تعداد بازدید: ۱۲۷۰
کد خبر: ۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ - 2019 10 June
سرمقاله
امین رجبی سردبیر

چندی پیش در کارگروه اشتغال نی‌ریز که اولین جلسه خود در دوره فرمانداری جناب آقای یزدان‌پناه را برگزار می‌کرد، به کمبودها و نواقصی که این کارگروه دارد اشاره شد. از جمله برگزاری نامنظم و دیربه‌دیر، عدم دعوت از بخشداران و همچنین حضور رؤسای اداراتی که نیازی به حضور آنان نیست.


در این جلسه فرماندار تأکید کرد که:


جلسه شورای اشتغال باید حداکثر  هر ۲۰ روز یک‌بار برگزار شود؛


باید جلسات محدودتر و کاراتر برگزار شود؛


باید آسیب‌شناسی کنیم و مسائل و مشکلات مربوط به کارگاه‌ها و کارآفرینان را حل کنیم. اینکه ۸۰ واحد سنگبری از خط تولید خارج شده‌اند باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.


در این شرایطِ ناخوشِ اقتصادی می‌توان به جرئت گفت که خیر و ثواب ایجاد یک شغل حتی از ساخت مسجد و مدرسه هم بیشتر است؛ چرا که اشتغال می‌تواند جلوی فقر، فساد و فحشا، خودکشی، اعتیاد، طلاق و بسیاری آسیبهای دیگر را بگیرد و خیر در خیر ایجاد کند و امید بیافریند.


پس باید دست کارآفرینان و تولیدکنندگان و صاحبان کارگاه‌ها را بوسید و جلوی پایشان فرش قرمز گسترانید. آنها واقعاً با خون دل یک کار اقتصادی ایجاد کرده‌اند و با مشقت آن را سر پا نگه داشته‌اند.


این که اعلام شده هدف کارگروه اشتغال شهرستان در سال جدید باید «حفظ مشاغل موجود» باشد، یک کار خوب و پسندیده است و باید از طرف همه حمایت شود.


نگارنده پیشنهاد می‌کند در جلسه‌‌های آتی کارگروه اشتغال حتماً از کارآفرینان، صاحبان کارخانجات و کارگاه‌ها، کشاورزان، و پیمانکاران هم به نوبت دعوت شود و ضمن دلجویی و تشویق، از آنان نظرخواهی و مشورت گردد. آنان هستند که چون فرماندهان اقتصادی در خط مقدم مبارزه‌اند و خوب می‌دانند گره‌های کار کجا است و راه موفقیت از کجا می‌گذرد.


باید حتی صاحبان کارگاه‌های تعطیل شده نیز دعوت شوند تا هم از تجربیات آنان استفاده شود و هم به آنان کمک شود تا به خط تولید برگردند.


در این کارگروه غیر از اینان که می‌توانند عضو ثابت باشند، زمانی نیز به متقاضیان داده شود تا بیایند و سخن بگویند.


امید که با درایت مسئولان محترم شاهد رونق اقتصاد شهرستان و اشتغال‌زایی باشیم.


چنین باد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها