پیدا بود، عکس اشیا در آب
(و نگوییم به آبی زیبا «گنداب»)
چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
رخت ها را بکنیم:
آب در یک قدمی است.
(شما می‌توانید پاچه‌هایتان را تا زیر زانو بالا بزنید و از خنکی آب لذت ببرید) 
و بگیریم طراوت را از آب.

فرمانداری - فرماندهی انتظامی 
ما جوانان به دنبال همسر می‌گردیم. می‌خواستم بدانم آیا نی‌ریز سایت همسریابی دارد یا نه و اگر کسی بخواهد راه‌اندازی کند به کدام اداره باید مراجعه کند؟
جوابیه قل‌مراد:
این ایده شما جدید نیست و از سالها قبل در نی‌ریز به دست توانای زنان سالمند انجام می‌شده. در محله خودمان حداقل ٤-٣ نفرشان را می‌شناختم که تخصص خاصی در پیدا کردن شوهر یا همسر برای خانواده‌های مختلف داشتند از جمله: اقدس،  سمنگل، شوکت، ماه‌سمن، سرور خانم و غیره. اینها نه مجوزی داشتند و نه کسی روی کار آنها نظارت می‌کرد.
همین سمنگل خدابیامرز یک تنه کار اینستاگرام را در نی‌ریز انجام می‌داد. نسلشان نابود شد. یادشان بخیر!


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها