تعداد بازدید: ۱۳۰۰
کد خبر: ۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ - 2019 14 April
در تعطیلات نوروز امسال تعدادی از دوستان و همشهریانی را دیدم که سالها از نی‌ریز به دور بوده و در دیگر شهرهای کشور مشغول به کار و زندگی‌اند. به حمدالله در این بین برخی توانسته‌اند به جایگاه‌های شایسته‌ای برسند و به نیروهایی کارآمد و توانمند بدل شوند و به هموطنان خدمت ‌کنند. از جمله افرادی تا سطح اساتید درجه اول دانشگاه‌های بزرگ کشور، 

معاونان استانداری و ادارات کل، معاونان شهرداری‌ کلان‌شهرها، کارشناسان خبره کارخانجات بزرگ، مدیران مراکز اقتصادی، کارآفرینان موفق ملی و غیره.


حتی در دیگر کشورها نیز همشهریان حضور برجسته‌ای دارند.


به نظرم یکی از خلاءهای توسعه منابع انسانی شهرستان نی‌ریز این است که فهرست جامع و کاملی از نیروهای انسانی کارآمد در داخل شهرستان، استان، کشور و خارج از کشور نداریم.


شایسته است شوراهای محترم شهرستان، بخش، شهر و روستا، ادارات مختلف و در رأس فرمانداری فراخوانی گسترده از طریق مطبوعات، شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌های عمومی در چندین نوبت منتشر کنند تا هرکس این نیروها را می‌شناسد با ذکر نام، سمت، جایگاه، نشانی و شماره تماس اعلام کند و فهرستی کامل از نیروهای انسانی نی‌ریز تهیه شود.


این فهرست می‌تواند در فرصت‌های مختلف مورد استفاده واقع شود از جمله: استفاده در  پست‌های مدیریتی شهرستان در جایگاه‌های مختلف، دریافت مشاوره و نظرات کارشناسی و ایده‌ها و طرح‌ها، دعوت برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، رفع موانع مختلف اداری و غیره بر سر راه مسائل شهرستان، و در مجموع کمک به توسعه نی‌ریز.


ظاهراً پیش از این شورای شهر نی‌ریز این مسئله را مطرح کرده ولی به نظر می‌رسد هنوز اجرایی نشده است.


می‌گویند جمعیت زیادی از کشور چند میلیاردی هندوستان در خارج از این کشور ساکن‌اند. اما دولت هند آنها را شناسایی کرده و حتی امکان پرواز رفتو برگشت رایگان آنها از کشورهای مبدأ به هند را فراهم کرده تا از توانمندی آنها بهره‌گیری کند.


همیشه پایه و ریشه توسعه، نیروی انسانی کارآمد است. ما باید نیروهای توانمند خود را بشناسیم و از آنها دعوت کنیم تا به قلمی، قدمی یا درمی به زادگاه خود یاری رسانند. بی‌شک اگر قدر بینند و بر صدر نشینند دریغ نخواهند کرد.

چنین باد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها