تعداد بازدید: ۱۳۶۴
کد خبر: ۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ - 2019 24 February
در شهرستان نی‌ریز بهزیستی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام به ساخت ٣١ واحد مسکونی برای معلولان کرده است.

اداره بهزیستی شهرستان نی‌ریز برای خانوارهای دو معلولیتی  در قالب طرح‌های خودمالکی اقدام به ساخت این خانه‌ها کرده است.


در این راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


- عملیات احداث تعداد ١٢ واحد مسکونی جهت خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول ساکن روستا.


- احداث ٧ واحد مسکونی جهت خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول ساکن شهر(٥ واحد در شهر مشکان و ٢ واحد در شهر نی‌ریز)


- احداث ٤ واحد مسکونی جهت خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول ساکن شهر نی‌ریز در قالب پروژه ٣٤ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی


- خرید تعداد ٥ واحد مسکونی جهت خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول ساکن شهر در شهرهای آباده‌طشک و نی‌ریز( ٣ واحد در نی‌ریز و ٢ واحد در آباده‌طشک)


- تکمیل ٣ واحد مسکونی نیمه تمام خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در شهر و روستا (٢ واحد در شهر نی‌ریز و یک واحد درروستا).


که از واحدهای در دست احداث و تکمیلی تعداد ٨ واحد واگذار شده و قابل سکونت است و تعداد ٤ واحد آن تا پایان سال واگذار می‌شود و تعداد١٤ واحد دیگر نیز در مرحله آغاز نازک‌کاری است.


میزان کمک بلاعوض جهت کل واحدها(٣١واحد)، ٧٢٨میلیون تومان بوده که توسط سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز تأمین شده است. 


همچنین با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان میزان ٤٣٠ میلیون تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده و تعداد ١٠ فقره زمین به صورت رایگان تأمین شده است. هزینه‌های صدور پروانه ساخت و مهندس ناظر واحدهای روستایی به صورت رایگان انجام می‌گردد.   


همچنین با توجه به روند افزایشی قیمت‌ها و عدم توانایی برخی از خانوارهای در تکمیل واحد مسکونی خودمالکی، خیرین شهرستان می‌توانند با تأمین بخشی از هزینه‌ها به صورت نقدی یا غیرنقدی، زمینه اتمام واحدهای مسکونی باقیمانده را فراهم آورند.


چندی پیش رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر از واگذاری ۵ هزار مسکن به خانواده‌های دو معلولیتی در کل کشور داده بود.


وحید قبادی‌دانا، با اعلام اینکه سازمان بهزیستی کشور تنها متولی امور معلولان در کشور است، اظهار داشت: هم‌اکنون یک‌ میلیون و ٤١٥ هزار معلول در سطح کشور شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها