تعداد بازدید: ۱۶۳۲
کد خبر: ۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 2019 28 April
هم زمان با گرامیداشت هفته زمین پاک،مراسم گرد هم آیی و پاکسازی توسط علاقه مندان به محیط زیست در شهرستان نی‌ریز برگزار شد.

روابط عمومی انجمن میراث ماندگار بختگان: در این مراسم که با هماهنگی و دعوت انجمن میراث ماندگار بختگان و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و شرکت سیمان سفید،آموزش و پرورش، شورای شهر و شهرداری نی ریز،در تفرجگاه بید بخون انجام شد ؛ یکصد وسی نفر از دوستداران طبیعت، جمعی از مسوولین و کارکنان ادارات حفاظت محیط زیست و بهداشت و درمان، شرکت سیمان سفید نی ریز،اعضای  انجمن میراث ماندگار بختگان، گروه کوهنوردی و طبیعت گردی بختگان، گروه کوهنوردی آناهیتا، گروه کوهنوردی تارم و جمعی از فرهنگیان بازنشسته نی ریز حضوری فعال داشتند.

در این گردهمایی، ابتدا تاریخچه پیدایش روز جهانی زمین پاک و اهداف برگزاری چنین مراسمی در این روز بیان شد و سپس رنجبر مدیر انجمن میراث ماندگار، با بیان پیشینه بزرگداشت جشن اردیبهشتگان یا گلستان جشن  در ایران باستان،آن را جشن محيط زيست دانست که پیشینیان ما با نیالودن آب و خاک، آن را گرامی می داشتند.

وی اضافه کرد که اگر می خواهیم فرزندانمان از نعمت زندگی در زمین برخوردار باشند باید با زمین مهربان تر باشیم.

در پایان برنامه، شرکت کنندگان محوطه وسیعی از تفرجگاه بید بخون را از پسماندهای قابل بازیافت مانند بطری های پلاستیکی و قوطی های فلزی، پاکسازی نمودند.

پسماندهای جمع آوری شده در ده ها کیسه زبالە تجزیەپذیر بسته بندی شد و توسط کامیون حمل زباله به مرکز شهر انتقال داده شد.
 
 
 
 
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها