تعداد بازدید: ۲۶۲۵
کد خبر: ۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ - 2019 30 April
سامانه شهروندیار شهرداری نی ریز بر بستر اینترنت و در قالب وبسایت رسمی شهرداری نی ریز به آدرس www.neyriz.ir راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و به نقل از حامد فرغت شهردار نی ریز، سامانه شهروندیار شهرداری نی ریز در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان بر بستر اینترنت و در قالب وبسایت رسمی شهرداری نی ریز به آدرس www.neyriz.ir راه اندازی شد.

شهردار نی ریز در توضیح این خبر گفت: به همت واحد فن آوری اطلاعات شهرداری، سامانه شهروندیار به طور آزمایشی شروع به کار کرده است.

در این سامانه که بدون نیاز به نصب هیچگونه نرم افزار واسط، بر روی کلیه ابزارهای الکترونیکی قابل مشاهده است، آخرین طرح مصوب تفصیلی شهر نی ریز در محیطی کاربرپسند و ساده با کلیه جزییات شامل شبکه معابر، حدود مالکیت ها، کاربری های املاک مختلف و ... برای همگان در دسترس است.

وی افزود: اطلاع از کلیه جزییات طرح تفصیلی حق همه شهروندان است و می تواند باعث کاهش برخی مفاسد ناشی از رانت اطلاعاتی افراد سودجو گردد، علاوه بر اینکه این نرم افزار می تواند مورد استفاده ویژه جامعه ی مهندسان ساختمان قرار بگیرد.

فرغت گفت: در فاز اول این پروژه، کاربر می تواند با استفاده از موقعیت ملک مورد نظر بر روی نقشه و یا وارد کردن کد نوسازی میزان عوارض های متعلقه را مشاهده نماید.

این سامانه علاوه بر موارد فوق قادر به ارائه چندین خدمت دیگر از جمله مشاهده عوارض صنفی، محاسبه عوارض صدور پروانه، طرح و کاربری ملک، وضعیت عقب نشینی ملک، زیربنای قابل ساخت، ضوابط ساخت و تصدیق گواهی های صادره به صورت الکترونیکی است که به مرور تکمیل خواهد شد.

همچنین شهردار نی ریز اضافه کرد: در گام بعدی و پس از طی تشریفات قانونی لازم، شرایط ثبت نام الکترونیکی برای بازدید از ملک و همچنین پرداخت الکترونیکی عوارض در محیطی امن فراهم خواهد گردید.

شایان ذکر است در همین راستا و در جهت حفظ حقوق مشترک مالکان و شهرداری، از ابتدای فروردین ماه 98، خروج پرونده املاک توسط مراجعین از بایگانی شهرداری ممنوع گردیده و گردش پرونده ها در سطح واحد های مختلف شهرداری به صورت کاملاً الکترونیک انجام می گردد.
 
 
 
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها