تعداد بازدید: ۱۶۷۵
کد خبر: ۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ - 2019 14 April
از ٢٨ اسفند ١٣٩٧ که ستاد تسهیلات نوروزی نی‌ریز افتتاح شد تا ١٦ فروردین ١٣٩٨ و در این فاصله ١٨ روزه، ١٦٣ هزار و ٣٣٦ نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، توریستی و... نی‌ریز بازدید کرده‌اند.

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی‌ریز با اعلام این خبر گفت: بیشترین بازدیدها در نی‌ریز مربوط به جاذبه‌های طبیعی این شهرستان بوده است که آمار ٩٨,٩١٠ نفر را نشان می‌دهد.

وی در این ارتباط گفت: در نی‌ریز بیش از ١٠٠ جاذبه گردشگری وجود دارد که اگر در ١٨ روز تعطیلات ضرب و در نهایت فرض را بر این بگیریم که  به طور میانگین ٦٠ نفر بازدید کرده اند و ٦٠ را ضرب ١٨٠٠ کنیم بدون تردید آمار بیش از آن خواهد بود.

حمیدرضا هادی در ادامه گفت: ٢٧,٢٨٤ نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی نی‌ریز بازدید کردند و از جاذبه‌های دست‌ساز مثل تونل‌نوری، نمایشگاه‌های نوروزی، سفره هفت‌سین و ٣ نوروزگاه، ٣٧.١٤٢ نفر بازدید کردند.

در نورزگاه‌ها برنامه‌هایی نظیر موسیقی محلی، بازی‌های بومی محلی، نحوه ساخت عروسک‌های دست‌ساز، پخت شیرینی‌های محلی، پخت نان محلی(نان زرد و نان اسفناجی)، غرفه داروهای گیاهی، محصولات لبنی، آش رشته و آش دوغ، حضور آمیرزا و میرزا نوروز و توضیح درباره آداب و رسوم شهر نی‌ریز، پخت سمنو و... اجرا شد.

وی در رابطه با اقامت مسافران نوروزی گفت: در کل شهرستان نی‌ریز ١٨,٨٧٣ نفر اقامت داشتند که در مهمان‌پذیرها ٢٤٣ نفر، هتل ٣٧٣، اقامت‌های بوم‌گردی ٢١٤ نفر، چادر و کمپ‌های موقت ١١.٥٦٩ نفر، مدارس، خانه‌ معلم، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی ٤٥٤١ نفر، و  مهمان‌سراهای ادارات ١٩٣٣ نفر اقامت داشتند.

هادی همچنین در رابطه با اقلام توزیع شده مابین مسافران نوروزی گفت: در این مدت یک مکعب روبیک که ٩ اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را نشان می‌داد به صورت محدود توزیع کردیم.

همچنین ٢ هزار نقشه و کروکی شهرستان در اختیار مسافران قرار گرفت. ویژه‌نامه نوروزی به تیراژ ٦ هزار نسخه هم به چاپ رسید.

توزیع کتابچه شهرستان نی‌ریز با ٢ هزار نسخه و پازل آثار نی‌ریز به تیراژ هزار نسخه از دیگر اقلامی بود که در این مدت توزیع شد.

مجید منفرد نی‌ریزی معاون پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز هم در مورد اقامت مسافران نوروزی در شهر نی‌ریز گفت: در این مدت ٤١٥ خانوار(٢٠٧٤ نفر) در مدارس شهر نی‌ریز اسکان داده شدند.

/ مسیر آبشار تارم نی‌ریز / عکس: بیتا فسایی/ فروردین ١٣٩٨


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها