تعداد بازدید: ۱۳۸۹
کد خبر: ۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ - 2019 21 June
مدیریت مصرف کولرهای آبی موجب صرفه‌جوئی ۳۰ درصدی در هزینه خانوار می‌شود.


مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان سمنان معتقد است که مدیریت مصرف کولرهای آبی موجب صرفه‌جوئی ۳۰ درصدی در هزینه خانوار می‌شود.

به گزارش هورگان به نقل از ایسنا، سید بهروز کسائیان، اظهار کرد: کاهش استفاده از کولرهای آبی و قرار دادن آن بر روی دور کند در ساعات ۱۱ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر و ۲۰ تا ۲۴ که ساعات پیک بار هستند می‌تواند کمک بسزایی در تقلیل هزینه‌های برق مصرفی کند.

وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در آب و برق مصرفی کولرها خاطرنشان کرد: رعایت چند نکته در خصوص مدیریت مصرف تقریباً یک‌سوم هزینه‌های خانوار را کاهش می‌دهد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: دقت به برچسب انرژی با رتبه بالا در هنگام خرید کولر آبی، توجه به ظرفیت و مساحت محل مورد نظر، استفاده از دماسنج در مکان و عدم روشن کردن مداوم کولر و… از مواردی است که به مدیریت بهینه مصرف در کولرهای آبی کمک می‌کند.

کسائیان با ارائه راهکارهای لازم برای مدیریت مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی از شهروندان سمنانی خواست به‌جای کولرهای گازی از کولرهای آبی استفاده کنند.

احمد غنی‌پور بعدازظهر اظهار کرد: کولرهای آبی به نسبت کولرهای گازی، حدود چهار برابر کمتر برق مصرف می‌کنند و به دلیل اقلیم خشک و پایین بودن میزان رطوبت نسبی در استان، استفاده از کولرهای آبی به شهروندان سراسر این استان توصیه می‌شود.

این کارشناس مصرف انرژی خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های تبریدی با رده انرژی بالا، سرویس دوره‌ای تجهیزات سرمایشی، عایق کاری کانال کولر، نصب سایه‌بان بر روی کولر و استفاده از دور کُند آن، از جمله مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بخش به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حجم بالای مصرف برق در فصول گرم سال گفت: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان در مصرف برق وسایل برودتی، تأثیر مناسبی در کاهش پیک بار خواهد داشت.


برچسب ها: بهروری ، انرژی ، صرفه جویی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها