تعداد بازدید: ۱۶۸۷
کد خبر: ۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ - 2019 13 February
مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز از توزیع 273 سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار و شیرده دارای شرایط خاص در این شهرستان خبر داد.
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان:  بهنوش سبحانی با اعلام این خبر گفت: در راستای برنامه حمایتی تغذیه‌ای بنیاد علوی به منظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده روستایی، 273 سبد کالا با همکاری واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان توزیع شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده عنوان کرد و افزود: غذایی که در دوران بارداری مصرف می‌شود نیازهای تغذیه‌ای مادر و همچنین رشد جنین را تأمین می‌کند ولی متأسفانه محرومیت‌های اقتصادی و درآمد پایین در بسیاری از موارد منجر به کاهش توان خرید موادغذایی مناسب و با ارزش می‌شود.

سبحانی افزود: این سبد حمایتی حاوی 10 قلم موادغذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، مرغ، نخود، لپه، خرما، پنیر و روغن بود که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد.

کارشناس ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه این طرح هر دوماه یک بار انجام می‌شود عنوان کرد: مادران باردار از ماه چهارم بارداری تا 6 ماه پس از زایمان که دارای شرایط خاص باشند بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.

او مادران باردار و شیرده با شاخص بهداشتی پایین نظیر وزن کمتر از 45 کیلوگرم، وزن‌گیری نامطلوب، کم‌خونی، دو قلویی و چند قلویی که از نظر وضعیت اقتصادی دچار مشکل باشند را به عنوان شرایط این طرح برشمرد و اضافه کرد: این افراد توسط بهورزان خانه‌های بهداشت روستایی شناسایی و به ستاد شبکه بهداشت و درمان معرفی می‌شوند.

بهنوش سبحانی با بیان اینکه قبل از شروع توزیع برای مادران باردار کارگاه آموزشی اهمیت تغذیه در دوران بارداری برگزار شد، خاطر نشان کرد: این طرح هشتمین دوره توزیع سبد حمایتی در سال 1397 بوده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها