تعداد بازدید: ۱۳۵۰
کد خبر: ۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ - 2019 16 June
حجت‌الاسلام مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه:
خطیب جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز‌جمعه گفت: «دکتر شریعتی را از سرمایه‌های کشور می‌دانم؛ چراکه خطیب توانایی بود.»
عابد نعمتی، هورگان: این هفته حجت‌الاسلام مهدوی رئیس دادگستری نی‌ریز به دلیل کسالت آیت‌ا... فقیه نماز جمعه 24 خرداد را اقامه کرد.

وی دکتر علی شریعتی را یکی از سرمایه‌های کشور خواند و اظهار داشت: «او خطیب توانایی بود و اگر دو ساعت پشت سر هم سخنرانی می‌کرد، کسی خسته نمی‌شد. باید سعی کنیم به جای معایب، کمالات اشخاص را ببینیم.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به پاسخهای مقام معظم رهبری به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، گفت: «همه ما از این پاسخها احساس عزت کردیم. چرا که مقام معظم رهبری با آن درک عمیق خود، برجکهای ترامپ را یکی یکی زدند.»

وی در جایی دیگر از سخنان خود، کسی را که گناه می‌کند و همزمان عمل صالح انجام می‌دهد مثال کسی دانست که صبح تا شب دیواری را می‌چیند و آخر وقت همه را خراب می‌کند. حجت‌الاسلام مهدوی افزود: «این که تأثیری در سالها نماز خواندن نمی‌بینیم، به دلیل این است که موش دزد در انبان ماست و دارد گندمها را می‌برد.»

در بین دو نماز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز به مناسبت هفته این نهاد در سخنانی گفت: «در این 40 سال وابستگی کشور به محصولات کشاورزی از بین رفته و تبدیل به صادر کننده اقلام مهمی شده‌ایم.»

ذبیح‌ا... سیروسی توسعه باغهای دیم و انجیر را بهترین راه برای مقابله با خشکسالی در شهرستان نی‌ریز دانست و گفت: «گلخانه‌های کوچک مقیاس راحت‌ترین روش برای تأمین معاش خانواده‌های روستایی است که دولت به آن تسهیلات خوبی می‌دهد.»

وی افزود: « چرا ما به سمت کاشت گیاهان دارویی مثل انغوزه نرویم و آن را میان انجیرستانهایمان نکاریم؟ یک هکتار انغوزه بعد از 5 یا 6 سال، 200 میلیون تومان درآمد دارد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها