تعداد بازدید: ۱۳۰۷
کد خبر: ۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ - 2019 14 April
هشدار دادستان !
دادستان نی‌ریز در اطلاعیه‌ای هشداری اعلام کرد: با تخریب‌گران و برهم‌زنندگان اکوسیستم منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور به شدت برخورد خواهد شد.

حسین قانع، نی‌ریزان فارس: همگام  با نو شدن طبیعت، مشاهده می‌شود که تعدادی از افراد محلی، گردشگران، شکارچیان و... وارد منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور و پارک ملی قطرویه شده و با برداشت غیرمجاز گونه‌های دارویی و غذایی مانند انغوزه، دمبل و... و نیز با هدف گردشگری در این منطقه حفاظت‌شده، اقدام به تخریب طبیعت و اکوسیستم آن می‌کنند. همچنین با توجه به فصل زایش حیوانات و گونه‌های ارزشمند این پارک ملی در بهار و نیاز به محیط امن و آرام برای حیوانات، به دستور دادستان نی‌ریز و برای جلوگیری از تخریبها و تأمین امنیت گونه‌های جانوری و گیاهی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج شهرستان به کمک مأموران یگان حفاظت این منطقه شتافته و با متخلفان برخورد می‌کنند. 

به دستور رسول ابراهیمی دادستان نی‌ریز، افرادی که قصد گردشگری در این منطقه حفاظت‌شده را دارند باید درخواست کتبی خود را از یک هفته قبل به مدیریت این پارک ملی اعلام کنند تا اقدامات قانونی انجام گیرد؛ در غیر این صورت از حضور آنان جلوگیری خواهد شد. 
این اطلاعیه می‌افزاید: متأسفانه گله‌های گوسفندان غیر‌مجاز نیز بر خلاف ضوابط و اصول پروانه‌های چرای خود عمل کرده و با حضور در مناطقی از این پارک ملی، زیانهای شدید و جبران‌ناپذیری را به آن وارد کرده‌اند. لذا دامداران و دارندگان پروانه‌های چرا باید بر اساس پروانه چرای گوسفندان خود و بر اساس ضوابط مندرج در آن شامل فصل، منطقه و تعداد دام اقدام کنند. 
همچنین جهت حفظ تعادل در مراتع، بررسی پروانه‌ها در دستور کار یگان حفاظت بهرام‌گور قرار گرفته و اجاره و واگذاری پروانه چرا به دیگران غیر‌قانونی بوده و متخلفان با تشکیل پرونده، به دادسرای شهرستان معرفی خواهند شد. 


ابراهیمی منطقه حفاظت شده بهرام‌گور را تنها تنفس‌گاه شهرستان دانست که باید در حفاظت از آن کوشید.


وی از تشکلهای زیست‌محیطی، NGOها و شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف مانند شکار و تخریب طبیعت، مراتب را به اداره محیط‌زیست بهرام‌گور و پارک ملی قطرویه اطلاع دهند تا با متخلفان قاطعانه و قانونی برخورد شود.


شهروندان برای اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ٥٣٨٥٣٨٨٠، مدیریت این پارک ملی و منطقه حفاظت شده تماس بگیرند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها