تعداد بازدید: ۱۷۰۴
کد خبر: ۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ - 2019 12 January
نماینده مجلس:
نماینده مجلس با اشاره به این که ظرفیت اشتغال زیادی در شهرستان داریم، گفت که ما باید در نی‌ریز کارخانه‌های تولید کاغذ از باطله‌های سنگ را احداث کنیم.»
عابد نعمتی، هورگان: اصغر مسعودی که در بین خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کرد، گفت: «وقتی که می‌خواهیم عملکردها را بیان کنیم، باید شرایط کشور را دقیق بدانیم. ما قبلاً روزی ۲ میلیون بشکه نفت ۱۰۰ دلاری صادر می‌کردیم که می‌شد ۲۰۰ میلیون دلار. اما حالا در روز یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری صادر می‌کنیم که می‌شود ۵۰ میلیون دلار. این یعنی درآمد ما به یک چهارم رسیده است. از طرفی هزینه‌ها کم نشده و برای برگشت همین پول نیز مشکلات زیادی داریم.»

وی افزود: «ما در کشور 2 میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارمند دولت، ۶۰۰ هزار نفر نیروی مسلح، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته لشکری داریم. همچنین حدود ۵ یا ۶ میلیون نفر هم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی‌اند که در یکی دو سال اخیر مجلس حقوقشان را سه برابر کرده و به خاطر وضعیت اقتصادی اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان به این سازمانها بیشتر شده است. همچنین مشکل کم آبی هم داریم. نیمی از مردم نی‌ریز کشاورز بودند و زکات می‌پرداختند؛ اما حالا خشکسالی شده است.»

نماینده مجلس عنوان داشت: «تنها راه نجات کشور از این بحران، نگاه بسیجی و جهادی است. باید نگاه ما همان نگاه اربعینی باشد؛ مثل روز اربعین که در طول چند روز ۲ میلیون ویزا و روادید صادر می‌شود. پس ما می‌توانیم؛ اگر بخواهیم.»

وی همچنین گفت: «بانکها نباید این سودهای ترکیبی را بگیرند. وام‌ها کمر مردم را شکسته است. چند وقت پیش در مجلس بحث بود که از روسیه وام ۲ درصدی بگیریم. من ناراحت شدم و در یکی از نطق‌ها گفتم باید از کفار وامداری بدون ربا بیاموزیم؛ آنها وام ۲ درصد می‌دهند و ما وام ۱۸ درصد می‌دهیم که هیچ توجیهی ندارد.»

نماینده مجلس گفت: «ما در شهرستان ظرفیت زیادی برای اشتغال داریم. کارخانه سیمان به زودی راه می‌افتد و کامیونداری نداریم که بگوید بار ندارم. درست نیست همه توجهات ما به سمت کار اداری برود. کارخانه‌های سنگ‌چینی داریم که تعطیل‌اند و ضایعات سنگ زیادی دارند. ما می‌توانیم بحث تولید کاغذ از باطله‌های سنگ را پیگیری کنیم؛ چرا که ۸۰ درصد کاغذ ما وارداتی است، نیاز آن احساس می‌شود و ما ظرفیت آن را داریم.»

نماینده مجلس ضمن تشکر از همه کسانی که در مراسم تشییع و ترحیم مادرش حضور یافته بودند، بخصوص  نماینده مجلس و فرماندار فسا که در نماز جمعه حضور داشتند، گفت: «اکنون احساس می‌کنم مسئولیتم در برابر شما مردم قدرشناس بیشتر شده است. مادرم بزرگترین معلم من بود و من همیشه یکی از دلخوشی‌هایم این بود که وقتی به نی‌ریز می‌آیم، پیش او بروم. همیشه یک ساعت قبل از نماز سجاده‌اش پهن بود و من همیشه قبل از هر کاری با او تماس می‌گرفتم و التماس دعا می‌خواستم. او همیشه به من می‌گفت کاری کن که برای مردم خوب باشد و خدمتگزار آنها باش. او می‌گفت شاید هر کسی را  بتوان خرید، اما مگر خدا را می‌توان خرید؟.»  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها