تعداد بازدید: ۱۲۶۶
کد خبر: ۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ - 2019 12 May
دولت قرار است به سیل‌زدگان کشاورزی خسارت پرداخت کند.

این مسئله در جلسه‌ای که با موضوع خسارت‌های ناشی از سیل در فرمانداری نی‌ریز برگزار شد، اعلام شد.


این جلسه در یکی از روزهای شلوغ فرمانداری در ۱۷ اردیبهشت برگزار شد.


اسدپور معاون عمرانی فرمانداری گفت: بر اساس تصمیم دولت باید فرم‌‌های محصولات کشاورزان تکمیل و کارگروهی در این رابطه تشکیل شود.


قرار است کارگروه در همین هفته میزان خسارات ناشی از سیل را مشخص و فرم‌های تکمیل شده توسط کشاورزان را به استان ارسال کند.


در همین رابطه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز اعلام کرد: عمده خسارتی که کشاورزان نی‌ریزی در سال جاری با آن روبرو هستند خسارت ناشی از تگرگ و سرمازدگی است که در قالب این مصوبه نمی‌گنجد و باید برای کشاورزان فکری اساسی کرد.


سیروسی خسارت ناشی از تگرگ درشهرستان  نی‌ریز را بالای ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.


هاشم‌نیا بخشدار بخش مرکزی هم در این جلسه گفت: تگرگ باعث شده کل محصول روستاییان برای امسال و برخی حتی سال آینده از بین برود.


طبری بخشدار پشتکوه هم در رابطه با زمین‌های کشاورزی فاقد سند پرسید که سیروسی در این رابطه اعلام کرد پرداخت خسارت‌ها نیاز به ارائه سند ندارد.


همچنین طبری درخواست کرد که خسارت‌های مربوط به قنوات و راه‌های کشاورزی هم پیگیری شود که در این رابطه سیروسی گفت: این مسئله گنجانده شده است.


در این جلسه مسئول بیمه کشاورزی نی‌ریز اعلام کرد که در شهرستان عمده محصولات کشاورزی، باغی است که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد آنها بیمه هستند.


حمیدرضا علی‌نقی گفت: بیشترین خسارات بیمه کشاورزی در استان متعلق به شهرستان نی‌ریز است به طوری که در سال گذشته از ۶۴ میلیارد تومان خسارت بیمه کشاورزی، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن متعلق به شهرستان نی‌ریز بوده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها