تعداد بازدید: ۱۲۰۱
کد خبر: ۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ - 2019 17 March
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

آخرین روزهای سال ١٣٩٧ را  پشت سر می‌گذاریم و از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه این‌هفته سال نو را با لطف الهی آغاز می‌کنیم.


ایرانیان بهترین زمان را برای شروع سال نو  برگزیده‌اند. درست زمانی که طبیعت از خواب زمستانی بیدار می‌شود، شکوفه‌ها، سبزه‌ها، جانوران زمستان‌خواب، همه و همه با تحولی بزرگ سال را آغاز می‌کنند. 


ایرانیان نیز سال نو، روز نو و «نوروز» را با شادی و جشن شروع می‌کنند.  


إن‌شاءا... نوروز بر همگان فرخنده و مبارک باشد و با سلامتی جسمی، روحی و روانی و با نام و یاد خدا بتوانیم سال جدید را آغاز کنیم. 


نوروز زمانی آغاز می‌شود که از روزها و هفته‌ها قبل ایرانیان براساس آیینی باستانی و ریشه‌دار، خانه تکانی کرده‌اند، سبزه کاشته‌اند، هفت‌سین آراسته‌اند ، تا حد امکان نو و تمیز پوشیده‌اند و ...


به نظر می‌رسد آراستن ظاهر، جسم و خانه‌تکاتی بدون خانه‌تکانی دل و پاک‌کردن زنگارهای  نشسته بر روح و روان بی‌معنی و بی‌محتوا باشد. 


اگر خوب بیندیشیم، دید و بازدیدها و تبریک گفتن‌ها همه به منظور تقویت روابط اجتماعی، فراموشی دلخوری‌ها، و پاک‌کردن هر آنچه روح و روان انسان را کدر و تیره کرده انجام می‌شود. پس همانگونه که «نوروز» روزی نو  و شروع سال نو است، لازم است به فکر روح و روانی نو و پاک باشیم.  روح و روانی بدون کینه، خشم، دشمنی، قهر و غیظ.


امیدواریم خداوند بزرگ به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم همراه با تلاش برای تمیزکردن غبارهای نشسته بر خانه و کاشانه‌مان، برای پاک‌کردن غبارهای قهر، دلخوری و کینه‌ تلاش کنیم تا در نوروز با جسم، روح و روانی پاک، درخشان و صیقل یافته به دیدن هم برویم و از عمق وجود به هم عشق ورزیم. إن شاءا....


شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها