تعداد بازدید: ۱۵۹۵
کد خبر: ۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ - 2019 07 April
وعده‌های روی هوا، اعتصاب و سفر مقامات به نی‌ریز
همچون سال‌های گذشته به بررسی رخدادهای شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ می‌پردازیم. سالی که در آن وعده‌های فراوان داده شد؛ تحریم و تلاطم در اقتصاد موجب بیکاری کارگران گردید و سفر مقامات عالی رتبه به نی‌ریز کماکان ادامه یافت.

فروردین
اعلام آمار گردشگران نوروزی تیتر یک نی‌ریزان فارس شد؛ در این خبر آمده بود که ۳۲ هزار گردشگر از نی‌ریز بازدید کردند.
هلال احمر هم در آماری اعلام کرد که بیش از سه هزار خدمت به مسافران توسط این جمعیت ارائه شده است. 
در ابتدای سال گذشته همچنین محمود هاشم بیگی برنده جایزه پراید «شهروند خوش حساب» خودرو خود را به شهرداری بازگرداند تا در امور شهری به کار گرفته شود.


همچنین در خبرها آمده بود که روستای ریزاب بعد از ۱۵ سال به آب آشامیدنی متصل شد.


حقیر بخشداری جدید آباده‌طشک شد و اعتکاف علمی دانش‌آموزان نی‌ریزی در نوروز برگزار گردید.


نوروز ۱۳۹۷ بدون حادثه هم نبود و در ایام تعطیلات ۵ کشته بر جای گذاشت. 


در همین ماه شهرداری اعلام کرد که به دنبال احیاء کاروانسرای سروی است مسئله‌ای که کماکان در مسیر اداری قرار دارد و به اجرا نرسیده است.


دکتر مسعودی همانند دیگر نطق‌های خود به پنج وزیر تاخت و خواستار حق‌سهم آلایندگی گل‌گهر، مخابرات روستایی، کشت گیاهان دارویی، مسئله گردنه‌های لای‌رز و نقاره‌خانه، روگذر و زیرگذر نی‌ریز شد؛ مسائلی که برخی از آنها هنوز یا رنگ اجرا نگرفته و یا تمام نشده است.

اردیبهشت
در اردیبهشت‌ماه اعلام شد که درمانگاه سیدالشهدا خرداد ماه ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد اما در ادامه مسائلی همچون گرانی تجهیزات پزشکی سبب شد تا خبری از افتتاح نباشد.


بی‌آبی در برخی از روستاها جمع‌هایی را جلو فرمانداری شکل داد.


در نشست نماینده مجلس با رئیس ستاد اجرایی حضرت امام اعلام شد که بیمارستان جدید نی‌ریز هر چه سریعتر افتتاح می‌شود و عده‌ای که کماکان اجرایی نشده است.


در گزارشی که نی‌ریزان فارس آن را پیگیری کرد اعلام شد که در بخش صنعت و معدن ۳۶ طرح با ۸۹ میلیارد تومان سرمایه جذب شده تا ۸۵۰ نفر شاغل شوند. در همین راستا رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نی‌ریز نرخ بیکاری در شهرستان را در سال ۹۶ زیر ۱۰ درصد اعلام کرد. همچنین در خبرها آمد که در سال ۱۳۹۶، ۴۵۲ ازدواج در نی‌ریز به ثبت رسیده است.


در همین ماه گروه خبر نی‌ریزان فارس به بلاتکلیف و بدون استفاده بودن موقوفه ساخته شده در نبش خیابان نواب صفوی پرداخت؛ موقوفه‌ای که کماکان هم بدون استفاده و در حال فرسوده شدن می‌باشد.


لایحه ساخت ساختمان جدید شهرداری نی‌ریز به شورا تقدیم شد اما این مسئله در حد لایحه باقی ماند و به مرحله اجرا نرسید. شهردار نی‌ریز اعلام کرد که متأسفانه بالا رفتن قیمت‌ها و عدم ثبات بازار سبب شده تا از اولویت این مسئله کاسته شود.


در همایش بزرگ شوراها اعلام شد که ردیف بودجه آب شرب روستاها از سد چشمه‌عاشق به تصویب رسیده است.


در ماه وعده و وعیدها و در نشست شورای شهر با راهنمایی و رانندگی اعلام شد که دوربین‌های ثبت تخلف در نی‌ریز راه‌اندازی می‌شود اما این مسئله هم تاکنون اجرایی نشده است.


مهلت ۶۰ روزه برای اتمام فاز یک جاده نی‌ریز- خرامه دیگر مسئله‌ای بود که در همین ماه مطرح شد اما این جاده هم پس از یکسال رنگ افتتاح به خود ندیده است.


اصلاح زیرگذر نی‌ریز هم دیگر وعده‌ای بود که در همین‌ماه داده شد و اما هنوز اجرایی نشده است؛ هر چند مسئولان اعلام کرده‌اند که بعد از تعطیلات نوروز ١٣٩٨ عملیات اصلاح اجرایی می‌شود.


نی‌ریزان فارس در میان مطبوعات این استان با کسب سه عنوان برتر باز هم به عنوان یکی از نشریات برتر فارس انتخاب شد.


دکتر مسعودی در نطقی در مجلس شورای اسلامی نیروهای بومی را اولویت واگذاری معادن اعلام کرد؛ مسئله‌ای که کماکان وزارتخانه به زیر بار نمی‌رود.


هجوم ریزگردها به نی‌ریز شهر را کاملاً به خاک نشاند و همین مسئله باعث مختل شدن عبور و مرور و بیماری‌های تنفسی شد.

خرداد
انتخابات اتاق اصناف نی‌ریز برگزار شد و علیرضا سلمان‌نژاد جایگزین محمدجعفر همایونی رئیس اتاق اصناف پس از ۳۰ سال شد. همچنین در همین ماه عزیز برزگر فرمانده نیروی انتظامی نی‌ریز جای خود را به سید خالد یوسفی داد.


در جلسه کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام شد که در نی‌ریز، خودکشی، خودزنی و زنان معتاد رو به افزایش است.


فعالیت معدن سنگ مرمریت قلات سورمه، تهدیدی برای حیات این قله باستانی به شمار می‌رفت و هنوز هم مشخص نیست که فعالیت این معدن به چه شکل خواهد بود.


در خردادماه سیمان خاکستری اسامی پذیرفته شدگان خود را اعلام کرد اما تا به امروز خبری از راه‌اندازی این کارخانه مشاهده نمی‌شود.


پیمانکاران فاضلاب نی‌ریز که شهر را شیار کرده بودند مخالفان و منتقدان بسیاری داشتند و کمبود قیر و ناهماهنگی سبب شده بود تا بسیاری از مسیرها به صورت خاکی باقی بماند اما جلسات و پیگیری‌های فراوان سبب شد تا این پروژه بزرگ ملی به راه خود ادامه دهد.


در خردادماه ١٣٩٧، سه و نیم میلیون متر مکعب آب از سد چشمه عاشق برای حق آبه‌بران رهاسازی شد.

تیر
نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌ا... فقیه در استادیوم شهدای شهر نی‌ریز برگزار شد و شب آن مردم در جشن چهار هزار نفری این عید که با اجرای حمید ماهی‌صفت همراه بود شرکت کردند.


این جشن در استادیوم شهدا برگزار شد و با استقبال کم نظیر و نظم فراوان پایان یافت. پس از آن مردم اعلام کردند که خواهان شادی بیشتری در شهرستان خود هستند.


در جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد اعلام گردید که در سال ١٣٩٦ تنها ۳۴ درصد اعتبارات استانی و ۴۱ درصد اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز شهرستان تخصیص یافته است.


فولاد غدیر نی‌ریز توانست بلوک معدنی جازموریان را در مزایده برنده شود تا بتواند در این پهنه اکتشافات خود را انجام دهد.


در بررسی نی‌ریزان فارس مشخص شد تنها ١٢,٥درصد آبیاری کشاورزی نی‌ریز نوین است و این هشداری بود برای منابع آبی شهرستان!


همزمان با بالا و پایین شدن نرخ ارز و همچنین خروج آمریکا از برجام نوسانات بازارافزایش یافت و گرانی‌ها به اوج رسید. دلار در بازار غیررسمی خود را به مرز ١٩ هزار تومان رساند و این سبب شد تا نماینده مجلس بار دیگر پشت تریبون قرار گیرد و ضمن اعتراض به شرایط موجود بگوید: چرا باشگاه فوتبال با ارز دولتی لاستیک وارد می کند؟ وی از وارد نشدن کالاهای اساسی به کشور به شدت انتقاد کرد.


خاموشی‌ها به نی‌ریز رسید و مدیر برق اعلام کرد که تا ۱۵ شهریور خاموشی‌ها ادامه خواهد داشت.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز که با بحران کمبود دانشجو روبه‌رو شده است به دنبال ایجاد رشته‌های پیراپزشکی بود تا بتواند به وسیله آن دانشجویان پزشکی را به این دانشگاه جذب کند به همین واسطه از شورای شهر نی‌ریز درخواست کرد تا به کمک آن‌ها بتواند راهی برای این مسئله پیدا کند.


بازاریان در نشست با شورای شهر اعلام کردند که قطب تجاری نی‌ریز شامل بخشی از خیابان قدس و فلکه ۱۵ خرداد بدون سند هستند و در این رابطه خواستار پیگیری شورای شهر برای حل این مشکل شدند؛ مسئله‌ای که کماکان راهی برای آن پیدا نشده است.


در همین ماه اعلام شد که در پروژه گندله‌سازی در نی‌ریز با اعتبار ۱۱۰ میلیون یورویی آغاز خواهد شد.


رئیس شعبه تأمین اجتماعی نی‌ریز هم تنها شرط داشتن درمانگاه تخصصی در این شهرستان افزایش بیمه شدگان تأمین اجتماعی دانست و اعلام کرد که هیچ ملاکی به غیر از این وجود ندارد.


در جلسه فرمانداری اعلام شد که «استارت آپ» یا «ایده شو» در مهر و آبان ۹۷ در نی‌ریز برگزار می‌شود استارتاپی که هیچ وقت رنگ اجرا به خود ندید.


بر اساس تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی، تبادار استاندار فارس بازنشسته اعلام شده بود و بحث جایگزین او به شدت داغ شد.


در نی‌ریز گاوداران بر سر قیمت شیر با جهاد کشاورزی به تفاهم نرسیدند و جلسات مختلفی برگزار می‌شد اما این بحث و گفتگوها نه گاودار را راضی کرد و نه مردمی که به دنبال شیر فله‌ای بودند.


رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر یک روزه به استان فارس خطاب به استاندار اعلام کرد طرح احیاء بختگان راحت‌تر از ارومیه است! پول داریم اما باید تا پایان مهر طرح را ارائه دهید. در ادامه طرح با تأخیر چند ماهه ارائه شد.


فرماندار نی‌ریز خبر از راه‌اندازی سیمان خاکستری تا دو ماه آینده داد و رینگ اسپرت هم به دلیل مسائل اقتصادی بیش از ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرد که هنوز مشکل حل نشده.
شهرداری و شورای شهر تصمیم گرفتند تا جمع‌آوری زباله‌ها را از شب به روز انتقال دهند و این کار عملیاتی شد.
روابط عمومی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد سال ۱۴۰۰ سوت قطار در نی‌ریز شنیده خواهد شد.

شهریور
در شهریورماه ارکان شورای اسلامی شهر نی‌ریز انتخاب شدند و مسعود لایقمند رئیس شورای شهر نی‌ریز و اصغر ماهوتی رئیس شورای شهرستان باقی ماندند.
لاریجانی رئیس شورای اسلامی در سفر به نی‌ریز اعلام کرد که قول می‌دهد مشکلات نی‌ریز را پیگیری نماید.
وی در این سفر از پروژه‌های نی‌ریز و کارخانه‌هایی همچون فولاد غدیر بازدید کرد.

مهر

مهرماه با خبر نیمکت‌نشینی ١٥ هزار دانش‌آموز نی‌ریزی آغاز شد.


همچنین جنگجو رئیس اداره تبلیغات نی‌ریز اعلام کرد که ۱۴۹ هیئت مذهبی در شهرستان فعال هستند که از این تعداد ۸۱ درصد مجوز فعالیت دارند.


گرانی‌ها روز به روز در بازار خودنمایی می‌کرد به گونه‌ای که در گزارش نی‌ریزان فارس قیمت لوازم التحریر از ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.


مدیر هواشناسی استان فارس اعلام کرد که امسال کاهش ۶۵ درصدی بارندگی را در فارس شاهد خواهیم بود پیش‌بینی که نه تنها به واقعیت نپیوست بلکه سبب شد تا سیلاب به راه بیفتد و تر سالی شکل بگیرد.


آیت ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز در مراسم عصر عاشورا اعلام کرد یک قطره از  آب پهنابه را- که منبع آن نی‌ریز است- به شهر ما نمی‌دهند و این باید پیگیری شود.


پس از توقف احداث بیمارستان جدید نی‌ریز، دکتر حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) اعلام کرد که ١,٥ میلیارد تومان به حساب پیمانکار واریز شده و کار ساخت از سر گرفته خواهد شد.


در پی تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی به استانداران بازنشسته مهلت داده شد تا در کمتر از دو ماه استعفای خود را تقدیم دولت کنند.


یکی از کسانی که توانست در کنکور ١٣٩٧ به عنوان یک نی‌ریزی خوش بدرخشد، علیرضا خورشیدی بود. کسی که می‌گفت از انار چینی به پزشکی دانشگاه شیراز رسیده است.


نی‌ریزان فارس در خبری موانع برداشته نشدن منبع آب نی‌ریز را با تیتر «منبع آب نی‌ریز در دو راهی بودن یا نبودن» مورد بررسی قرار دارد. منبع آبی که چندی بعد برداشته شد و پس از بهسازی مکان، چنار هفت ساله در آنجا کاشته شد.


ترس از تحریم‌های بیشتر آمریکا در ١٣ آبان سبب شده بود تا هجوم مردم برای خرید به فروشگاه‌ها بیش از پیش شدت یابد و روزانه کالاهای مختلف با کمبود روبه‌رو شود، از دستمال کاغذی گرفته تا برنج و روغن!


اما در این ماه خریدهای نامتعارف تا حدودی کاهش یافت هر چند در ماههای بعد این ولع خرید باز هم به بازار برگشت و خرید لوازم اساسی منزل، خودور و لاستیک آن، طلا و ارز به شدت افزایش یافت.


شهردار نی‌ریز خبر از آغاز به کار ساخت پمپ بنزین شهری و وعده افتتاح آن تا اواخر سال ۱۳۹۷ داد؛ و عده‌ای که عملی نشد. روابط عمومی شهرداری کمبود برخی از قطعات به دلیل تحریم‌ها را سبب عقب افتادن پروژه نامیده است.


در این ماه تولید کنندگان پسته با کاهش ۹۰ درصدی برداشت روبرو شدند.


جدال برای قیمت‌گذاری بر روی شیر به جلسه پرچالش در جهاد کشاورزی تبدیل شد و سرانجام شیر فله‌ای هر کیلو ۲۳۰۰ تومان اعلام شد.


کامیون‌داران بار دیگر در نی‌ریز و همزمان با سراسر کشور دست به اعتصاب زدند. اعتصابی که برای آن‌ها خوش یمن بود و در نهایت با افزایش کرایه‌ها و بیمه تکمیلی همراه شد.

به دعوت دکتر مسعودی، طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور به نی‌ریز آمد و از اماکن دیدنی این شهر بازدید کرد بازدیدی که تفاهم نامه‌های مختلفی از جمله بازسازی کاروانسرای سروی، احیاء حمام حاج‌محمد حسن و روشن شدن وضعیت سرای فاتح مطرح شد اما هنوز رنگ اجرا به خود نگرفته است.


طالبیان همچنین در این سفر شرط ثبت جهانی مسجد جامع کبیر را در انتقال پایگاه بسیج چسبیده به مسجد به جایی دیگر و تخریب ساختمان آن و همچنین انجام عملیات مرمت و قرار دادن آن در لیست مساجد دارای قابلیت با ثبت جهانی دانست؛ هر چند هنوز مسئله جابه‌جایی پایگاه شکل اجرا به خود نگرفته است.

آبان
در آبان‌ماه نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به نی‌ریز آمد و اعتبارات مناسبی را برای کارآفرینان در نظر گرفت که این وعده چندی بعد با حضور معاونش عملیاتی شد.


در جلسه شورای شهر تصویب شد که شهرداری به صورت ماهیانه مبلغ ٣میلیون تومان جهت کمک به ورزشکاران به شورای ورزش شهرستان اختصاص دهد. وعده که تاکنون عملیاتی نشده است.


از اخبار حوزه کشاورزی خبر رسید که تولید «به» استان در شهر نی‌ریز شکسته شده است.


در انتخابات شورای شهرستان بار دیگر اصغر ماهوتی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.


۱۳ آبان‌ماه فرا رسیده و تحریم‌های جدید آمریکا اعلام شد که بر اساس آن فولاد غدیر نی‌ریز در لیست این تحریم‌ها قرار گرفت.
آبان‌ماه فصل انار نی‌ریز است. در این فصل باغداران تمام تمرکزشان برای فروش این محصول استراتژیک است اما بازار انار به گرمی سال‌های گذشته شکل نگرفت و با کاهش روبرو شد. البته جلسه‌ای در استانداری فارس تشکیل شد و اعلام گردید که برای صادرات انار نی ریز ١٣ شرکت بزرگ به این شهر خواهند آمد.


تلاش‌هایی هم در این زمینه انجام شد اما در نهایت باغداران نی‌ریز حاضر نشدند به قیمتی که صادر کنندگان اعلام کرده بودند انارهای خود را بفروشند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نی‌ریز پیشنهاد داد که می‌تواند  با انتشار اوراقی در تهیه دستگاه ام آر آی برای نی‌ریز اقدام کند. طرحی که هنوز اجرایی نشده است.


در گزارش اختصاصی نی‌ریزان فارس به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مشخص شد که ۹۵ درصد نی‌ریزی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی نیستند.

آذر
آذرماه با خبر بازدید مدیرکل راه و شهرسازی از نی‌ریز و انجام مقدمات برای احداث کار روگذر نی‌ریز شروع شد. روگذری که تاکنون شکل اجرا به خود نگرفته است و پیمانکار به دنبال آن است تا اعتباری برای شروع کارش دست و پا کند.


پس از آن که رفتن تبادار از استانداری فارس قطعی شد رحمانی به عنوان سرپرست استانداری معرفی شد هرچند در نهایت این رحیمی بود که سکان استانداری فارس را به دست گرفت.


در مجلس شورای اسلامی بحث استانی شدن انتخابات به شدت داغ شد در کنار این مسئله طرح افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر هم مطرح شد اما مسعودی نماینده نی‌ریز و استهبان اعلام کرد که حوزه انتخابیه سهمی در افزایش نمایندگان مجلس نخواهد داشت.


نی‌ریزان فارس در آماری اعلام کرد که ۶۰ درصد مدیران ادارات نی‌ریز بومی هستند و از این تعداد ١٢,٥ درصد پروازی هستند.


همچنین مدیرکل محیط زیست فارس در سفری به نی‌ریز اعلام کرد که طرح نجات بختگان روی میز دولت قرار گرفته و آماده شده است.


شورای شهر و شهرداری نی‌ریز برای به دست آوردن درآمدی پایدار به دنبال ثبت یک معدن سنگ در نی‌ریز بودند. این مسئله در همین ماه رسانه‌ای شد و پس از آن و با رایزنی‌های مختلف معدنی به صورت مشترک با دو شریک به آنها اختصاص داده شد اما هنوز عملیات اجرایی آن معدن آغاز نشده است. 


رئیس شبکه بهداشت و درمان اعلام کرد که تا پایان آذر«N.I.C.U» در بیمارستان نی‌ریز راه‌اندازی خواهد شد وعده‌ای که با کمی تأخیر در اسفندماه افتتاح شد.


حاشیه سازترین خبری که در آذرماه جنجال به پا کرد مسئله واگذاری معادن آهن در پهنه‌های بهرام‌گور بود. 


در این رابطه یک پهنه از بهرام‌گور به فولاد پاسارگاد و سه پهنه به فولاد خرامه واگذار شد. در پی این مسئله برخی از مسئولان اعلام می‌کردند که این واگذاری به معنی برداشت از آن نیست و در حد اکتشاف است؛ هر چند مدیرعامل فولادغدیر و کارشناسان این مسئله را رد کردند. معمای معادن آهن در بهرام‌گور کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


فعالان محیط‌زیست در دیدار با مدیرکل محیط‌زیست استان اعلام کردند که اگر حق آبه‌ها به بختگان داده نشود به احتمال فراوان این دریاچه بزرگ کشور از لیست تالاب‌های بین المللی حذف خواهد شد.

دی
دیماه با خبر حضوری ۲۵ پزشک متخصص در نی‌ریز آغاز شد.


در نی‌ریز از کتاب محراب مسجد جامع نی‌ریز توسط اعظم منزه رونمایی شد.


در نامه‌ای عجیب که با چند ماه تأخیر رسانه‌ای شد اعلام گردید که شورای اسلامی شهر قطرویه با احداث گندله در محل فعلی فولاد غدیر مخالف است! مسئله‌ای که با انتقاد شدید مسئولان و مردم همراه شد.


در همین ماه القاصی مدیرکل دادگستری استان فارس در رأس هیئتی قضایی به نی‌ریز آمد. این هیئت عملکرد دادگستری شهرستان نی‌ریز و دادگاه بخش آباده‌طشک را مورد ارزیابی و بازرسی قرار داد.


همچنین گردنه لای‌رز میزبان ۲ محموله غول‌پیکر ترافیکی با وزن  هر کدام۷۴۰ تن بود.


در جلسه شورای شهر اعلام شد که عملیات فاضلاب نی‌ریز پیشرفت خوبی داشته و از ٩١ کیلومتر ٧٦ کیلومتر آن نهایی شده است.


در بهرام‌گور جمعیت گورخرها با افزایش ۱۷ درصدی روبرو شد. 


در جلسه شورای شهر اعلام شد که دارالرحمه قرار است به صورت هیئت امنایی اداره شود مسئله‌ای که هنوز عملیاتی نشده است.


کنسرت بزرگ حمید عسکری پرشور و آرام در ٢٠ دی برگزار شد. این خواننده پاپ با ابراز رضایت از حضور گسترده مردم در پیج اینستاگرام خود از اهالی این شهر تشکر کرد. همچنین مردم در گفتگو با نی‌ریزان فارس خواهان برگزاری بیشتر این برنامه‌ها شدند.


در خبرها آمده بود که ارسنجان به دنبال ثبت خوشنویسی به صورت جهانی است و این در حالی است که نی‌ریز مهد  خوشنویسی فارس به شمار می‌رود و استاد احمد نی‌ریزی را در قلب خود جای داده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به نی‌ریز سفر کرد و ره‌آورد این سفر بخشودگی و تمدید وام‌های کشاورزی اعلام شد.


در سال ۱۳۹۶ مدیر کل نهاد کتابخانه‌های فارس اعلام کرده بود که نی‌ریز قابلیت پایتختی کتاب ایران را دارد مسئله‌ای که با پیگیری نی‌ریزان فارس مشخص شد مسئولان شهرستانی چندان به دنبال آن نیستند!

بهمن
طرح نجات بختگان در بهمن‌ماه به تصویب رسید.
شهردار نی‌ریز در جلسه شورای شهر اعلام نمود که قصد دارد خیابان قدس را سنگفرش کند وعده‌ای که تاکنون چگونگی اجرای آن به شورا ارائه نشده است.


امیر ولی‌زاده پس از ما‌ه‌ها به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش معرفی شد. وی در مراسم تودیع و معارفه اعلام کرد که در سال آینده بیش از ۱۰۰ معلم و مدیر در نی‌ریز بازنشسته می‌شوند.


واژگونی اتوبوس دانشجویان در تهران سبب شد تا بخشنامه‌ای به کل دانشگاه‌ها ارسال شود و اتوبوس‌های خارج از رده به کار گرفته نشوند؛ همین مسئله سبب شد تا دانشجویان دانشگاه آزاد با سردرگمی روبرو شوند.


در همین ماه عیسی برومند به عنوان بخشدار جدید بخش قطرویه معرفی شد.


محمدرضا امیری فرماندار نی‌ریز که مدتها بود یکی از گزینه‌های فرمانداری شیراز به شمار می‌رفت به این سمت منصوب شد و نی‌ریز را ترک کرد.


در یک اقدام پسندیده از دکتر خیری متخصص داخلی و فوق تخصص قلب و عروق توسط دبیرستان امام خمینی و به همت فرج‌زاده مدیر این آموزشگاه تجلیل به عمل آمد.


نماینده مجلس در گفتگو با نی‌ریزان فارس به شرح عملکرد ۳ ساله خود پرداخت و در این باره گفت: من در برابر مردم دست به سینه اما در برابر وزرا دست به یقه می‌شوم. وی همچنین ادعا کرد که به تمام روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه سرزده است.


بزرگترین کارگاه تولید چاقو در نی‌ریز در همین ماه افتتاح شد.

اسفند
در بررسی نی‌ریزان فارس مشخص شد از ۱۵۲۶ واحد مسکن مهر در نی‌ریز ۹۸۳ واحد دارای سکنه و ۵۴۳ واحد فاقد سکنه است.


در کارگاه ارزیابی طرح توسعه سواد اجرایی در شهرستان نی‌ریز اعلام شد که در این شهرستان بیش از ٢٠ هزار کم سواد و ٣ هزار بی‌سواد دارد.


ادارات نی‌ریز اعلام کردند که در حال تدارک برنامه‌های مختلف برای نوروز در نی‌ریز هستند. برنامه‌هایی که در قالب نوروزگاه و زیباسازی شهری در نظر گرفته شده است.


رئیس آموزش و پرورش نی‌ریز هم خواستار اصلاح منطقه‌بندی و سهمیه‌های کنکور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر و دانشجویان شد. مسئله‌ای که نماینده مجلس هم آن را پیگیری کرده است اما تاکنون خبری از این اصلاح نیست.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها