تعداد بازدید: ۲۵۰۲
کد خبر: ۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 2019 11 February
پس از وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد در واحد تهران که چند کشته و زخمی در پی داشت، اکنون ابلاغیه‌ای به تمام دانشگاه‌های کشور ارسال شده که برای رفت و آمد دانشجویان از اتوبوس‌هایی با سن کمتر از ۱۰ سال استفاده شود.

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:


این سبب شده تا ناوگان حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز برای جابه‌جایی دانشجویان از سطح شهر به دانشگاه و بالعکس با مشکل روبرو شود.

به همین دلیل رئیس دانشگاه آزاد نی‌ریز و حمیدرضا قره‌چاهی معاون وی به شورای شهر آمدند تا درخواست کمک کنند.


سید محمدرضا رئیس‌السادات در این جلسه گفت: بر اساس مصوبه‌ای که به ما ابلاغ شده اجازه استفاده از اتوبوس‌های با سن ۱۰ سال به بالا را نداریم و ما مجبور به قطع رابطه با آنها شده‌ایم. با این شرایط دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و فضل برای حمل و نقل با مشکل روبرو می‌شوند و به همین دلیل به شورا و شهرداری مراجعه کردیم تا همچون سالهای گذشته ایستگاه‌های تاکسی را در مسیر دانشگاه آزاد فعال کنند.


وی با ابراز رضایت از ناوگان فعلی دانشگاه آزاد گفت: متأسفانه در این رابطه دانشگاه ضرر کرده چون هم دانشگاه و هم دانشجویان از سرویس رفت و آمد رضایت کامل دارند اما بر اساس دستورالعمل دیگر نمی‌توانیم با آنها همکاری کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که از ترم جدید هزینه ایاب و ذهاب از دانشجویان اخذ نخواهد شد و خود دانشجویان باید هزینه‌های ایاب و ذهاب خود را تأمین کنند.
از شهرداری می‌خواهیم سیستمی پیاده کند که در هنگام تعطیلی کلاس‌های درس تاکسی‌ها در آنجا حضور داشته باشند و بتوانند خدمات‌رسانی را انجام دهند و هزینه رفت و آمد  را خود راننده تاکسی از دانشجویان اخذ کند.


رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری نی‌ریز در این جلسه از رئیس دانشگاه خواست تا جامعه آماری و همچنین مکان‌هایی که نیاز است دانشجویان از آنجا به دانشگاه و بالعکس تردد کنند، مشخص نماید.


سعید استقلال اعلام کرد که در زمینه تأمین تاکسی‌های این مسیر حاضر است تا ۵۰ دستگاه تاکسی را برای حمل و نقل دانشجویان مهیا کند.


محمدرضا شاهمرادی یکی از اعضای شورای شهر نی‌ریز در این جلسه اعلام کرد که با وجود این اتوبوس‌ها خیال خانواده‌ها و ما راحت بود؛ اما با این شرایط جدیدی که به وجود آمده دیگر نمی‌شود اطمینان داشت و اگر خودرو شخصی تعدادی از دانشجویان خواهر را سوار کند و آنها را انتقال دهد و مشکلی ایجاد شود چه کسی جوابگو خواهد بود؟ آیا اصلاً امکان نظارت بر روی آنها وجود دارد؟


وی در عین حال پیشنهاد داد تا با رانندگان اتوبوس‌های قدیمی که دانشجویان را جابه‌جا می‌کنند وارد مذاکره شوند تا اتوبوس‌ها و یا مینی‌بوس‌هایی با مدل‌های بالاتر بیاورند و دانشجویان را انتقال دهند.


شاهمرادی همچنین پیشنهاد داد با توجه به اینکه در آن مسیر بیمارستان جدید، پیام‌نور، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد قرار دارد، یک مسیر خط واحد اتوبوس برای آن در نظر گرفته شود و اولویت را به همین رانندگانی بدهند که در این مسیر دانشجویان را جابه‌جا می‌کردند.


این پیشنهاد مورد موافقت اعضاء قرار گرفت و بنا شد تا از رانندگان اتوبوس‌های دانشگاه آزاد برای حضور در جلسه دعوت شود و این پیشنهاد با آنان مطرح گردد و در صورت عدم استقبال آنان، تاکسی‌هایی برای این مسیر مشخص شود.


در این رابطه بررسی‌های نی‌ریزان فارس حاکی از آن است که هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان در صورت تردد با تاکسی‌های شهری افزایش قابل توجهی می‌یابد و به نزدیک ۲۰۰ هزار تومان برای یک ترم تحصیلی خواهد رسید؛ هرچند دانشگاه آزاد تا پیش از این از تمام دانشجویان برای ایاب و ذهاب یک ترم هزینه ۳۰ هزار تومانی دریافت می‌کرد که همین امر موجب اعتراض دانشجویانی می‌شد که از سرویس‌های دانشگاه استفاده نمی‌کردند.


در همین جلسه همچنین رئیس‌السادات پیشنهاد داد با توجه به اینکه سالن غذاخوری دانشگاه بسیار مجهز است شرایطی مهیا شود تا امکان برگزاری مراسم مختلف از جمله عروسی در محیط دانشگاه فراهم گردد. در این رابطه لایقمند اعلام کرد اگر در در این زمینه شهرداری با مشکل روبرو شده‌اید اعلام کنید تا پیگیری‌های لازم در این رابطه انجام شود.

نمایی از ایستگاه اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها