تعداد بازدید: ۱۴۶۱
کد خبر: ۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ - 2019 07 April
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

سال نو بر همگان فرخنده و مبارک‌باد. 

با لطف الهی نوروز امسال بارانی بود خصوصاً درمنطقه خشک مرکزی و جنوب ایران از جمله شرق فارس بارش رحمت الهی بی‌خطر نازل شد و میزان بارندگی شهر نی‌ریز را از 84.6 در٢٩ اسفند سال ١٣٩٧ به 228.4 میلی‌متر تا تاریخ ١٥ فروردین رسانید. امید است با تداوم رحمت الهی شاهد ترسالی و افزایش قابل توجه آب‌های زیرزمینی و توسعه مراتع، چراگاه‌ها وجنگل‌ها در سطح کشور، فارس ونی‌ریز باشیم. 

باید با  زبان و عمل شکرگزار باشیم. اثر مستقیم باران افزایش تولید محصولات کشاورزی است؛ محصولات زراعی،باغی، د‌ام،‌ طیور، شیلات، ‌مرتع و جنگل افزایش کمّی وکیفی خواهد داشت و تولید این محصولات را رونق خواهد بخشید. 

با رونق محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی کشاورزی نیز رونق خواهند یافت. امید است با تلاش مدیران و فعالان بخشهای دیگر اقتصاد یعنی صنعت و خدمات نیز شاهد رونق خوب تولید باشیم؛به عبارتی تولید کالا و خدمات بالا رود.

اقتصاددانان بر این باورند که برای رونق تولید و در اصطلاح اقتصادی افزایش تولید ناخالص ملی، عوامل متعددی اثر گذارند، مانند:

١-تکنولوژی جدید و به روز 

٢- سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 

٣- بازار داخلی و خارجی پر رونق برای فروش محصولات تولید شده 

٤- نیروی انسانی کارآمد با بهره‌وری مفید 

٥- شرایط طبیعی مناسب ( آب، زمین، هوا)

امید است با طبیعت مناسبی که ره‌آورد نزول بارش رحمت‌الهی است سایر عوامل نیز فراهم شود تا شاهد سالی پررونق برای اقتصاد باشیم.

در شهرستان نی‌ر‌یز چنانچه کارخانه فولاد بتواند خط تولید فولاد را به اتمام برساند و همزمان با استفاده از پهنه معدنی به سمت کنسانتره وگندله‌سازی برود، تحول بزرگی را شاهد خواهیم بود. همچنین برداشته‌شدن موانع کارخانه سیمان خاکستری، صادرات سنگ‌های معدنی به ویژه سنگ‌های تزئینی چینی،‌ مرمریت و ... پروژه‌های اشتغال‌زایی خانگی و صنایع کوچک و کارگاهی، سطح تولید را بالا و اقتصاد را پررونق و پویا می‌کنند. امید که با همدلی و جدیت مردم و مدیران شاهد تحقق همه موارد باشیم.  إن‌شاءا... 

شاد و سالم و موفق باشید

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
عرض سلا و ادب خدمت مدير مسئول
خدا را شكر كه نعمت الهي بر ما نازل شد.اما بر خلاف آرزوي شما اميدواريم كارخانه فولاد به سرانجامي نرسد تا آب شرب مردم مظلوم منطقه صرف فولاد نگردد. چرا باور نميكنيم صنايع فولاد براي منطقه ما يك فاجعه است . آزموده را آزمودن خطاست . روزي را شاهد خواهيم بود كه كساني كه باعث اين فاجعه زيست محيطي در اين منطقه شدند را به عنوان مجرم بدست قانون بسپاريم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
البته كه بارندگي نيريز تا 29 اسفند حدود 112 ميليمتر بوده است
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها