تعداد بازدید: ۱۴۱۵
کد خبر: ۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷ - 2019 03 June
کانون‌های صحرای عربستان در حال خالی شدن از ملخ‌های صحرایی است اما این ملخ‌ها به سمت ایران در حال حرکت هستند و انتظار میرود که این ملخ ها از از ۲۰ خردادماه جاری به استان فارس برسند .
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بنا بر اعلام فائو، کانون‌های صحرای عربستان در حال خالی شدن از ملخ‌های صحرایی است اما این ملخ‌ها به سمت ایران در حال حرکت هستند.

حمید دبیری اظهار داشت: با توجه به خشکی مراتع در استان‌های جنوبی کشور، انتظار می‌رود که ملخ‌های مهاجر از ۲۰ خردادماه جاری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به استان وارد شوند.

سمپاشی ۱۶ هزار هکتار از اراضی فارس

وی همچنین با اشاره به مشاهده ملخ صحرایی در ۱۳ شهرستان استان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۶ هزار هکتاراز اراضی استان فارس در جهت مقابله با ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

دبیری با بیان اینکه مبارزه و پایش مزارع و منابع طبیعی استان فارس همچنان ادامه دارد اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در استان فارس، افزون بر ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در جهت مقابله با ملخ صحرایی باید سمپاشی شود.

وی درباره مبارزه با ملخ‌های صحرایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: در فاز اول مبارزه با ملخ‌های صحرایی تنها ۶ شهرستان با ملخ صحرایی مواجه شده بودند که اقدامات مراقبتی در این شهرستان‌ها صورت پذیرفت و در فاز دوم - مرحله کنونی - ۱۳ شهرستان در حال مقابله با پوره‌های ملخ‌های صحرایی هستند.

او افزود: شهرستان‌های لارستان، زرین دشت، کازرون و گراش چهار شهرستانی هستند که در مرحله کنونی بیشترین عملکرد را در مقابله با ملخ های صحرایی داشته اند و سمپاشی هوایی نیز باری دیگر در شهرستان داراب (همجوار استان هرمزگان) آغاز شده است.

بر اساس گزارش ها، استان‌های خراسان شمالی و اصفهان دو استانی هستند که به عنوان استان معین فارس در مبارزه با ملخ های صحرایی معرفی شده اند.

این استان‌ها در بخش کارشناس و ادوات مبارزه با ملخ‌های صحرایی به فارس کمک خواهند کرد.

منبع آخرین خبر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها