تعداد بازدید: ۱۵۷۸
کد خبر: ۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ - 2019 22 June
رئیس دادگستری در خطبه‌های نماز جمعه خبر داد:
خطیب جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه گفت که آمار طلاق در سال 1397 نسبت به سال قبل از آن 25 درصد افزایش داشته است.
عابد نعمتی، هورگان: حجت‌الاسلام علی‌اصغر مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه 31 خرداد با بیان این که در سال گذشته 165 طلاق در نی‌ریز ثبت شده، گفت: «در حالی که طلاق نسبت به سال قبل از آن 25 درصد افزایش داشته، آمار ازدواج کم شده و به 618 مورد رسیده است.»

به گفته رئیس دادگستری نی‌ریز، در سال گذشته حدود 8 تن و 506 کیلو انواع مخدر در شهرستان کشف شده است.

مهدوی عنوان داشت: «یکی از کارشناسان مواد مخدر به من گفت این مقدار مواد مخدری که ما کشف می‌کنیم، یک دهم آن چیزی هم نیست که وارد کشور می‌شود. من یک جا گفتم اعتیاد شهرستان بیش از 50 درصد است و بعضی‌ها تعجب کردند.»

وی تعداد دستگیری‌های مواد مخدر سال گذشته را 576 نفر با تشکیل 444 پرونده عنوان کرد و اظهار داشت: «در سال 97، بیش از هزار زندانی وارد زندان نی‌ریز شده‌اند که 61 درصد آنها مربوط به مواد مخدر است.»

رئیس دادگستری اولویت اول شهرستان را رونق دادن به بازار کسب و کار و استفاده از کارگران بومی دانست و گفت: «ما مهلتهای لازم را به صاحبان کار برای عدم استفاده از اتباع بیگانه داده‌ایم؛ اما دیگر ملاحظه نخواهیم کرد. امسال باید آمار کارگران افاغنه را به صفر برسانیم. دیگر هیچ اغماضی نخواهیم کرد؛ حتی اگر دادستان و فرمانده انتظامی هم بخواهند کوتاهی کنند، با آنها هم برخورد خواهیم کرد.»

مهدوی در جایی دیگر هر انسانی را ناچار به کوچ کردن از این دنیا دانست که کسی نمی‌تواند از آن فرار کند. وی افزود: «مظاهر دنیوی زاد و توشه این سفر نیست. بلکه باید تابع هوا و هوس نشویم.»

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «چند روز دیگر تنور انتخابات داغ و بی‌تقوایی‌ها، جسارتها و توی سر هم زدن‌ها شروع می‌شود. ولله اینها هواهای نفسانی است؛ کلاه سرتان نرود. نفس فریبتان داده که می‌گوید برای خدا است؛ حرکتی که برای نفس باشد، محکوم به سقوط است.»

وی افزود: « امام(ره) برای نفس قیام نکرد؛ حرکتش برای خدا بود. اما نفسانیات ما جمهوری اسلامی را به چالش می‌کشد. اصلاً شما نگران بیرون کشور و دشمن خارجی نباشید؛ این نفس ما است که ما را بدبخت می‌کند و باید از آن بترسیم. اختلافات هم به خاطر نفسانیات است. هر کس دلش برای اسلام و نظام می‌سوزد، باید اختلاف را کنار بگذارد.»

در بین دو نماز فرماندار نی‌ریز طی سخنانی مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی در خانه‌های تک تک افراد جامعه عنوان کرد و گفت که در عصر حاضر هدف آن جوانان برومند این آب و خاک است.

حمید یزدان‌پناه با بیان این که بیش از 70 نوع مواد مخدر صنعتی در عرصه جهانی تولید می‌شود، گفت: «مواد مخدر جدید در بسته‌های فریبنده و به بهانه‌های مختلف جوانان را فریب داده و حتی به خانم‌های خانه‌دار هم رسیده است. گر چه آمار مصرف مواد مخدر توسط زنان یک دهم مردان است؛ ولی آسیبهای زیانبار آن برای خانواده و فرزندان ده برابر بیشتر است.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها