تعداد بازدید: ۱۸۰۲
کد خبر: ۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 2019 08 June
حجت‌الاسلام فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه موقت نی‌ریز در خطبه‌های نماز‌جمعه با بیان این که باید با وحدت و همدلی جلوی نابودی منابع شهرستان را بگیریم، گفت: «چقدر اختلاف روحانیت در این 40 سال این شهر را نابود کرد؟!»
عابد نعمتی، هورگان: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه 17 خرداد، اختلاف روحانیت در سالهای بعد از انقلاب را باعث عقب‌ماندگی شهرستان دانست و گفت: «باید وحدت و همدلی داشته باشیم تا منابع شهرستان را نبرند.»

وی افزود: «دوستان روحانیت کسانی هستند که به آنها انتقاد می‌کنند و طرفدار وحدتند؛ نه آنهایی که چاپلوسی‌شان را می‌کنند. کسانی که بین آنها اختلاف می‌اندازند و باندبازی می‌کنند، دوست شهرستان نیستند.»

حجت‌الاسلام فقیه ادامه داد: «امام(ره) که از آمریکا و اسرائیل نمی‌ترسید، شانه‌هایش می‌لرزید وقتی دو آخوند با هم دعوا می‌کردند. چون می‌دانست وقتی روحانیت با هم اختلاف پیدا می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به روز جهانی صنایع دستی عنوان داشت: «در نی‌ریز باید به جای آلوده کردن محیط زیست، به صنایع دستی‌اش پرداخت. محصولات صنایع دستی ما از خیلی جاها زیباتر است؛ ولی به آن توجه نمی‌شود. چرا باید حاضر باشیم ۵۰۰ میلیارد تومان خرج کارخانه سیمان خاکستری کنیم، ولی چند مهمانسرا یا نمایشگاه برای توریستها نداشته باشیم؟ محیط زیست و مراتع کنار این کارخانه دارد از بین می‌رود؛ اما از آن طرف می‌گویند سکوت کنید تا مردم از آن بی خبر باشند.»

امام جمعه موقت نی‌ریز کودکان را بزرگترین سرمایه یک کشور خواند و گفت: «در کشور ما به کودکان توجه نمی‌شود. کشوری متمدن است که کودکان آماده برای فردا داشته باشد.»

حجت‌الاسلام فقیه ادامه داد: «هر خیر و یا شری که از فرزند سر بزند، منسوب به پدر و مادر است. وقتی خداوند در ازاء نوشاندن یک جرعه آب به فرزند ۷۰ جرعه آب کوثر در قیامت به او می‌نوشاند، پس ببینید اگر فرزندتان را خوب تربیت کنید چقدر ثواب دارد.»

ایشان با بیان اهمیت مسائل مربوط به خانواده عنوان داشت: «این قدر که مسئله خانواده مهم است، مسائل سیاسی و آمریکا و اسرائیل مهم نیست. دشمن ما خودمانیم و خودمان برای دشمن کافی هستیم. باید به مسائل فرهنگی - تربیتی بیشتر توجه و فرزندان صالح تربیت کنیم و باقیات صالحاتی از خود به جا بگذاریم.»

وی همچنین سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع را که حدود 100 سال از آن می‌گذرد یادآور شد ‌و آن را محکوم کرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها