تعداد بازدید: ۱۸۳۱
کد خبر: ۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ - 2019 27 January
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

دوست و همشهری گرامی جناب آقای مهندس حمیدرضا قرچاهی کارشناس فنی دفتر طرح بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های ایران هفته گذشته خبر خوشی داد.

شرح این خبر را در همین صفحه ملاحظه می‌فرمایید.

تهیه طرح جامع بختگان از سال‌ها قبل مطرح بود. جناب دکتر مسعودی نماینده محترم مجلس، فرماندار، استانداران وقت، سازمان محیط زیست، دانشگاه شیراز و ... پیگیری مداوم و زیادی نمودند. 

در آبان ١٣٩٦ در بیست و سومین نمایشگاه سراسری مطبوعات آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهورکه به غرفه نی‌ریزان آمدند، با تقدیم یک نسخه از هفته‌نامه ١٥٦ که تیتراول آن «نیاز بختگان دو میلیاردمتر مکعب آب» بود، با تأکید به ایشان گفتم به داد بختگان برسید. ایشان دوبار با هلی‌کوپتراز بختگان بازدید کرد. 

تلاش زیادی شد تا طرح جامع احیاء تالاب بختگان مانند تالاب دریاچه ارومیه تدوین و به اجرا گذاشته شود که خوشبختانه انجام شد و هفته قبل در شورای برنامه‌ریزی استان فارس در استانداری به تصویب رسید. حال زمان اجرا و عملیاتی کردن طرح است. اولین گام تأمین بودجه  و نیروی انسانی است که خوشبختانه نیروی انسانی موجود است؛ اما مهم تأمین اعتبار و تخصیص آن است که با توجه به اینکه لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است لازم است:

١- نماینده محترم مجلس در ادامه پیگیری‌های مداوم قبلی‌اشان  از این وقت طلایی استفاده کنند تا در قانون بودجه سال آینده اعتبار متناسب و خوبی به این طرح اختصاص داده شود.

٢- امام جمعه محترم و عضو خبرگان رهبری، استاندار محترم، مدیر کل محترم محیط زیست فارس،‌ رئیس محترم سازمان محیط زیست کشور، فرمانداری، نهادهای غیردولتی زیست محیطی (N.G.Oهای محیط زیست) و همه مردم،‌تمام تلاش خود را برای اجرایی‌شدن طرح به کار گیرند. 

٣- فراموش  نکنیم که شهرستان‌‌های نی‌ریز، ‌استهبان و خرامه خط اول  استفاده و متقابلاً زیان تالاب  بختگان هستند؛‌ هرچند تالاب بختگان، تالابی ملی و بین‌المللی است.بنابراین همکاری و همراهی اهالی این شهرستان‌ها در اجرای طرح باید بسیار پررنگ  باشد. به امید رسیدن به بختگانی مملو از آب و پرندگان و  اکوسیستم دائمی . 


شاد و سالم و موفق باشید 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها