تعداد بازدید: ۲۱۱۳
کد خبر: ۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ - 2019 05 June
برگزاری نماز عید فطر در نی‌ریز + تصاویر
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های عید فطر از مسئولان خواست تا پشت‌پرده‌های واگذاری معادن بهرام گور را به مردم بگویند.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید محمد فقیه در خطبه‌های نماز عید فطر که امروز (چهارشنبه 15 خرداد) در محوطه و زمین چمن شماره 2 استادیوم ورزشی شهدا برگزار شد، با بیان این که شنیده‌های واگذاری پهنه‌های معدنی بهرام‌گور با هم سازگاری ندارند، عنوان داشت: «نماینده مجلس که موضوع را پیگیری کرده، به او گفته‌اند این پهنه‌ها کنار گل‌گهر و مربوط به سیرجان است و کاری به شهرستان نی‌ریز ندارد. اما صحبتهایی که نماینده خرامه به عنوان رئیس کمیسیون صنعت و معدن در سیرجان کرده، خلاف این را می‌رساند و گفته که این پهنه‌ها در منطقه بهرام‌گور است. معاون وزیر هم در جواب نامه شورای شهرستان چیز دیگری را گفته و حرفها باهم نمی‌خواند.»

امام جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «اگر پشت پرده چیزی است، به مردم این شهرستان بگویید؛ اگر هم نیست، راستش را بگویید. آیا مردم این شهرستان تاریخی سهمی از بهرام‌گور دارند یا خیر؟ اگر سهمی دارند باید به آن توجه شود. اگر هم ندارند، دولت اعلام کند سهمی ندارند. بنابراین از وزیر صنعت و معدن خواهش می‌کنیم بگوید آیا نماینده خرامه حق دارد چیزی را به کسی واگذار کند؟ این صحبتهایی که در سیرجان کرده یعنی چه؟ آیا راه خرامه - نی‌ریز که در حال احداث است برای این است که آهن این شهرستان را به جای دیگری ببرند؟ وقتی شهرستان ما خودش کارخانه فولادسازی دارد، چرا همین جا نیاید تا برای جوانان شهرستان اشتغال ایجاد شود؟ ما ۵۰ معدن در این شهرستان داریم که حدود ۳۰ تای آن فعال است. بیشتر آن را هم افراد غیربومی آمده‌اند دارند می‌خورند و گرد و خاکش را به این مردم می‌دهند. نمی‌دانم مسئولان خوابند یا بیدار؟ پارتی‌بازی می‌کنند یا مسئله دیگری در کار است؟»

عضو خبرگان رهبری گفت: «امتیاز و مجوز معادن را از بالا می‌گیرند و کاری به استان و شهرستان ندارند. مگر این مملکت صاحب ندارد؟ مگر رهبر و بزرگتر ندارد؟ مردم تا کی باید بسوزند و بسازند؟ این مسئله ای است که مردم و مسئولان باید پیگیری کنند. فریب کسی را هم نخورند و اگر مسئله‌ای هست، با مردم در میان بگذارند.»

آیت‌ا... فقیه در ادامه در مورد مطلبی که توسط یکی از ورزشکاران و مربیان فوتبال درباره برگزاری نماز عید فطر در استادیوم نوشته بود، گفت: «نامه‌هایی از اداره ورزش و جوانان، اداره تبلیغات اسلامی و همچنین فرمانداری مبنی بر آمادگی اقامه نمازعید فطر در استادیوم شهدا به من رسیده است.»

ایشان افزود: «من مشخص نکردم نماز عید فطر در کجا خوانده شود. این را هم می‌دانستم چمن مصنوعی که در زمین شماره یک نصب کرده‌اند و هزینه زیادی بابت آن شده است، نباید پایمال و حقوق ورزشکاران ضایع شود. من اعلام کردم هر جا مسئولان مشخص کنند ما نماز را اقامه می‌کنیم. امیدواریم با همت شما مردم تا سال آینده سقف مصلا احداث شود تا نیازی به استادیوم نداشته باشیم و کسی اعتراضی به ما نکند. »

ایشان در جایی دیگر از سخنان خود، کیان مردم شهرستان را در سایه وحدت و همدلی‌شان خواند و گفت: «قرآن ما را به استقامت دعوت می‌کند. کسانی که این را گفتند و از هیچ قدرتی نترسیدند مورد بشارت فرشتگان آسمان قرار می‌گیرند. رهبر انقلاب که روز گذشته در کنار بارگاه امام راحل صحبت می‌کرد، فرمود امام مرد مقاومت، استقامت و ایستادگی بود و از کسی جز خدا وحشت نداشت. بنابراین شما ملت مسلمان باید در برابر تهدیدات، تحریمها و سوء مدیریتها مقاومت کنید و حرف رهبر را گوش دهید تا از این گردنه سخت عبور کنیم. اگر همه دنیا هم علیه ما باشند، ترسی نداریم؛ چون خدا را داریم و او به ما عنایت خواهد کرد.»

پیش از نماز عید فطر، حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در مورد لزوم حفظ محیط زیست از جمله پیگیری حقابه بختگان، عدم عبور و مرور ماشینهای سنگین حامل سنگ معادن در شهر نی‌ریز، ایجاد اشتغال پایدار به جای احداث کارخانه‌های مخرب محیط زیست و... سخنرانی کرد.

گفتنی است ورزشکاری که اعتراض کرده بود، با انتشار بیانیه‌ای عذرخواهی کرده و نوشته است: «مراتب عذرخواهی خود را از همه مخاطبان، شنوندگان و تمامی مردم دین‌مدار و خونگرم شهرستان نی‌ریز، بویژه آقای فرماندار، امام جمعه محترم و نماینده شایسته ولی فقیه در نی‌ریز، شهردار و اعضای محترم شورای شهر و مسؤلان محترم ورزش شهرستان اعلام می‌دارم.»
















نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها