تعداد بازدید: ۳۰۲۵
کد خبر: ۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ - 2016 29 October
امام‌جمعه نی‌ریز:
طبق فتوای مراجع، گرفتنِ دیر کرد حرام است. اما بانکهای ما این کار را انجام می‌دهند و مردم فقط نگاه می‌ کنند.
سجاد صمیمی پور: آیت ا... سید محمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه 7 آبان، با بیان این مطلب، بر لزوم پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر توسط همه افراد جامعه تأکید کرد و از بین رفتن شغلهای حرام و باطل را در سایه انجام این فریضه دانست.

امام‌جمعه نی‌ریز، برچیدن گناه از جامعه را وظیفه شرعی و واجب همه مردم عنوان کرد و ایجاد پدیده‌هایی مانند رباخواری، ‌فروش مواد مخدر، گرانفروشی، کم‌فروشی و ... را در نتیجه عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر دانست.

ایشان گفت: «طبق فتوای مراجع، گرفتنِ دیر کرد حرام است. اما بانکهای ما این کار را انجام می‌دهند و مردم فقط نگاه می‌کنند. اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر به درستی اجرا می‌شد، مسائلی مانند رباخواری، دیرکرد و شغلهای مخرب وجود نداشت.»

آیت‌ا... فقیه مقابله با شغلهایی مانند فروش مواد مخدر که جوانها را نشانه رفته، وظیفه همگانی مردم و نه فقط وظیفه نیروی انتظامی دانست و گسترش رباخواری در بانکها را نتیجه سستی مردم و توجه نکردن به نهی از منکر عنوان نمود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان، در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد تحولاتی که در دولت انجام می‌شود، برای اقتصاد مردم ثمر داشته باشد و افزود: «آنچه مردم به دنبالش هستند، معاش و اقتصادشان است. باید به اینها توجه شود تا مردم بتوانند در رفاه و آسایش زندگی کنند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، مشکلاتی را که دامن‌گیر جامعه شده، در نتیجه درست اجرا نشدن مقررات دین دانست و افزود: «اگر قوانین دین خوب اجرا شود، قطعاً کشور سامان پیدا می‌‌کند و نگرانیها برطرف می‌شود. وقتی مردم در تمام امور نظارت داشته باشند، چشمانشان را باز کنند و حاضر نباشند گناه ببینند، یقیناً‌ جامعه اصلاح می‌شود.»

ایشان صلاحیت افراد، رستگاری اشخاص و بهتر شدن جامعه را در گروی نظارت عمومی، مبارزه با فساد و گناه دانسته و با استناد به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: «کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، دعایشان مستجاب نمی‌شود.»

عضو خبرگان رهبری، در جای دیگر با اشاره به برخی حرفها در خصوص عدم نیاز ایران به قدرت موشکی و با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری در این رابطه گفت: «مذا کره جای خود، مسائل فرهنگی جای خود و موشک هم در جای خود لازم است؛ چرا که اگر ما توان نظامی نداشته باشیم، هر لحظه ممکن است دشمن به ما حمله کند .»

امام‌جمعه نی‌ریز در ادامه صحبتهایش، با اشاره به مناسبتهای پیش رو در این هفته از جمله شهادت حسین فهمیده در 8 آبان و روز دانش‌آموز، بر لزوم پیروی و الگو گرفتن جوانان و نوجوانان از این شهید تأ کید کرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها