تعداد بازدید: ۲۷۳۷
کد خبر: ۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 2019 31 January
مدیرکل سیاسی استانداری در جلسه شورای اداری:
«27 سال پیش سرمایه اجتماعی داشتیم و مردم پشتمان بودند. حال اگر این سرمایه ضعیف شده، مقصر ما مسئولان هستیم. باید به سراغ مردم برویم. آنها به ما کمک می‌کنند؛ به شرطی که زندگی‌مان را به مردم نزدیک کنیم.»
عابد نعمتی، هورگان: این را ابراهیم استوار مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس در جلسه شورای اداری شهرستان نی‌ریز گفت که پنجشنبه 11 بهمن، با حضور فرماندار، نماینده مجلس، امام‌جمعه و کلیه بخشداران و رؤسای ادارات و سازمانهای شهرستان برگزار شد.

در ابتدا علی راهوار معاون فرماندار ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هدف جلسه را تبیین برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب و معارفه معاون عمرانی فرمانداری و بخشدار جدید قطرویه عنوان کرد.

سرهنگ درستکار فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز انقلاب اسلامی ایران را اولین انقلابی در دنیا دانست که بعد از ۴۰ سال هنوز پابرجا مانده است.

وی ناصر داودی را به عنوان فرمانده جدید بسیج ادارات (حوزه شهید تندگویان) معرفی کرد.

در ادامه، نماینده مجلس به دستاوردهای انقلاب در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «عامل استحکام انقلاب وحدت و انسجام مردم بود و باعث شد از همان ابتدا هیبت و شکوه آمریکا در منطقه شکسته شود.»

به گفته اصغر مسعودی، هم‌اکنون استراتژی آمریکا القاء ناکارآمدی نظام و فروپاشی اقتصاد ایران است.

وی اتکاء اقتصاد ایران به نفت را نقطه ضعفی دانست که یکی از دلایل آن جدی نگرفتن توصیه‌های رهبر انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مجلس تنها چیزی که انقلاب را تهدید می‌کند، گسست بین دولت و مردم دانست و تأکید کرد مسئولان نباید از مردم فاصله بگیرند. به گفته وی، ما به مردم نیاز داریم و باید این پایگاه ملی را با بالاترین درجه تواضع حفظ کنیم.

امام جمعه نی‌ریز سخنران بعدی بود. آیت‌ا... فقیه به تحریمها و اتحاد دشمنان علیه نظام اشاره کرد و گفت: «استقامت و ایستادگی شما ما را موفق خواهد کرد. این نهضت، آسمانی و ولایی است، ما در سایه ولایت زندگی می‌کنیم و به همین دلیل دشمنان منکوب خواهند شد.»

ایشان خطاب به مسئولان اضافه کرد: «باید خدماتتان در این ۴۰ سال را بیان کنید تا مردم بدانند. تا می‌توانید برای پیشرفت تلاش کنید، به دنبال علم و دانش بروید و فرصتها را از دست ندهید.»

فرماندار نی‌ریز هم عنوان داشت: «انقلاب ما بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و خیلی از اتفاقات دنیا ناشی از وقوع انقلاب اسلامی بود.»

محمدرضا امیری از این که عده‌ای از درون کشور به جای دشمن، دولت و مسائل داخلی را مقصر می‌بینند انتقاد کرد و از رسانه‌ها خواست تا عملکرد دولت و نظام را منتشر کنند.

به گفته وی، از سال ۱۳۹۲ تاکنون مشکان، قطرویه و ۴۶ روستا گازکشی شده و گازکشی ۵۰ روستای دیگر هم در حال اقدام است.

امیری همچنین به برق‌رسانی روستاها اشاره کرد.

به بیان او، در شهرستان ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۶۵ کیلومتر آسفالت بود؛ اما هم‌اکنون ۷۱۷ کیلومتر آسفالت شده که ۱۱۷ کیلومتر آن در زمان همین دولت بوده است. همچنین هم‌اکنون همه راه‌های شهرستان نیز به مناقصه رفته است.»

فرماندار نی‌ریز به اهمیت موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: «همان طور که استاندار در شورای کشاورزی هفته گذشته اشاره کرد، ۷۲ هزار واحد صنعتی در استان داریم که اگر ۱۰ درصد آن بتوانند به طور متوسط یک نفر را تا پایان سال مشغول به کار کنند، برای 7200 نفر ایجاد اشتغال می‌شود که تحول بزرگی تا یک ماه آینده خواهد بود.»

وی در مورد تغییراتی که در حوزه بخشداری قطرویه و پست معاون عمرانی فرماندار ایجاد شده گفت: «اخیراً تغییراتی در چارت سازمانی فرمانداری‌ها ایجاد شده و ما هم به دلیل وسعت شهرستان و مسائل اقتصادی، امنیتی و عمرانی، جزو چند شهرستانی شده‌ایم که باید ۳ معاون داشته باشیم.» 

در ادامه جلسه، ابراهیم استوار میمندی مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، محوری‌ترین شعار انقلاب را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان و بر این تأکید کرد که نسل جدید باید با خدمات انقلاب آشنایی داشته باشد و بتواند تفاوت خدمات رژیم قبل و نظام جمهوری اسلامی را درک کند.

وی گفت: «دشمن با تمام توان خود به میدان آمده و استراتژی او دست گذاشتن روی نقطه ضعفها از جمله اقتصاد بیمارمان بوده است.»

فرماندار سابق کازرون گفت: «زمانی که من فرماندار کازرون بودم و درگیری‌هایی به وجود آمد، شاید حدود 80 درصد مسائل به وجود آمده از آن طرف آبها و پایگاه‌های دشمن هدایت می‌شد. آنها محتوا تولید می‌کردند تا شهری را که احساساتی شده به هم بریزند. الان نیز دشمنان دارند تولید محتوا می‌کنند و ما باید آن را خنثی کنیم.»

استوار افزود:«ما باید شیوه‌های مدیریتی‌مان را اصلاح کنیم. باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و بر مبنای آن اهدافمان را مشخص کنیم. دوران مدیریت پشت میز نشینی تمام شده و این نوع مدیریت دیگر جایگاهی ندارد. ما باید به میان مردم شهر و روستا برویم و مشکلات آنها را حل کنیم.»

او ادامه داد: «مگر شرایط ما بدتر از سال 1360 است؟ چرا آن روز محکم ایستادگی کردیم؟ چون سرمایه اجتماعی داشتیم و مردم پشتمان بودند. حال اگر این سرمایه اجتماعی ضعیف شده، مقصر ما مسئولان هستیم. باید به سراغ مردم برویم. آنها به ما کمک می‌کنند؛ منوط به این که ما زندگی‌مان را به زندگی مردم نزدیک کنیم.»

وی خطاب به مسئولان گفت: «هیچ وقت وعده ندهید؛ چون وعده دِین می‌آورد. باید بگوییم تلاش می‌کنیم.»

استوار معاون عمرانی فرمانداری را از نیروهای فنی و کارآمدی معرفی کرد که سالها در استانداری تجربه دارد. به گفته مدیر کل سیاسی استانداری، خیلی از شهرستانها خواستار وی بودند؛ ولی فرماندار نی‌ریز زرنگی کرد او را به نی‌ریز آورد.

او گفت که معاون عمرانی فرمانداری حق نظارت بر تمام پروژه‌های عمرانی بخش دولتی، خصوصی (با واسطه نظام مهندسی) و عمومی را دارد.

معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز هم عنوان داشت: «حدود ۱۵ سال در حوزه عمرانی استانداری و 2 سال در فرمانداری شهرستان خوی به عنوان معاون عمرانی و فنی کار کردم. همچنین در حوزه‌های راه و راه‌آهن تجربه دارم و همیشه سعی کرده‌ام کیفیت پروژه‌های عمرانی به بهترین شکل ممکن باشد.» 

آرش اسدپور بر پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی که به گفته وی فراوان است تأکید کرد و گفت: «این پروژه‌ها آنقدر زیاد است که تعریف پروژه جدید ممنوع شده است.»

اسدپور تأکید کرد که روی پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها نیز باید نظارت شود. وی افزود: «از نظر مالی پروژه‌های عمرانی شهرداری خیلی سنگینتر از پروژه‌های عمرانی دولتی است و می‌طلبد که روی آن نظارت کافی وجود داشته باشد. همان طور که شهرداری شیراز هم هیچ اقدامی را بدون هماهنگی ما انجام نمی‌داد.»

در ادامه، دکتر مسعودی پروژه فاضلاب را یکی از پروژه‌های فعال استان دانست و از استوار خواست تا ترتیب جلسه‌ای را در استان با حضور شهردار نی‌ریز و مسئولان فاضلاب بدهد. چرا که به گفته وی، مردم از وضعیت ترمیم آسفالت معابر رضایت ندارند. 

رضایی بخشدار سابق قطرویه به خدماتی که در زمان مدیریت خود در این بخش انجام شده اشاره کرد. از جمله افتتاح سد چشمه عاشق، کارخانه فولاد و افتتاح سه مدرسه. خدماتی که در حوزه آب شرب روستایی از جمله روستای ریزاب انجام شده و همچنین گازرسانی به شهر قطرویه و روستاهای دیگر.

عیسی برومند بخشدار جدید قطرویه نیز که پیش از این ۳ سال رئیس شورای شهر آباده طشک بوده گفت: «همه تلاشم را خواهم کرد که بتوانم خدمتگزاری صدیق و شایسته باشم. این بخش دارای ظرفیتهای بالفعل و بالقوه زیادی است که با تلاشهای دکتر مسعودی و فرماندار پیشرفت خواهد کرد.»

در این جلسه، احکام معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز و بخشدار جدید قطرویه که از طرف استاندار فارس صادر شده بود، قرائت و به آنها داده شد.






نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها