تعداد بازدید: ۲۰۲۳
کد خبر: ۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ - 2019 17 February
گفتگوی اختصاصی نی‌ریزان فارس با نماینده مجلس:

/  برای مسیر بنه‌کلاغی به حاجی‌آباد بندرعباس با ٤ نماینده هماهنگ کردم و نامه مشترکی برای وزارت راه تنظیم کردیم.


/  شهرستان نی‌ریز ظرفیت این را دارد که از راه‌های مختلف گسترش پیدا کند و این به نفع بیت المال است.


/  بیشتر سه راهی‌ روستاها دارای برج نوری شده‌اند.


/  اختصاص اعتبار ۲ میلیاردی برای تعریض و مرمت جاده نی‌ریز به سمت خیر.


/  برای روکش آسفالت راه‌ها ۶ میلیارد تومان از طرف معاونت راهداری وزارتخانه اختصاص یافته.


/  پیشرفت ٩٠ درصدی باند دوم گردنه لای‌رز.


/  امیدوارم در آینده‌ای نزدیک کلنگ روگذر نی‌ریز به زمین زده شود.


/  در هیچ دوره‌ای اینچنین  به جاده‌های روستایی توجه نشده است.


/  سهم راه‌آهن فارس از بارهای خروجی چهار دهم درصد است.


/  یکی از پتانسیل‌های صنعتی نی‌ریز بحث فولاد است.


/  پهنه‌های بهرام‌گور چون در اختیار محیط‌زیست است باید توسط ایمیدرو بررسی و اکتشاف آن انجام شود.


/  اگر در واگذاری پهنه‌ها تخلفی شده باشد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد.


/  کامیون‌داران در نی‌ریز بیکار نیستند.


/  «امیا پارس» کارخانه پودر کربنات کلسیم در نی‌ریز احداث می‌کند.


/  ٥٢ روستای نی‌ریز گازرسانی شده است.


/  در برابر مردم دست به سینه اما در برابر وزرا دست به یقه می‌شوم.


/  از ٢٣٠ روستای شهرستان حدود ۵۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

 

/  تخصیص آب از سد چشمه عاشق برای مجموعه شهرستان نی‌ریز و صنعت مصوبه وزارت نیرو دارد.


/  بیمارستان ۱۲۰ تختی جدید نی‌ریز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


/  پیگیر استخر سرپوشیده استهبان که ۲٢ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، هستم.


/  نی‌ریز با سطح زیر کشت ۴۵۲ هکتار قطب گیاه دارویی انغوزه است.


/  ۵۴۰ هکتار از اراضی شیب‌دار بخش پشتکوه به ٢٠٠ نفر واگذار می‌شود.


/  عثمان طه از احمد نی‌ریزی الگوبرداری کرده است.


/  سفارتخانه‌ها موظفند قرآن احمد نی‌ریزی را اهدا کنند.


/  برای نخستین بار در شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و تهران دفتر نماینده ایجاد کردم.


/  از ابتدای نمایندگی تاکنون حدود ٤ هزار صفحه درخواست و مکاتبه داشته‌ام.


/  تقاضاهای نامتعارف زیاد است از نوبت دکتر گرفته تا اختصاص وام و یا جا به‌جایی یک سرباز و یا یک کارمند.


/  انتخابات استانی هزینه انتخابات را برای نامزدها به شدت افزایش می‌دهد.


سه سال از جلسه‌ای که برای انتخاب کاندیدای وحدت در شهرستان نی‌ریز برگزار شد، می‌گذرد.
 
در آن جلسه کاندیداهای بانفوذ سرشناس و گاه ناشناخته حضور داشتند اما کمتر کسی فکر می‌کرد فردی که کمترین حضور را در نی‌ریز داشته به عنوان کاندیدای وحدت معرفی شود.
می‌گوید هرگز تصور آن را نمی‌کرده که تبلیغات یک هفته‌ای انتخابات تبدیل به یک ماراتن دو ماهه شود!
 
او در دور دوم رقابت‌ها توانست به صندلی سبز و مخملی مجلس راه پیدا کند. 
 
برخلاف برخی نمایندگان گذشته که از حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان به مجلس راه یافتند او بیشتر از همه فریاد می‌زند، نامه می‌نویسد و نطق‌های مختلفی را از پشت میکروفون‌های مجلس بیان می‌کند و خود را در طرح سؤال‌ از وزرا و رئیس جمهور موفق می‌داند. 
 
می‌گوید سعی می‌کند هر ٢ هفته یکبار به حوزه انتخابیه بیاید و صدای مردم را بشنود البته همه از او قانون‌گذاری نمی‌خواهند! درخواست‌های عجیب و غریب زیاد است؛ از پول کشیدن دندان گرفته تا  انتقال فرزند سربازشان از کردستان و زاهدان به شیراز و نی‌ریز.
 
کمتر در خانه حضور دارد و همین باعث شده تا فرزند کوچکش بگوید: دیگر دوست ندارم نماینده مجلس شوی! اما او می‌گوید کارهای ناتمام بسیاری دارد و شاید در این مدت یک‌ساله نتواند همه آن‌ها را تمام کند.
 
دکتر علی‌اصغر مسعودی در سومین سال فعالیتش با ما گفتگویی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:
 
راههایی که مسیر را کم می‌کند
نماینده نی‌ریز و استهبان در رابطه با حوزه راه گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت خوب قیمت و رشد صادرات نفت در دوره‌های قبل اقدامات مناسبی در حوزه راه‌های روستایی انجام شده اما در رفع محرومیت و آسفالت جاده‌های روستایی چندان موفق نبوده‌ایم.
 
افزون برآن راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند مسیر نی‌ریز به شهرها و استان‌های دیگررا کم کند به عنوان مثال در بخش قطرویه با آسفالت ۱۵ کیلومتر از بنه کلاغی به حاجی‌آباد هرمزگان حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر کاهش می‌یابد و این یک ظرفیت بسیار خوبی است.
 
در خصوص این مسیر با سه نماینده استان هرمزگان و نماینده داراب صحبت کردم و نامه‌ای مشترک به وزیر راه ارسال کردیم که خوشبختانه مطالعات این کار شروع شده است و در دهه مبارک فجر کلنگ آن به زمین زده شد.
 
مسیر دوم دهمورد به سمت سرچهان است که عملیات اجرایی آن به مناقصه رفته است.
 
گردنه نقاره‌خانه سومین نقطه‌ای است که مسیر نی‌ریز به سمت یزد را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه این مسیر می‌تواند جاده‌ای جایگزین برای گردنه لای‌رز در صورت مسدود شدن آن باشد.
مسئله‌ای که در رابطه با گردنه نقاره‌خانه باید گفته شود  این است که این گردنه و پروژه کد اعتباری مستقلی نداشت و در واقع هزینه آن از طریق پروژه گردنه لای‌رز تأمین می‌شد. پیمانکار این مسیر و گردنه لای‌رز حدود ۴۰ میلیارد تومان مطالبات دارد که با دکتر نوبخت، دکتر جهانگیری، وزیر راه و استاندار صحبت و پیگیری کرده‌ام تا مطالبات پیمانکار پرداخت و شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ها باشیم.
 
مسیر سد چشمه عاشق به طرف شهرک سیدالشهداء داراب دیگر مسیر مدنظر ماست که اگر حدود ١٣کیلومترآسفالت شود مسیر داراب به یزد بیش از ١٠٠ کیلومترکاهش می‌یابد.
همچنین ١٠ کیلومتر از مسیر جاده هرگان به سمت داراب هم به مناقصه رفته است.
 
پس بنابراین به خوبی متوجه می‌شوید که شهرستان نی‌ریز ظرفیت این را دارد که از راه‌های مختلف گسترش پیدا کند و این به نفع بیت المال است.
 
متأسفانه گردنه واریانتی استهبان- نی‌ریز هنوز افتتاح نشده بود که بر اثر بارندگی‌های سال ۱۳۹۵ دچار رانش شد و وقتی به طرف نی‌ریز سرازیر می‌شدیم دیگر از چراغانی مسیر خبری نبود. پس از وقوع رانش، مجموعه دو شهرستان به این نتیجه رسیدند که باید این جاده دوباره اصلاح و بازگشایی شود و برای همین تمام تلاش خود را انجام دادم و علاوه بر بازگشایی، پنج کیلومتر از مسیر که روشنایی آن کامل نشده بود در دستور کار قرار گرفت. پیمانکار این مسیر مطالبات بسیاری داشت که پرداخت نشده بود اما با پیگیری‌های مستمر این کار انجام شد و اکنون ٦,٥ کیلومتر مسیر جاده استهبان به نی‌ریز روشن شده است.
 
از طرفی ورودی شهر نی‌ریز تا شهرک سنگ در خاموشی مطلق به سر می‌برد که باعث تصادفات بسیار زیادی می‌شد با هماهنگی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک این مسیر روشن می‌شود. 
 
همچنین بیشتر سه راهی‌ روستاها دارای برج نوری شده‌اند.
 
برای بهسازی، تعریض و مرمت جاده نی‌ریز به سمت خیر اعتباری ۲ میلیارد تومانی به تصویب رسید و اختصاص پیدا کرد.
 
در رابطه با مسیر نی‌ریز- خرامه همانگونه که اطلاع دارید تا یک کیلومتری خانه‌کِت و قَشم‌قاوی آسفالت شده است و تردد وجود دارد اما بر اثر یک مسئله اختلافی با محیط‌زیست کار متوقف شده بود که بارایزنی‌های بسیار این مسئله حل شد.
 
جهت روکش آسفالت راه‌ها مبلغ ۶ میلیارد تومان از طرف معاونت راهداری وزارتخانه اختصاص پیدا کرده است.
 
در گردنه لای‌رز عملیات زیرسازی بیش از ٩٠درصد انجام شده است.
 
در شهرستان استهبان یکی از آرزوهای مردم، ارتباط ایج به شهرستان داراب بود و علیرغم مشکلاتی که دولت با آن روبه‌رو بود در حال انجام است و حدود ۴ کیلومتر آن آسفالت نشده است که ان‌شاءا... این پروژه به زودی به بهره‌برداری برسد.
 
همانگونه که اطلاع دارید روستاهای تل‌مهتابی، جعفرآباد، ده فاضل و چند روستای دیگر در مسیر جاده اصلی نی‌ریز- سیرجان قرار دارد اما برای ورود به روستاها هیچ زیرگذر یا دوربرگردان استانداردی دیده نشده است که این مشکل و اعتراض به گوش مسئولان رسیده است.
 
در رابطه با بحث روگذرنی‌ریز شخصاً با وزیر راه گفتگو کردم و  استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی را به شهرستان نی‌ریز آورده تا ضرورت احداث این پل روگذر دیده شود. شخص وزیر دستور داد تا این پل روگذر (تقاطع غیر همسطح) احداث شود اما متأسفانه سیستم اداری ما یک سیستم معیوبی است و وقتی که وزیر دستور می‌دهد تا تأمین اعتبار و طی مراحل قانونی زمان بسیاری تلف می‌شود.
 
از طرفی پیمانکاران هم در مناقصه مرحله اول، شرکت نکردند و عملاً مناقصه به دور دوم کشیده شد تا اینکه در این مناقصه یک پیمانکار برنده شد که در حال تجهیز کارگاه می‌باشد. امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک کلنگ روگذر نی‌ریز به زمین زده شود.
 
در بحث زیرگذر نیز همانگونه که اطلاع دارید معارض‌ در مسیر وجود داشت که خوشبختانه عقب‌نشینی انجام و تیرهای برق جابه‌جا شده است و پیمانکار وعده داده اصلاح این مسیر را به زودی انجام دهد.
 
در بحث جاده‌های روستایی جاده بشنه حدود ۱۰ کیلومتر آسفالت شده است و قسمت بعدی آن در حال طی کردن مسیر مناقصه است.
 
جاده اکبرآباد خاکریزی شده و زیرسازی آن در حال انجام است. جاده بنی‌یکه، دربیدو و هرگان پیمانکاران آنها مشخص شده‌اند.
 
جاده بسترم به سمت چاه‌سوارآغا حدود ٩ کیلومتر است که توسط یکی از خیرین در حال عقد قرارداد و اجرا می‌باشد.
 
به جرئت می‌توان گفت که بعد از انقلاب با وجود مشکلات و منابع مالی دولت در هیچ دوره‌ای این چنین توجهی در شهرستان نی‌ریز به جاده‌های روستایی انجام  نگرفته است.
 
راه‌آهن
راه‌آهن در برنامه ششم توسعه مورد تأکید قرار گرفته است و علی‌رغم اینکه استان فارس در رتبه دوم حمل و نقل کشور قرار دارد اما سهم راه‌آهن از بارهای خروجی ٠,٤ درصد است.
راه‌آهن شیراز- گل‌گهر حدود ۳۴۶ کیلومتر است که فارس را به بندرعباس و اسکله شهید رجایی وصل می‌کند و به همین دلیل در سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اعتبارات خوبی در بحث راه‌آهن به فارس تعلق گرفته است.
 
اطلاعات فنی مسیر بدین شکل است که ۲۴ تونل به طول ١٦ کیلومتر در این مسیر قرار دارد که ۸ تونل آن در قطعات سوم و چهارم است. ۱۰ درصد این مسیر در دشت، ۷۰ درصد در تپه و ۲۰ درصد در کوهستان قرار دارد.
 
قطعات ۱ و ۲ از منطقه بهرام‌گور می‌گذرد که اجرایی نشده است اما قطعه ۳ شامل شهرهای نی‌ریز، استهبان و فسا است که خوشبختانه فعال است و با پیشرفت ۷۵ درصدی روبروست و قطعه چهارم حدود ۴۷ درصد پیشرفت داشته است.
 
اعتبار این پروژه ۳۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و در سال ١٣٩٥، ۸۸۶ هزار و ۸۹۸ میلیون ریال تخصیص اعتبار داشته است.
 
در سال ۱۳۹۶، ٥٧٩ هزار و ٤٩٨ میلیون ریال و در سال ١٣٩٧، ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار داشته است.
 
فولاد غدیر نی‌ریز
عضو هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری معادن در رابطه با بحث فولاد گفت: من اعتقاد دارم که نی‌ریز می‌تواند به یک قطب صنعتی در استان و کشور تبدیل شود و یکی از پتانسیل‌های صنعتی نی‌ریز بحث فولاد است و سابقه تاریخی این شهر هم بر همین امر تأکید دارد اما از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن استفاده نشده است.
 
همانگونه که اطلاع دارید سال گذشته کارخانه آهن اسفنجی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت معدن تجارت، و دادگستری به بهره‌برداری رسید اما باید چرخه فولاد نیز یک چرخه تکمیلی باشد یعنی در ابتدا کنستانتره، سپس گندله، بعد آهن اسفنجی و در نهایت فولادسازی را داشته باشیم.
 
بنده در این ارتباط صحبت‌های بسیاری را با مسئولان استانی و کشوری، وزارتخانه و سرمایه‌گذاران مختلف انجام دادم تا بتوانیم این چرخه را کامل کنیم.
 
خوشبختانه فولاد غدیر اعلام آمادگی کرده است تا بتواند کارخانه گندله و کنسانتره را احداث کند و توافقات اولیه در سال ۹۷ انجام شده است.
 
فاصله ذخیره بهرام‌گور تا سایت فولاد غدیر ۶۰ کیلومتر است که هزینه حمل و نقل را بسیار کاهش می‌دهد و همین امر سبب می‌شود تا هزینه تولید زنجیره ١٣,٥ درصد کاهش یابد.
 
اگر یک کارخانه ٢,٥ میلیون تنی گندله احداث شود حدود هزار میلیارد تومان درآمد سالیانه آن می‌شود که دوره بازگشت سرمایه آن حدود ٣.٥ سال است و حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر هم در کارخانه فولاد نی‌ریز که حدود دو سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و بدون تردید سه برابر این عدد، شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
 
پهنه معدنی بهرام‌گور
وی با پرداختن به بحث پهنه‌های معدنی بهرام‌‌گور و واگذاری آن به شرکت‌هایی به غیر از فولاد غدیر نی‌ریز گفت: از همان ابتدای نمایندگی پهنه‌های معدنی برای من در اولویت قرار داشت و از همان زمان متوجه شدم که برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند تا قسمتی از منطقه که هم آب دارد و هم از منابع غنی معدنی برخوردار است از ما جدا کنند.
 
متأسفانه در این رابطه مسئولان در گذشته حساسیت‌های مناسب و لازم را از خود نشان ندادند و همین عامل سبب شد تا من طرح سؤال از وزیر کشوررا مطرح کنم که خوشبختانه وزیرمحترم در این رابطه دستور بررسی را صادر کرد.
 
این پهنه‌ها چون در اختیار محیط‌زیست است باید توسط ایمیدرو بررسی و اکتشاف آن انجام شود و بحث واگذاری عملاً منتفی است و این مسئله رسماً اعلام شده است نه به من بلکه به کمیسیون صنعت و معدن مجلس.
 
اما آن چیزی که اخیراً اتفاق افتاده واگذاری جهت اکتشاف است و کسانی می‌توانند کار اکتشاف را انجام دهند که ظرفیت و توانایی اکتشاف را داشته باشند. متأسفانه شرکت‌های بومی که بتوانند این اکتشافات را انجام دهند در منطقه وجود ندارد. کسی که قرار است کار اکتشاف انجام دهد باید بتواند میلیون‌ها تن باطله‌برداری را انجام دهد البته بدون تردید وقتی که اولویت اکتشاف به شرکتی داده می‌شود احتمال اینکه اولویت بهره‌برداری نیز به آن داده شود وجود دارد اما در پهنه‌های بهرام‌گور پیمانکار موظف شده‌ تا در بحث بهره‌برداری هیچگونه مسئولیت و تعهدی برایش ایجاد نشود.
 
ما مخالف استفاده از پهنه‌های معدنی نیستیم اما معتقدیم در بهرام‌گور با توجه به پتانسیل‌های گردشگری که دارد  می‌شود اقدامات بسیار مناسبی انجام داد تا به محیط‌زیست آسیبی وارد نشود که خوشبختانه مورد موافقت تمام مسئولان استانی قرار گرفته است.
 
در رابطه با واگذاری پهنه‌ها سؤالم را از وزیر صنعت پس نگرفته‌ام و باید اعلام شود که این پهنه‌ها به چه شکل واگذار می‌شود؟ ضمن اینکه خود من دبیر هیئت تحقیق و تفحص در واگذاری معادن هستم و به خوبی می‌دانم که تخلفاتی در کل کشور در معادن انجام می‌شود و رانت‌های بسیاری در حوزه معدن وجود دارد. آن چیزی که به ما اعلام کردند این است که آنها پیمانکاران وزارت صنعت و معدن هستند اما بنده نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن، وزیر اطلاعات، وزیر کشور و استاندار نوشته‌ام و اگر تخلفی در این مسیر انجام شده است به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد.
 
سیمان خاکستری
نماینده مجلس با پرداختن به کارخانه سیمان خاکستری گفت: این کارخانه حدود ۱۴ هزار سهامدار دارد. تلاش‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی آن انجام شده است که حدود ۱۱ میلیارد تومان ارزش افزوده آن از طرف سازمان مالیاتی کشور به شرکت بازگشت داده شده است.
 
همچنین ۱۵ میلیارد تومان وام و تسهیلات به آنها پرداخت شده است اما تعدادی از بچه‌های همین منطقه که در حوزه سیمان تجربه‌ای نداشتند این کار را شروع کردند و قطعاً اگر با تجربه فعلی کار را انجام داده بودند کارخانه زودتر از این‌ها به بهره‌برداری می‌رسید.
 
قرار است تا پایان سال با تولید کلینکر، این کارخانه به بهره‌برداری برسد.
 
حدود ۵۰۰ میلیارد تومان فاینانس چین به این کارخانه اختصاص یافته و حدود ۳۰۰ نفر در اینجا شاغل خواهند شد.
 
کارخانه‌های فولاد و سیمان خاکستری در نی‌ریز سبب شده‌اند تا کامیون‌داران در این شهر بیکار نباشند و به واسطه آنها صدها شغل جانبی ایجاد شود.
 
رینگ اسپرت نور
توسعه کارخانه رینگ اسپرت نور دیگر مسئله‌ای بود که نماینده نی‌ریز و استهبان بدان پرداخت و گفت: ۸۰ درصد رینگ ایران خودرو در شهر نی‌ریز تولید می‌شود و این در حالی است که دکتر مربی مدیرعامل این شرکت بدون دریافت تسهیلات این کار را انجام داده است اما نوسانات ارزی سبب شد تا مواد اولیه رینگ اسپرت با توجه به اینکه از آلمان وارد می‌شود با مشکل روبه‌رو شود که در همین رابطه من به وزیر صنعت تذکر داده و پیگیر حل مشکلشان بودم.
 
کارخانه کربنات کلسیم
در بحث کربنات کلسیم ما پتانسیل‌های بسیار خوبی در نی‌ریز داریم که شرکت «امیا پارس» به دنبال احداث کارخانه پودر کربنات کلسیم است که با احداث این کارخانه حدود ۱۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و با توجه به اینکه مواد اولیه این کارخانه در شهرستان وجود دارد با کاهش هزینه حمل و نقل رو به‌رو می‌شود.
 
وی با انتقاد از سیستم اداری گفت: این شرکت تقاضای خود را در سال ۱۳۹۵ ارائه داده اما در اواخر سال ۱۳۹۶ به آن زمین واگذار شده است. وقتی می‌خواهیم سرمایه‌گذار جذب کنیم باید موانع را برداریم و کاغذبازی‌های اداری را برای او کم کنیم تا روند طولانی مجوزها کمتر شود و اگر این روند کوتاه نشود سرمایه‌گذار به شهرها و استان‌های دیگر خواهد رفت تا شرایطش آسان‌تر شود.
 
این کارخانه در دو فاز به بهره‌برداری خواهد رسید. در فاز اول احداث خط «کراشینگ سنگ» با ظرفیت تولید بیش از ۳۰۰ تن در ساعت است که حدود یک سال به طول خواهد انجامید و امیدوارم که تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد.
 
فاز دوم آن تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم است با ظرفیت ۶۰۰۰ تن در سال، یک سال پس از فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
پودر کربنات کلسیم یکی از پرکاربردترین فرآورده‌های معدنی است که در تولید پلاستیک، پلیمر، لاستیک‌سازی، سیم، کابل، کاشی، سرامیک و انواع رنگ حفاری‌های چاه نفت، الکتروجوش و صنایع کاغذی استفاده می‌شود.
 
من در بسیاری از مواقع غبطه می‌خورم و ناراحت می‌شوم با توجه به این همه منابع خدادادی چرا هنوز در کشور بیکار وجود دارد و به عنوان نماینده مجلس تمام تلاشم را برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان و دفاع از حقوق آنها انجام داده‌ام.
 
هرچند که ما در برابر مردم دست به سینه هستیم اما در برابر وزرا دست به یقه می‌شوم و نخواهیم گذاشت تا حق و حقوق مردم ضایع شود.
 
کارخانه کرومیت
نماینده مجلس به کارخانه کرومیت هم پرداخت و گفت: کارخانه کرومیت در شهرستان نی‌ریز توسط آقایان بیات با همکاری سرمایه‌گذاران چینی در حال انجام است که حدود یک و نیم میلیون دلار سرمایه خارجی و دو و نیم میلیارد تومان سرمایه داخلی داشته است.
 
گاز رسانی
روستاهایی که دارای ۲۰ خانوار باشند و طرح هادی در آن‌ها اجرا شده باشد مشمول گازرسانی می‌شوند که در شهرستان نی‌ریز حدود ۱۰۰ روستا شامل گاز رسانی می‌شوند که از این تعداد ٥٣ روستا گازکشی شده‌اند و ٤٥ روستا در دست انجام است.
 
شهر قطرویه در سال ١٣٩٥ از نعمت گاز بهره‌مند شد و در رابطه با گازرسانی به بخش قطرویه حتی پیمانکار آن مشخص شده بود اما به دلیل نوسانات ارزی پیمانکار حاضر به انجام نشد و کار به پیمانکار دیگری واگذاری شده است.
 
مجموعه  کوره‌های تل‌مهتابی و شهرک‌های صنعتی سنگ نی‌ریز، شهرک صنعتی ده‌فاضل، شهرک صنعتی آباده‌طشک، واحد گلخانه و مرغداری‌ها بالغ بر ٤٠ واحد گازدار و ٣٠ واحد دیگر در دست اقدام است. 
 
همچنین عمده صنایع بزرگ نی‌ریز شامل فولاد غدیر، کارخانه سیمان سفید، سیمان خاکستری و رینگ اسپورت نی‌ریز گاز دار شده‌اند.
 
همچنین با توجه به اینکه به دلیل وسعت شهرستان امکان افت فشار گاز وجود داشت رایزنی‌هایی انجام دادیم تا گاز نی‌ریز به شهر خاتم یزد متصل شود.
 
در شهرستان استهبان تنها دو روستا وجود دارد که گازکشی نشده است و پیگیری‌های ما برای گازرسانی به آن دو روستا هم انجام شده است.                        

برق‌رسانی
در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

آب‌رسانی از سد چشمه عاشق
یکی از مشکلات و دغدغه‌های کشور در بسیاری از استان‌ها بحث آب است و من در همان ابتدا به صورت جدی این مسئله را پیگیری کرده‌ام.


در ابتدای نمایندگی ۱۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شد اما در حال حاضر از ٢٣٠ روستای شهرستان حدود ۵۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.


چاه‌های غیرمجاز و نوع کشت‌هایی که ما داشته‌ایم و همچنین عدم مدیریت صحیح آب سبب شده، تا عمق چاه‌ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر برسد به همین دلیل باید برای آب فکری اساسی شود و آنچه که بنده توانستم مصوبه وزارت نیرو را برای آن بگیرم تخصیص آب از سد چشمه عاشق برای بخش قطرویه، بخش پشتکوه و مجموعه شهرستان نی‌ریز و صنعت است.


خوشبختانه مکان‌یابی سد چشمه عاشق بسیار مناسب بوده و این سد به بالا دست‌ هیچ ضرری نمی‌رساند و با بارندگی‌های فصلی ذخیره آبی خوبی در آن وجود دارد.


ترمیم مخازن آب، تجهیز چاه، خرید لوله، نقشه‌برداری و طراحی شبکه‌های داخلی از جمله اقداماتی است که در حوزه آب انجام شده است.


طرح آبرسانی به شهر قطرویه: حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب با آبدهی ٢٠ لیتر بر ثانیه و برق‌رسانی به چاه به طول ٢ کیلومتر و اجرای ٨٠٠٠ متر خط انتقال آب با هزینه ٢٩ هزار میلیون ریال. 


مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی: در بحث تأمین آب شهرستان استهبان یک مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی ساخته شد تا با مشکل آب کمتری روبرو شوند. 


اقدام دیگری که در زمینه آب شرب استهبان انجام شده است حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی و اجرای خط انتقال به طول ١٥٠٠متر با سایز ٣٠٠ میلی‌متر لوله‌های فلزی همراه با اجرای ٣٠٠٠ متر خط انتقال برق با اعتبار ٢٦٥,٠٠٠ میلیون ریال که ٢٠٠٠ خانوار بهره‌مند می‌شوند.


همچنین با افتتاح سد رودبال مشکلی برای تأمین آب شهرایج و منطقه رودبال نداریم.


در بحث آب، شهرستان استهبان کمتر از ۳۰ روستا دارد اما دو روستای خانه کت و قشم‌قاوی هنوز با مشکل روبرو هستند که با تمام وجود برای حل مشکل این دو روستا تلاش کرده‌ام.
حدود ١٠کیلومتر مسیر آبرسانی این دو روستا لوله‌گذاری شده است و وزیر نیرو قول دادند که مشکل آنان را حل کند.

فاضلاب شهری
نماینده مجلس با تأکید بر مدیریت آب، یکی از راههای آن را استفاده و راه‌اندازی فاضلاب شهری دانست و گفت: فاضلاب می‌تواند برای حوزه‌های کشاورزی، فضای سبز، صنعت و... مفید باشد.
فاضلاب نی‌ریز باید ٢٥ سال پیش انجام می‌شد که متأسفانه در آن زمان انجام نشده است.
در نی‌ریز ۹۰ کیلومتر انشعاب فاضلاب با ۱۰ هزار انشعاب خانگی به ارزش ۶۹۰ میلیارد ریال از بانک توسعه اسلامی از مهر ۹۶ آغاز شده و در حال حاضر ۸۰ درصد کار تمام شده است و سرعت کار به حدی است که جزو پروژه‌های اول استان به شمار می‌رود.
در سال ۹۶ و در شهر استهبان تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح و بهره‌برداری رسید. همچنین حدود ١١٩٨٢ متر شبکه‌گذاری در این شهر داشتیم و ۱۴۴۵ متر توسعه شبکه آبرسانی در شهرستان استهبان انجام شده است.
وی در ارتباط با شروع به کار تصفیه‌خانه فاصلاب نی‌ریز گفت: متأسفانه بازار متلاطم ارز باعث شده تا بسیاری از تجهیزاتی که پیمانکاران خریداری می‌کنند با افزایش روبرو شود اما در حال رایزنی هستیم تا این مشکل هرچه سریع‌تر رفع شود.

بهداشت و درمان
مسعودی با تشریح فعالیت‌های خود در بخش بهداشت و درمان گفت: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی جدید نی‌ریز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بیمارستان جدید استهبان هم البته با مشکلاتی از جمله حصارکشی، سیستم سرمایش و گرمایش، نبود تجهیزات و پانسیون روبرو بود و خود من شاهد بودم که همراه بیمار، پنکه‌ای را با خود به بیمارستان آورده بود.
امروز حصارکشی این بیمارستان در حال انجام است. چندین پانسیون در حال استفاده، سیستم سرمایش و گرمایش برقرار و تجهیزات زیادی به بیمارستان اختصاص یافته است.
استهبان در سال ١٣٩٤، ۸۸ تخت فعال داشت اما در سال ١٣٩٧، ۱۲۰ تخت فعال دارد و در شهرستان نی‌ریز در سال ١٣٩٤، ۱۱۵ تخت فعال ولی در حال حاضر ۱۳۵ تخت فعال دارد و بخش های جدیدی راه‌اندازی شده است.

بخش‌های جدید راه‌اندازی شده در بیمارستان نی‌ریز 
ICU بزرگسالان ٨ تخت:  بهمن ١٣٩٦
بخش جدید دیالیز ٨ تخت:  سال ١٣٩٦ 
بخش جدید آزمایشگاه
مراقبت‌های ویژه کودکان NICU : ٤ تخت 
تجهیزات پزشکی تخصصی از سال ٩٤ تا ٩٧: ١٥,٣٠٥.٠٠٠.٠٠٠ریال و اعتبارات حمایتی جهت خرید تجهیزات ٧.٠٠٠.٠٠٠.٠٠٠ ریال
احداث خانه‌های بهداشت از سال ٩٤ تاکنون در شهرستان نی‌ریز در روستاهای حیدری، تل‌خاکی، خواجه‌جمالی، دهمورد، چاه‌سرخ، چاه مهکی، بشنه، ریزآب، بنه‌کلاغی، چاه هفتم، جعفرآباد،  هرگان، چاه‌علی و دهچاه.

همچنین در حوزه اورژانس در همین امسال دو آمبولانس به ارزش تقریبی هرکدام یک میلیارد تومان به شهرستان‌های نی‌ریز و آباده‌طشک اختصاص یافته است.

بخش‌های جدید راه‌اندازی شده در بیمارستان استهبان
 ICU  بزرگسالان ٤ تخت: بهمن ١٣٩٥
CT.SCAN اردیبهشت ١٣٩٥
بخش دیالیز ٦  تخت ١٣٩٧
بخش جدید  CCU ، ٨  تخت سال  ١٣٩٧ 


NICU  ،٣  تخت 
تخصیص ٣ میلیارد ریال بخش روانپزشکی 
تجهیزات پزشکی- تخصصی از سال ٩٤ تا ٩٧: ٢٦,١٩٣.٠٠٠.٠٠٠ ریال
حمایت (معاونت درمان) جهت تجهیز پانسیون بخش‌ها و ساخت دستگاه زباله‌سوز ٨,٠٠٠.٠٠٠.٠٠٠ ریال

زمین‌های چمن مصنوعی
وی در رابطه با اقدامات زیربنایی ورزشی گفت: زمین چمن بزرگ مصنوعی در استادیوم شهدا نی‌ریز در حال اتمام است و vip چمن مصنوعی و همچنین روشنایی آن در برنامه قرار دارد.


ضمن اینکه در این مدت پکیج‌های مختلف ورزشی برای نی‌ریز و استهبان گرفته‌ایم.


سالن وزنه‌برداری نی‌ریز و سالن‌های ورزشی جزین، ریزاب، دهچاه و رودخور از دیگر سالن‌‌هایی بوده‌اند که پس  از ٧ و ٨ سال تکمیل شده‌اند.
همچنین در شهرستان استهبان و در شهر ایج زمین‌های چمن مصنوعی احداث خواهد شد و کلنگ‌زنی ٦ چمن مصنوعی دیگر به زمین زده شده است.
پیگیر استخر سرپوشیده استهبان که ۲٢ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد یکی دیگر از اقداماتی بوده که بنده انجام داده‌ام.

حقوق عمومی
حقوق عمومی مردم یکی دیگر از اقدامات نماینده مجلس بود که بدان پرداخت و گفت: در رابطه با سهم آلایندگی مجتمع‌های بزرگ که در دو استان آلودگی ایجاد می‌کنند از طریق سازمان حفاظت محیط‌‌زیست، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و وزارت اقتصاد تلاش‌هایی انجام داده‌ام.


بنده در بحث حقوق مردم به جد پیگیر بوده‌ام و در حقوق معادن و سهم آلایندگی‌ها اقداماتی انجام شده است.


همچنین در شهرستان استهبان و در احداث سد رودبال روستاهای «آب بند» و «بردنو» از نظرفیزیکی از صفحه جغرافیا حذف شدند اما خسارات اهالی این دو روستا به طور کامل پرداخت نشد که پیگیری آن‌ها را انجام دادیم و حفاظت از مرزهای جغرافیایی شهرستان نی‌ریز و استهبان را دستور کار قرار دادیم.

قطب کشاورزی انغوزه و زعفران
مسعودی، نی‌ریز و استهبان را قطب کشاورزی انغوزه و زعفران دانست و گفت: نی‌ریز با سطح زیر کشت ۴۵۲ هکتار قطب گیاه دارویی انغوزه و استهبان با سطح زیر کشت ۵۱۲ هکتار قطب تولید گیاه دارویی زعفران می‌باشد که خوشبختانه مصوبات استانی برای کشت این گیاهان صادر شده است.


در همین رابطه از وزیر جهاد کشاورزی هم سؤال شده که چه اقداماتی برای توسعه گیاهان دارویی انجام داده‌ اند؟


بحث اراضی شیبدار و واگذاری آن هم از اولویت‌های کاری بنده بوده است. در مشکان واگذاری ۵۴۰ هکتار از این اراضی مصوب شده است و قرار است ٢٠٠ نفر از این طرح استفاده کنند.


جالب است بدانید که نی‌ریز اولین شهرستانی است که در سطح استان صندوق توسعه کشاورزی را تأسیس کرده است و با ۵ میلیارد تومان بیشترین اعتبار را دارد.
در شهرستان نی‌ریز ۱۵ نهالستان مجوزدار با تولید سالانه ٢,٥ میلیون اصله نهال وجود دارد که می‌تواند نی‌ریز را به قطب تولید نهال استان و کشور تبدیل کند.

گردشگری
مسعودی با اشاره به مسجد جامع کبیر گفت: در حوزه گردشگری و در خصوص مسجد جامع‌کبیر بیشترین پیگیری‌ها را در مرمت، حفاظت و توسعه مسجد انجام داده‌ام و بحث گردشگری منطقه بهرام‌گور و بوم‌گردی را پیگیری کرده‌ام.


چندی پیش دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور از مکان‌های گردشگری و میراث نی‌ریز و استهبان بازدید کردند که می‌توان به مسجد جامع کبیر، کاروانسرای سروی، حمام حاج محمدحسن‌، حسینیه شهیدان سرپوش، قلعه اس پی آر و در شهرستان استهبان از خانه‌های میراثی اشاره کرد و قرار شد در جلسه‌ای در تهران با حضور شهردار و مسئولان سازمان گردشگری مصوبات این سفر پیگیری شود.

حوزه فرهنگی
نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس در رابطه با اقدامات فرهنگی‌اش گفت: در حوزه فرهنگ اگر کمیسیون فرهنگی مجلس بخواهد به کاری افتخار کند مصوبه طرح کتابت قرآن کریم توسط مفاخر ملی است.


متأسفانه در ایران طی سال‌های مختلف، قرآن «عثمان طاها» به چاپ می‌رسید. این فرد عربستانی با استفاده از الگوی احمد نی‌ریزی این قرآن را کتابت کرده است. ما اصل را رها کرده بودیم و همانگونه که مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند: احمد نی‌ریزی در خط نسخ یک قله است.


تصویب یک طرح به صورت ماده واحده در مجلس و همراه کردن اکثریت نماینده‌ها کار ساده‌ای نبود همچنین باید طرح طوری تنظیم می‌شد که  شورای نگهبان هم آن را رد نکند. پس از مطرح شدن این طرح بسیار تحت فشار قرار گرفتم. در واقع این طرح هدفش این است که اعلام کند ما افراد بزرگی در خط قرآنی داریم که می‌شود از آنها بهره گرفت و نتیجه مصوبه این خواهد بود که از بودجه دولتی، هیچ سازمانی اجازه ندارد قرآنی به غیر از خط مفاخر ایرانی به خصوص میرزا احمد نی‌ریزی چاپ کند و یا اینکه سفارتخانه‌ها اگر قرار است قرآنی را هدیه دهند موظفند تا قرآن احمد نی‌ریزی را اهدا کنند. این کار همچنین سبب می‌شود تا تبلیغاتی که از سوی معاندین مطرح می‌شود و می‌گویند که قرآن اهل تشیع با قرآن اهل سنت متفاوت است کاملاً رفع شود.

شاخصه‌های انتخاب نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
نماینده مجلس در خصوص شاخص‌هایی که سبب شد تا به عنوان نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شود گفت: هفت نفر از نماینده‌های بسیار قدر در کمیسیون فرهنگی مجلس از تهران هستند که می‌توان به آقایان محمدعلی وکیلی، علی مطهری و آقای کاتب اشاره کرد و اینکه چرا من به عنوان نائب رئیس انتخاب شدم را باید از دیگران بپرسید اما بنده ۲ دوره برای سمت نائب رئیسی کاندیدا شدم که خوشبختانه دوستان به ما رأی دادند شاید برخوردهای منطقی و اظهارنظرهای کارشناسی و لطف دوستان در کمیسیون‌های فرهنگی در این انتخاب بی‌تأثیر نبوده باشد.


البته این توضیح را بدهم که بنده عضو ناظر شورای فرهنگ عمومی کشور هم هستم که در آن جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاست‌گذرای ائمه جمعه، دانشگاه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی کشور حضور دارند.

دیدارهای عمومی
دکتر مسعودی در خصوص دیدارهای مردمی گفت: بنده به طور متوسط و میانگین هر دو هفته یک بار به حوزه انتخابیه سرکشی می‌کنم و برای نخستین بار در شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و تهران دفتر ایجاد کردم. سه روز اول هفته دفاتر نی‌ریز و استهبان فعال هستند و دفتر تهران هم از شنبه تا چهارشنبه فعال است و من هر روز بین ساعات ۱۲ تا ١٤ پذیرای کسانی هستم که برای پیگیری کارشان، به من مراجعه می‌کنند و از ابتدای نمایندگی تاکنون حدود ٤ هزار صفحه درخواست و مکاتبه داشته‌ام.


وی همچنین اعلام کرد که چندین و چند جلسه با اعضای شوراها و دهیاران تمام روستاهای حوزه انتخابیه داشته و حداقل یکبار به همه روستاها و شهرها سر زده است.

نطق‌هاو مذاکرات مختلف
وجه تمایز او با نمایندگان قبلی نی‌ریز و استهبان نطق‌‌هایی است که در مجلس ارائه می‌کند اما مسعودی در این باره گفت: بنده در تمام جلسات کمیسیون فرهنگی در موضوعات مختلف صحبت کرده‌ام. ٢ نطق رسمی پیش از دستور داشته‌ام که به همه نماینده‌ها این وقت به ترتیب داده می‌شود. دو نطق اضطراری و دو نطق در جلسات غیرعلنی داشتم که به صورت قرعه‌کشی انجام می‌شود.


حداقل هفته‌ای یک مصاحبه با رسانه‌های مختلف دارم و چندین مصاحبه تلویزیونی و رادیویی با شبکه‌های سراسری  داشته‌ام.


همچنین چندین تذکر شفاهی و کتبی به وزرا و رئیس جمهور داشته‌ام. این را دقت داشته باشید که مهم‌تر از نطق در مجلس سؤال از وزرا و رئیس جمهور است که در این رابطه سؤالاتی از وزرای کشور، کشاورزی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد داشته‌ام.

رئیس مجمع نمایندگان فارس
وی در ارتباط با چگونگی انتخابش به عنوان رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: رئیس مجمع نمایندگان فارس هر شش ماه یک بار انتخاب و اموری که مربوط به تمام استان است از طرف آن نماینده پیگیری می‌شود.


در همان ابتدای انتخابات کسانی که کاندیدای ریاست بودند اعلام آمادگی کردند که من هم یکی از کاندیداها بودم.

حضور مسئولان در نی‌ریز
مسعودی که توانسته وزرا و معاونان مختلفی را به حوزه انتخابیه بیاورد در این ارتباط گفت: مسئولان مختلفی به شهرستان نی‌ریز دعوت شدند که می‌توان به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر شریعتمداری وزیر وقت صمت، مهندس چیت‌چیان وزیر وقت نیرو و دکتر اردکانیان وزیر فعلی نیرو، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، دکتر ابتکار رئیس وقت سازمان محیط‌زیست، دکتر نوراله‌زاده رئیس صندوق کارآفرینی امید و دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر مهدی کرباسیان رئیس ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، دکتر فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

آمادگی خدمت در هر مکان
وی در پاسخ به اینکه آیا برای دور بعد کاندیدا می‌شوید گفت: هدف من از کاندیدا شدن واقعاً خدمت به مردم بوده است و به خوبی می‌بینید که یک سری از حقوق مردم که تاکنون مطرح نشده توسط بنده طرح شده است و بیشتر اقدامات برای نخستین بار است که در حال انجام است و این‌ها کارهایی بوده که باید در سال‌های قبل انجام می‌شد به عنوان مثال می‌توان به پل روگذر اشاره کرد که اگر اجرایی شده بود آمار تصادفات بسیار کاهش می‌یافت و یا اگر لاین دوم گردنه لای‌رز را داشتیم حادثه سر بازان رخ نمی‌داد.


بنده قبل از اینکه نماینده شوم وضعیت رفاهی و مسائل حقوقی بهتری داشتم و از همه مهم‌تر اینکه کسی از من توقعی نداشت. من در این ٣ سال خود را وقف مردم کردم و برای مردم کار می‌کنم اما به دلیل مشکلاتی که دولت دارد و بی‌تدبیری‌هایی که احساس می‌کنم، بسیاری از کارها پیش نمی‌رود.


تلاش می‌کنم تا همه استانداران و مدیران کل را به شهرستان نی‌ریز بیاورم و الان مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه‌ای به حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان دارند و اگر زمینه آن باشد و بتوانم به مردم خدمت کنم این آمادگی را دارم اما اگر زمینه‌های خدمت وجود نداشته باشد باید کسان دیگری باشند که کارها را تکمیل کنند اما دل‌خوش هستم که پایه‌های زیربنایی مختلفی را در شهرستان نی‌ریز بنا نهاده‌ام. من معتقدم با برنامه‌ریزی و استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌توان کشور را بهتر اداره کرد.

حجم کار نمایندگی
وقتی از حجم کار نمایندگی پرسیدیم خنده‌ای کرد و گفت: من هیچ وقت فکر نمی‌کردم که برای انتخابات مجبور باشم دو ماه تبلیغات کنم. من خود را برای یک تبلیغات یک هفته‌ای آماده کرده بودم.


بنده قبل از نمایندگی با توجه به اینکه در ایران حضور نداشتم هر روز تماس‌هایی با خانواده می‌گرفتم اما در حال حاضر هفته‌ای یک بار هم نمی‌توانم با آنها ارتباط برقرار کنم. وضعیت به شکلی شده که پسر کوچک من اعلام می‌کند دیگر دوست ندارد من نماینده مجلس باشم و دائماً می‌گوید شما هم دیر می‌آیید و هم زود می‌روید!

انتظارات عجیب و غریب
از او در مورد انتظارات عجیب و غریب مردم از یک نماینده پرسیدیم و او گفت: مردم در حوزه‌های مختلف مطالباتی دارند که بیشتر آنها در حوزه اشتغال و کار می‌باشد. البته وظیفه نماینده قانون‌گذاری است و من در حوزه انتخابیه خود تلاش‌هایی را انجام داده‌ام اما تقاضاهای نامتعارف زیاد بوده است از نوبت برای دکتر گرفته تا اختصاص وام و یا جا به‌جایی یک سرباز و یا یک کارمند. کمک برای دارو و جهیزیه! 


اما در هر موردی که توان داشته باشم در خدمت عموم مردم بوده‌ام.

استانی شدن انتخابات
وی در ارتباط با انتخابات استانی گفت: موافقان این طرح بر این عقیده هستند که نمایندگان شهرستانی جزئی و به مناطق خود فکر می‌کنند و فکرشان کشوری و ملی نیست و اگر انتخابات استانی شود نمایندگانی انتخاب می‌شوند که ملی فکر می‌کنند.


اما سؤال من این است آیا نمایندگان مراکز استان‌ها ملی فکر می‌کنند؟ مگر نماینده‌های شاخص کشور ملی فکر می‌کنند؟ از طرفی احزاب در کشور شکل نگرفته و نهادینه نشده است.


در همین انتخابات اخیر به خوبی دیدید کسانی در لیست بوده‌اند که عملکردهایشان مطابق با اهداف آنها نبوده است.


بر همین اساس اگر قرار باشد انتخابات استانی برگزار شود ممکن است انسان‌های شایسته‌ای انتخاب نشوند و هزینه انتخابات به شدت افزایش یابد.


در طرح جدید فرد باید علاوه بر ۱۵ درصد رأی در حوزه انتخابیه در تمام شهرهای استان نیز تبلیغات کند که همین امر باعث رشد شدید هزینه انتخابات برای افراد می‌شود و نخبگان شهرستانی از راهیابی به انتخابات باز می مانند.


از طرفی ممکن است فردی در شهرستان ۸۰ درصد آرا را داشته باشد اما فرد دیگری ۱۵ درصد آراء شهرستان را کسب کند ولی همین شخص در استان از کسی که ۸۰ درصد رأی شهرستان را کسب کرده بیشتر رأی جمع کند و عملاً تعلق خاطر شهرستانی دیده نمی‌شود.

انتصاب مسئولان
در انتصاب مسئولان به خصوص مسئولان شهرستانی سعی کرده‌ایم که نقطه نظرات جناح‌های سیاسی و امام‌جمعه را بگیریم اما در واقع ما پیشنهاد دهنده هستیم و تعیین‌کننده مسئول نیستیم ولی با بنده مشورت می‌شود اما در این مشورت‌ها غالباً تمام اهداف ما برآورده نمی‌شود.


مسعودی همچنین در این مدت کمک‌های فراوانی را به بهزیستی، کمیته‌امداد، هلال‌احمر، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و... داشته است.


علی‌رغم انجام مصاحبه ٢,٥ ساعته بسیاری از مسائل و اقدامات در حوزه‌های مختلف باقی ماند که در زمان‌ مناسب منتشر می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها