تعداد بازدید: ۱۷۶۸
کد خبر: ۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ - 2019 30 April
موج دوم حمله ملخ‌های صحرایی از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

جهاد کشاورزی استهبان: بهمن ماه سال گذشته بود که موج نخست حمله ملخ‌های صحرایی از جنوب آفریقا و شبهه جزیره عربستان به جنوب ایران وارد شد. بر اساس گزارش سازمان جهانی فائو موج دوم حمله این ملخ‌های خطرناک از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که شدیتر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان با مشاهده ملخ های صحرایی در شهرستان های همجوار (فسا و داراب، زرین دشت) هشدار داد و گفت: با توجه به میزان بارندگی خوب در سال زراعی جاری و گذر از مرحله خشکسالی ،هم اکنون درختان انجیر جوانه زده  و فصل زراعی گندم و جو می باشد، لازم است کشاورزان و باغداران با سرکشی روزانه به مزارع  و باغات و علف زارهای مجاور در صورت مشاهده توده های متراکم ملخ ها قبل از هر اقدامی با کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

اعیان منش در خصوص حمله این ملخ ها به باغات انجیر ادامه داد: از آنجا که کلیه نقاط شهرستان به احداث باغات انجیر اختصاص یافته باغداران باید توجه داشته باشند که این ملخ ها می توانند به باغات انجیر خسارت وارد کنند لذا باغداران باید در عملیات رهیابی و پایش این گونه آفت با کارشناسان جهاد کشاورزی همگام باشند.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز به سمپاشی، سموم مناسب و مورد نیاز توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین و قبل از آن باید نسبت به جابجایی دام و احشام به دیگر مناطق اقدام شود.

وی اظهار داشت: ملخ های صحرایی تهدیدی جدی برای مزارع کشاورزی و باغات هستند و امنیت اقتصادی و غذایی را در مدت کوتاهی تهدید می کنند.

وی در پایان گفت: ملخ صحرایی هنوز به مزارع کشاورزی شهرستان نرسیده اند و در همان بدو ورود در مراتع در حال پایش،رهیابی و مهار هستند.
 

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها