تعداد بازدید: ۱۵۱۷
کد خبر: ۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 2019 11 May
در مراسم نماز جمعه مطرح شد:
انتقاد فرماندار از انبار کالاهای ضروری در خانه‌های مردم
عابد نعمتی، هورگان: فرماندار نی‌ریز در خطبه‌های نمازجمعه از کشف 700 کیلو شکر در یک خانه خبر داد و از مردم خواست تا از راه‌انداختن صفهای طولانی برای خرید کالا خودداری کنند.

حمید یزدان‌پناه که در مراسم نماز جمعه 20 اردیبهشت و بین دو نماز سخنرانی می‌کرد، از گلایه مردم از گرانی و کمبود برخی کالاها گفت و اظهار داشت: «یکی از کالاهایی که مردم به آن نیاز داشتند، شکر بود که برای عرضه آن صفهای طولانی تشکیل شد. اما نکته قابل تأمل و تعجب اینجاست که بر اساس گزارش اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان، در ۱۲ ماه سال گذشته ۶۷ هزار کیلو شکر مورد نیاز مردم توزیع شده، اما در دو یا سه ماه اخیر بیش از ۱۲۷ هزار کیلو شکر توزیع کرده‌ایم. این نشان می‌دهد که شهروندان موقعیت و نیازهای کشور را به درستی درک نمی‌کنند. ما باید وضعیت کشور را درک کنیم و با دولت همراه باشیم. برخی افراد مشخص به تکرار در صفهای متعدد حضور پیدا می‌کنند و شکر می‌خرند؛ به طوری که مأموران در یک خانه ۷۰۰ کیلو شکر را که به‌طور کیلو کیلو خریداری شده بود کشف کردند. این کارها به اقتصاد کشور آسیب می‌زند. اگر به طور مثال مرغ گرم توزیع می‌شود، باید به اندازه نیازمان خرید کنیم و به فروشگاه‌ها هجوم نیاوریم.»

وی افزود: «جمعیت شهرستان نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر است که نزدیک به ۷۰ هزار نفر این جمعیت در بخش‌ها و روستاها ساکن هستند. اما برعکس، ۷۰ درصد کالاهایی که توزیع می‌شود در شهر نی‌ریز بوده است. این اشکالی بوده که از سوی مسئولان به آن توجه نشده و باید به تناسب جمعیت در روستاها و شهر توزیع شود؛ چون این کالاها حق همه است است و فقط شهر نی‌ریز نیست که نیاز دارد. قطعاً کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند نیاز بیشتری به حمایت دولت دارند.»

یزدان‌پناه انتخاب خود را مرهون اتحاد و همدلی و تصمیم بزرگان شهرستان و مسئولان سیاسی استان دانست و اظهار امیدواری کرد که بتواند در ادامه راه از نعمت این اتحاد و همدلی استفاده کند و گامهای مؤثری بردارد.

وی همچنین به جریانات اخیر کشور در رابطه با موضوع برجام و مهلت ۶۰ روزه ایران به اتحادیه اروپا اشاره کرد و در مورد آرایش جنگی دشمن در زمینه اقتصادی گفت: «بهترین گام ما در زمینه اقتصادی حمایت از شعار سال مقام معظم رهبری است. در زمینه آرایش سیاسی هم باید مسئولان نظام با مردم همراه شوند و اتحاد، همدلی و انسجام را در دستور کار قرار دهند.»

 *****

آیت‌ا... فقیه هم در خطبه‌های نماز‌جمعه اظهار امیدواری کرد که فرماندار جدید از تجربه‌هایش برای پیشرفت و اعتلای شهرستان استفاده کند  تا نی‌ریز از عقب‌ماندگی‌ها دور شود.

ایشان اظهار داشت: «تا به حال عواملی دست به دست هم داده تا شهرستان غنی از معادن ما که همه چیز دارد، عقب بماند. معاون استاندار می‌گفت با وجود این معادن نباید در شهرستان نی‌ریز بیکار باشد. نباید مردم گرفتار و جوانانشان در خانه باشند. باید زمینه کار و تولید فراهم شود؛ نه این که یک عده خاص بیایند سرمایه‌گذاری کنند و ببرند و حق دولت و نی‌ریز را نپردازند. شهر قدیمی ما باید بیش از این پیشرفت کند.»

خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «امیدوارم به دست فرزندان این وطن و افراد صالح و سالم کار پیش برود و مشکلات این شهر با اتحاد و همبستگی حل شود.»

آیت‌ا... فقیه با بیان این که دو میلیون و نیم خانه خالی در کشور وجود دارد، از دولت خواست به بی‌خانمان‌ها و محرومان رسیدگی کند.

ایشان شرایط فعلی کشور را امتحان الهی خواند و گفت: «وای بر کسانی که در شرایط فعلی با عملکردشان مردم را دلسرد و دشمنان را شاد می‌کنند. باید مردم را به آینده‌شان امیدوار کنید. مسئولان مراقب باشند قانون را اجرا و تبعیض را بردارند و به محرومان توجه کنند. دشمنان می‌خواهند از طریق اقتصاد و فشار به محرومان ما را زمین بزنند؛ اما مردم ۴۰ سال با تحریمها ساخته‌اند و زیر بار ذلت نمی‌روند.»

بعد از مراسم نماز‌جمعه، نمازگزاران با برپایی راهپیمایی و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی، حمایت خود را از اقدامات اخیر ایران در مسئله برجام اعلام کردند.






نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها