تعداد بازدید: ۱۳۶۳
کد خبر: ۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ - 2019 29 April
در جلسه مدیریت بحران شهرستان نی ریز بیان شد:
جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت پیشگیری از آتش‌سوزی و حفظ مراتع در نی ریز برگزار شد.

بیتا فسایی؛ هورگان: این جلسه جهت برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آتش‌سوزی و حفظ مراتع به ریاست معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز و سایر اعضاء یکشنبه ۸ اردیبهشت در فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه معاون فرماندار نی‌ریز با اشاره به بارندگی‌های خوب سالجاری اظهار داشت: بارندگی‌ها در سال جاری باعث رویش زیاد گیاهان شده است و ارتفاع برخی علف‌ها در بعضی از مناطق حتی به یک متر هم می‌رسد که با کوچکترین جرقه آتش سوزی‌های گسترده اتفاق می‌افتد.

اسدپور یکی از راهکارهای کاهش آتش‌سوزی را فرهنگ سازی دانست و افزود: آمادگی کامل تمام ادارات و دستگاه‌ها، آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به مردم، آموزش نیروهای انسانی جهت اطفاء حریق، شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی، ایجاد آتش‌برها از مهمترین راهکارهای مقابله با حریق است.

معاون فرماندار همچنین تأکید کرد: مطابق قانون در زمان آتش‌سوزی و هرگونه بحران کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری جهت اطفاء حریق هستند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نی‌ریز اظهار داشت: شهرستان نی‌ریز با ۹ درصد از وسعت کل استان فارس دارای ۶۲۴ هزار هکتار مراتع و ۱۹ هزار و ۹۴۸ هکتار جنگل می‌باشد که این عرصه‌ها بستر مناسب برای ایجاد حریق است.

بنی‌اسدی همچنین خاطرنشان کرد: در چند سال متوالی علیرغم بارندگی‌های مناسب ما اولین شهرستان در استان فارس بودیم که با همکاری همه ادارات توانستیم حریق را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: ما از عواملی که باعث ایجاد حریق در مراتع و طبیعت می‌شود آسیب شناسی کردیم و راهکارهای مناسب با آنها را انجام دادیم.

در ادامه جلسه مسئولان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان بر آمادگی با حوادث احتمالی تأکید کردند و پیشنهاداتی را برای مقابله و پیشگیری از هرگونه را بحران بیان کردند.
 

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها