تعداد بازدید: ۱۸۷۸
کد خبر: ۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 2019 18 May
حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر امروز صبح نی‌ریز، از چند پروژه بازدید کرد و مسائل و مشکلات آبی شهرستان نی‌ریز و استهبان را در جلسه فرمانداری و با حضور مسئولان بررسی نمود.
عابد نعمتی، هورگان: در این سفر، مسعودی نماینده مجلس، قلندری مدیرعامل آب و فاضلاب استان فارس، بوستانی مدیرعامل آبفا روستایی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی وی را همراهی می‌کردند.

آنها ابتدا در گلزار شهدا و سپس در دفتر امام جمعه حضور یافتند. آیت‌ا...  فقیه از مسئولان خواست تا تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام دهند؛ به خصوص در حوزه آب که به گفته ایشان خیلی از روستاهای شهرستان مشکل دارند.

جانباز و هیئت همراه سپس به مسیر روستای هرگان رفتند و از چاه آب آبفا روستایی که قرار است به روستای هرگان و سنگبر 1 و 2 آب آشامیدنی برساند، بازدید کردند.

آنها سپس در فرمانداری حاضر شدند و جلسه‌ای را با مسئولان شهرستان نی‌ریز و استهبان برگزار کردند.

کمالی فرماندار استهبان خواستار تکمیل پروژه آبرسانی به روستاهای خانه‌کت و قشمقاوی شد که حدود ۲۳۰۰ نفر جمعیت دارند. 

به گفته وی، ۱۰ کیلومتر از شبکه‌گذاری پروژه باقی مانده که باید اعتباری فراتر از اعتبار شهرستانی به آن تعلق یابد تا به سرانجام برسد.

وی سپس خواستار سرعت بخشیدن در انتقال آب سد رودبال به شهر استهبان شد.

در ادامه نماینده مجلس بر لزوم انتقال آب به روستاهای پایین دست بخش مرکزی تأکید کرد و در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که موضوع تصفیه‌خانه پروژه فاضلاب باید هرچه زودتر پیگیری شود. 

مسعودی همچنین گفت که وزیر نیرو قول داده پروژه آبرسانی به روستاهای خانه‌کت و قشمقاوی تا پایان سال مالی جاری تمام شود.

در ادامه فرماندار نی‌ریز به مشکل فرسودگی شبکه‌های آب شهری و روستایی شهرستان اشاره کرد که به گفته وی برای نوسازی آن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یزدان‌پناه گفت: «شهر قطرویه آب آشامیدنی دارد؛ ولی منبع ذخیره آب در آن وجود ندارد.»

وی بر لزوم تأمین آب قطرویه، مشکان و نی‌ریز از سد چشمه عاشق تأکید کرد.

جانباز در ادامه گفت که همه اعتبار انتقال آب به دو روستای استهبان یعنی خانه‌کت و قشمقاوی در سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد. 

وی همچنین گفت که برای انتقال آب سد چشمه عاشق به شهرهایی که مصوب شده، باید ردیف اجرایی داشته باشیم. 

وی افزود: «همچنین احداث تصفیه‌خانه پروژه فاضلاب نیز به خاطر مسائل ارزی متوقف شده و پیمانکار دیگر با آن پیشنهادی که داده برایش مقرون به صرفه نیست. اما این را می‌گویم که ظرف یکی دو هفته آینده باید این مسئله را تعیین تکلیف کنید. آنچه نباید اتفاق بیفتد، معطلی در این پروژه است؛ حال چه با پیمانکار فعلی یا پیمانکار دیگری. که البته اعتقاد من این است که در شرایط سخت اقتصادی باید با بخش خصوصی مدارا کرد تا ظرفیت های به وجود آمده در کشور حفظ شود.»

وی از مسئولان خواست که این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنند و نتیجه را به وی اطلاع دهند. 

شرح کامل این سفر را در نسخه چاپی هفته‌نامه نی‌ریزان فارس هفته آینده بخوانید.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها