تعداد بازدید: ۱۷۳۷
کد خبر: ۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ - 2019 05 May
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

خوشبختانه  جناب  آقای حمید یزدان‌پناه به عنوان فرماندار شهرستان نی‌ریز منصوب شد. با لطف الهی و شناختی که از ایشان وجود دارد إن‌شاءا.. خوش خواهد درخشید.


به ایشان صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند بزرگ برایشان سلامتی و موفقیت‌روزافزون خواهانم. علاوه بر آن از ایشان تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت اقتصادی، آستین همت بالا زد  و این مسئولیت سنگین را به دوش گرفت. 


همانگونه که مورد نظر بسیاری از خوانندگان عزیز به‌ویژه همشهریان است، مسئول بومی، باتجربه و کارآمد در عمل از مسئول غیربومی، با همین شرایط موفق‌تر است. دلایل گوناگونی نیز وجود دارد که مهمترین آنها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: 


١- شناخت حوزه مسئولیت


٢- احساس دین و مسئولیت در برابر مردم زادگاه  خویش


٣- تعهد بیشتر و عمیق‌تر برای توسعه شهرستان در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی. 


خوشبختانه آقای یزدان‌پناه بیش از ١٥ سال در شهرستان نی‌ریز مدیریت کرده است. بخشدار بخش‌های قطرویه و مرکزی بوده، سالها کارشناس مسئول فرمانداری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی بوده و علاوه بر آن فرماندار تازه کار نیست و چند سال فرماندار شهرستان زرین‌دشت بوده است.


به خوبی یاد دارم زمانی که فرماندار سابق منصوب  شد، اولین مشکل مطرح در افکار عمومی، تأمین و تعیین زمین برای بیمارستان دوم نی‌ریز بود.  جناب آقای امیری براساس شناخت قبلی که از آقای یزدان‌پناه داشت، این کار را به ایشان محول کرد و آقای یزدان‌پناه بعد از چند جلسه بررسی  کارشناسانه و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط توانست مکان فعلی را تعیین و به فرماندار معرفی کند.


حتی در دولت‌های نهم و دهم که ایشان مانند بسیاری از مدیران توانمند مورد بی‌مهری قرار گرفت و عملاً آنها را در سازمان منزوی کردند، فرماندار وقت هرکجا در می‌ماند کار را به جناب آقای یزدان‌پناه و جناب آقای اشکان کاظمی محول می‌کرد و این بزرگواران صرف‌نظر از بی‌مهری‌ها، برای حل مشکل مردم، حداکثر تلاش را می‌کردند و موانع را برمی‌داشتند. 


خوبی مدیر با ویژگی‌هایی مانند آقای یزدان‌پناه در این است که نیاز ندارد مردم، گروه‌های سیاسی، و فعالان اقتصادی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی را بشناسد و برای این شناخت وقت زیادی از دوره مدیریت خود را صرف‌کند. 


لازم می‌دانم بر یک نکته کلیدی تأکید نمایم و آن اینکه صِرف بومی‌بودن کافی نیست. بنده در طول ١٩ سال روزنامه‌نگاری هرجا از مدیر بومی حمایت کرده‌ام، بدون استثناء، به ویژگی‌های اساسی مانند تجربه، تخصص، کارآمدی، دلسوزی و مردمی‌بودن، قبل از بومی‌بودن تأکید نموده‌ام و خوشبختانه این مطالب در آرشیو هفته‌نامه‌های عصر نی‌ریز و نی‌ریزان فارس موجود است. بحمدا... آنگونه که حقیر شناخت دارم جناب آقای یزدان‌پناه واجد این ویژگی‌هاست. ضمن اینکه ٢٨ سال سابقه کار در وزارت کشور دارد و چم و خم ‌ها را به خوبی می‌داند. 


نکته دیگری که  نباید فراموش شود انتصاب  اولین فرماندار بومی، حاصل وحدت موجود در شهرستان نی‌ریز است که خوشبختانه در انتخابات دوره دهم مجلس رقم خورد و همچنان به قوت خود باقی است. اینکه چرا تا کنون فرماندار بومی در نی‌ریز منصوب نشده چند دلیل پیدا و پنهان دارد که در این مقاله مختصر نمی‌توانم به آن بپردازم. 


لازم می‌دانم از حُسن توجه استاندار محترم فارس جناب آقای دکتر عنایت ا... رحیمی‌ که از السابقون السابقون هستند، به شهرستان نی‌ریز، نهایت تشکر و سپاسگزاری را داشته باشم. همینطور از حضرت آیت‌ا... فقیه ‌امام‌جمعه ارجمند و نماینده خبرگان  و جناب آقای دکتر مسعودی نماینده محترم مجلس که در راستای حمایت از منابع انسانی تلاش می‌نمایند، تشکر می نمایم.


اکنون لازم است هرکس دل در گرو توسعه شهرستان نی‌ریز دارد، ‌از دورترین روستا تا مرکز شهرستان، حداکثر همکاری و همراهی را با فرماندار بومی بنماید تا علی‌رغم همه موانع اقتصادی موجود، بتوانیم شاهد پیشرفت باشیم. إن‌شاءا... 


شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها