تعداد بازدید: ۱۷۸۲
کد خبر: ۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ - 2019 10 February
در مراسم روز شهرستان نی‌ریز مطرح شد:
فرمانده تیپ المهدی در مراسم روز نی‌ریز گفت که در هیچ کشوری به اندازه ایران آزادی وجود ندارد.
سردار سید نور‌ا... حسینی در مراسم روز نی‌ریز که همزمان با سالگرد عملیات والفجر ۸ برگزار شد، ایران را آزادترین کشور دنیا توصیف کرد و گفت: «این بی انصافی است که می‌گویند در ایران آزادی وجود ندارد.»

فرمانده تیپ المهدی، ایران را مستقل‌ترین کشور جهان دانست و اظهار داشت: «ما حالا استقلال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داریم؛ در حالی که اگر شما بروید تاریخ را بخوانید، می‌بینید در زمان رژیم قبل تصمیم‌گیرنده نبودیم و برای ما تصمیم می‌گرفتند؛ به طوری که هواپیما از ایران بلند می‌شد ویتنام را بمباران می‌کرد و شاه ما خبر نداشت.»

 وی افزود: «بزرگی در مقاومت و ایستادگی است و هر کشوری که ایستادگی کند، اعتبار دارد. این را بدانید که در ذهن ملتها ما مردمی سربلند و مجاهد هستیم، به ما احترام می‌گذارند و ما را به عنوان قهرمان می‌شناسند.»

به گفته حسینی یکی از علت‌های جنگ 8 ساله این بود که کشورها می‌خواستند انقلاب اسلامی الگویی برای مردم منطقه نشود.

وی در ادامه به شرح عملیات والفجر ۸ پرداخت و گفت: «ما توانستیم علی‌رغم همه ماهواره‌هایی که به دشمن اطلاعات می‌داد، آنها را فریب دهیم. دشمن باورش نمی‌شد که ما در فاو عملیات کنیم. اما رزمندگان دلاور ما افتخار آفریدند و از این شهرستان، 55 نفر در عملیات والفجر ۸ شهید شدند. این عملیات شدنی نبود مگر با وجود کسانی که در ولایت ذوب و شده بودند.»

حسینی با بیان این که دشمن به دنبال ناامیدکردن جوانان ما است تا بگویند این انقلاب کارایی ندارد، عنوان داشت: «کشور ما نیاز به مدیریت جهادی دارد تا اقتصادمان را نجات دهیم. وضعیت ما خیلی بهتر از قبل شده و از جهت آمار فقر کاهش زیادی داشته‌ایم. هرجا هم مشکلی است و ضربه خوردیم، به خاطر این بوده که حرف مقام معظم رهبری را گوش نکردیم.»

امام جمعه نی‌ریز هم در سخنانی به سالروز پیروزی انقلاب و سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: «اولین شهید راه ولایت زهرا است. اما کسانی هم خارج از این مسیر قدم گذاشتند و باعث شدند خلافت اسلامی تبدیل شود به دیکتاتوری و استبداد.»

آیت‌ا... سید محمد فقیه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: «به خاطر این کمبودها حرفی نداشته باشید. پیامبر هم 3 سال در محاصره اقتصادی بود. حالا ما باید به خاطر کم شدن یک مشت پرتقال و گوشت دست از دینمان برداریم؟ خیر. انقلابی که این همه شهید داده، آسان به دست نیامده که به آسانی از دست برود. همه باید برای رضای خدا به میدان بیایند و متحد در برابر دشمن بایستند.»

نماینده مجلس نیز به ۲۰۰ هزار شهید جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: «الان هم همه پای آرمانهای امام و رهبری ایستاده‌اند و از دین و کشورشان دفاع می‌کنند.»

 وی افزود: «یکی از راهبردهای جدید آمریکا تمرکز خشم مردم علیه سپاه است.»

فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز هم گفت: «عملیات والفجر ۸ از عملیات‌های پیچیده دنیا محسوب می‌شود که ما توانستیم با  اتکاء به توان و دانش خود و با ایمان و توکل به خدا در آن پیروز شویم.»

سرهنگ درستکار افزود: «شرایط امروز ما سخت‌تر از شرایط زمان عملیات والفجر ۸ نیست؛ مگر سال 1364 با مشکلات اقتصادی مواجه نبودیم؟ مگر تحریم نبودیم؟ امروز پیروزی در جنگ اقتصادی آسان‌تر از پیروزی در عملیات والفجر ۸ است. اما مسیر مبارزه با آمریکا ایمان راسخ می‌خواهد که در آن ایستادگی کنیم. هر چند آمریکا، آمریکای سال 1364 نیست و به گفته خودشان از آمریکای آن زمان خیلی ضعیفتر است.»

در پایان، مراسم روضه‌خوانی و عزاداری حضرت زهرا برگزار شد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها