تعداد بازدید: ۱۵۴۳
کد خبر: ۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ - 2019 13 January
جولان تریلرهای سنگ در خیابان‌های نی‌ریز
محمد جلالی

گویا تصویب مصوبات، هشدارها و تهدیدات هنوز افاقه نکرده و همچنان ماشین‌های حمل سنگ که از کوه‌های جنوبی شهر نی‌ریز بارگیری می‌کنند از دل شهر عبور کرده و خود را به جاده اصلی می‌رسانند.


معضل عبور کامیون‌ها از خیابانهای نی‌ریز سالهاست دامن مردم را گرفته و این خودروهای بزرگ همراه با دیگر وسایل نقلیه از خیابان‌های کم عرض نی‌ریز عبور می‌کنند.


شهرداران و فرمانداران دوره‌های مختلف به دنبال ممنوعیت ورود کامیون‌ها به شهر بودند اما هیچ کدام موفق به این کار نشدند.


حتی چند سال پیش اعلام شد کامیون‌ها باید در محل شرکت حمل و نقل کالا توقف کنند اما آماده نبودن زیرساخت‌ها از جمله تاکسی‌هایی که رانندگان را به شهر انتقال دهند سبب شد تا هرگز این طرح اجرایی نشود.


شهردار نی‌ریز در تابستان امسال طی گفتگویی دلائل زیر را  در اهمیت عبور نکردن تریلرها از داخل شهر گفت:


- عبور این تریلرها از معابر شهری باعث تخریب زیرساخت‌های شهری از جمله آسفالت و تأسیسات آب و فاضلاب، گاز و... خواهد شد.
- ترافیک سنگین با توجه به عرض کم خیابا ن‌ها بیش از پیش خواهد بود.


- حادثه آفرین بودن عبور و مرور این کامیون‌ها و تریلرها.


- ایجاد نارضایتی اجتماعی.
جلسه شورای ترافیک ٢٣ آبان‌ تشکیل ‌شد و این موضوع را تصویب کرد:
«با توجه به عبور کامیون‌های حمل سنگ از شهر نی‌ریز مقرر گردید: اداره صنعت، معدن و تجارت طی جلسه‌ای با معادن، شهرداری نی‌ریز، و پلیس راهور نسبت به بررسی مسیر جایگزین اقدام تا در جلسات آتی شورای ترافیک در خصوص مسیر جایگزین تصمیم‌گیری گردد.»


٥ روز بعد بار دیگر جلسه شورای ترافیک تشکیل شد و مسیر جایگزین معروف به سیل بند که از پشت مسکن مهر عبور می‌کند جهت عبور کامیون‌ها اعلام گردید و مقرر شد معادن ظرف مدت دو هفته مسیر عبور خود را آماده‌سازی کنند.


در این جلسه از سوی لایقمند اعلام می‌شود که پارکینگ توقف کامیون‌ها در مکان مناسب در پشت ترمینال امام رضا آمده شده و دوربین‌های آن در حال نصب است.


پس از آن عبور تریلرهای حمل سنگ از ١٤ آذرماه ممنوع شد و شهرداری با نصب علائم در بلوار میرزا کوچک خان، به تریلرها برای ورود به شهر اخطار داد.


حالا بیش از یک ماه از این مصوبه می‌گذرد و گویا مسئولان تمایلی و یا توانی برای اجرای مصوبه خود ندارند و تریلرها بدون توجه به علائم باز هم مسیر خیابان‌های شهر را برای عبور خود انتخاب می‌کنند و نه خبری از جرائم رانندگی است و نه ضمانت اجرایی مصوبه!


بالاخره رئیس و اعضای شورای ترافیک باید جواب روشن و قاطعی به مردم بدهند که علت اجرا نشدن یک تصمیم و مصوبه محلی که استان و کشور نقشی در اجرا شدن و نشدن آن نداشته‌اند، چیست؟ 


آیا مسئولان تمایل به اجرای تصمیمات و مصوبات خود ندارند یا نتوان و عاجزند؟! 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها