تعداد بازدید: ۲۷۴۶
کد خبر: ۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ - 2019 28 March
طی بارندگی های اخیر حدود ٦٠ درصد از سطح درياچه طشك و ٣٠ درصد از سطح درياچه بختگان بصورت سطحي آبگيري شد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری آباده طشک طی بازدید بخشدار این منطقه از دریاچه طشک و بختگان وی گفت: خوشبختانه با توجه به بارندگی هاي خوب دو روز اخیر در بخش آباده طشک و هدایت صحیح سیلاب‌ های روان به سمت دریاچه تاکنون حدود ٦٠ درصد از سطح درياچه طشك و ٣٠ درصد از سطح درياچه بختگان بصورت سطحي آبگيري شده است.

رسول حقیری با بیان اینکه آبگیری سطحی این تالاب باعث جلوگیری از انتشار ریزگردها در این منطقه و مناطق اطراف می شود گفت: امیدواریم با تداوم بارندگی ها و همچنین رهاسازی حقابه تالاب از سد درودزن شاهد احیاء تالاب بین المللی طشک و بختگان در آینده ای نزدیک باشیم.

 بخشدار آباده طشک خاطرنشان کرد: در این بارش ها گوراب ها و بندهای خاکی در سطح بخش آباده طشک در حد مطلوبی آبگیری شده که شادی مردم و کشاورزان عزیز را بدنبال داشته است.

حقیری همچنین با توجه به اینکه آب در همه ی رودخانه های بخش آباده طشک از جمله تنگه جزین، مارمازون، سلخ طشک، بناب و... جاری شده است از شهروندان و مسافرین نوروزی خواست در صورت تردد در این مکان ها نکات ایمنی را رعایت نمایند.

وی میزان بارش سامانه اخير در شهر آباده طشک را 58.5 ميلي متر و میزان بارش این منطقه در سال زراعی را 186.5 ميلي متر اعلام کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها