تعداد بازدید: ۱۴۳۶
کد خبر: ۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ - 2019 01 June
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز‌جمعه با بیان این که اگر فلسطین شکست بخورد، اسلام شکست خورده است، اظهار داشت: «مسئله ما فلسطین نیست؛ مسئله امت اسلامی است.»
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه 10 خرداد،  با تشکر از همه کسانی که در چهلمین راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده‌ بودند، عنوان داشت: «رهبر انقلاب می‌فرماید مسئله فلسطین نیست؛ مسئله امت اسلامی است. اگر فلسطین شکست بخورد، اسلام شکست خورده است.»

ایشان اضافه کرد: «امروز اسرائیل قدرت حرکت ندارد. همان طور که دیدید، حزب‌ا... حسابش را رسید. این رژیم از یک غزه کوچک می‌ترسد و در برابر آن زانو می‌زند. با وجودی که آمریکا پشتیبان آنها است، اما خداوند پشتیبان مسلمانان است.»

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «ما با اسرائیل و آمریکا که با اسلام و موجودیت ما مخالفند مصالحه نداریم و به خاطر خدا است که با آنها می‌جنگیم و مقاومت می‌کنیم.» 

عضو خبرگان رهبری با تسلیت در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: «ما نه کاری به روسیه داریم و نه آمریکا. روی پای خودمان ایستاده‌ایم و تکیه بر هیچ کس نداریم. مثل امام(ره) که با عزت زندگی کرد و دولت اسلامی را تشکیل داد. اما حالا مدیریت ما تا حدودی ضعیف است، افراد ناصالح رخنه می‌کنند و چهره و آبروی اسلام را می‌برند. باید با اتحاد و انسجام دولت و ملت پیشرفت  کنیم.»

آیت‌ا... فقیه یکی از مسائل مهم اسلام را مسئله اخلاق، رفتار انسانی و تربیت شدن در مکتب اسلام و قرآن دانست و گفت: «اگر انسان در ماه رمضان بتواند حسن خلق داشته باشد، خداوند هنگام عبور از صراط که قدمها می‌لرزد، او را نگه می‌دارد. رسول اکرم(ص) نیز با حسن خلق توانست مردم را به اسلام دعوت و جهان را متحول کند.»

امام جمعه نی‌ریز در پایان به شهادت حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون اشاره کرد و گفت:«ایشان در میان ۷۳ امام‌جمعه استان فارس فرد ممتاز و با بصیرتی بود که در شب احیاء عاقبت به خیر شد.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها