تعداد بازدید: ۲۲۶۰
کد خبر: ۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸ - 2019 13 March
همایش پایانی چهارمین جشنواره گلستان‌خوانی دانش‌آموزی با حضور گشتاسبی کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره کل جمعی از فرهنگیان، مربیان، اولیاء و دانش‌آموزان سه‌شنبه ۲۱ اسفند در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
بیتا فسایی، هورگان: ولی زاده مدیر اداره آموزش و پرورش ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این همایش گفت: هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم شعر و ادب، آشنایی با مفاخر علمی و ادبی استان، توجه به فرهنگ غنی فارسی و همچنین افزایش اعتماد به نفس آنهاست.

کارشناس دوره ابتدایی گلستان‌خوانی را از مفیدترین طرح‌های دوره ابتدایی دانست و گفت: اجرای این برنامه در مدارس، ضمن آشنایی دانش‌آموزان با یکی از برترین گنجینه‌های ادب فارسی، به تقویت زبان و ادبیات فارسی آن‌ها می‌پردازد. هدف اصلی این جشنواره تربیت دانش‌آموزانی خلاق، با اعتماد به نفس، مبتکر و نقاد است.

بخشی‌زاده افزود: امسال 3600 دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی در طرح گلستان‌خوانی شرکت کردند که از این تعداد 190 نفر از آن‌ها به همایش پایانی راه یافتند که در قالب 26 گروه ارزیابی نمادین از آنها انجام شد.

کارشناس امور ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز طی سخنانی گفت: از مهم‌ترین اهداف این طرح شناخت مفاخر علمی، ادبی و بومی از جمله سعدی، به دانش‌آموزان است. هر کشور یک هویت دارد. هویت ما ایرانیان زبان و ادبیات فارسی ماست.

در این همایش 190 دانش‌آموز با اجرای نمایش‌هایی در قالب حکایات گلستان و روایت آن به ایفای نقش پرداختند و در پایان مراسم از همه آن‌ها با اهدای لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

لازم به ذکر است جشنواره گلستان‌خوانی از برنامه‌های ابتکاری آموزش و پرورش فارس است که از سال ۱۳۹۵ در مراکز پیش دبستانی و دوره دوم ابتدایی در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم‌ اجرا می‌شود.










نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها