تعداد بازدید: ۱۶۱۳
کد خبر: ۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ - 2019 06 January
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

روز پرستار را به همه پرستاران تلاشگر، دلسوز و مردمی شادباش می‌گویم. به همین مناسبت به طرح مشکلی می‌پردازم که سالهاست هم موجب ناراحتی پرستاران  بخش اتفاقات بیمارستان شهدا شده و هم نارضایتی بیماران اورژانسی. 


یکی از مشکلات عمده  بخش اورژانس (اتفاقات)  کمبود پزشک عمومی است به ویژه در روزهای پایانی هفته، تعطیلات رسمی و تعطیلات نوروز. 


همانگونه که از نام این بخش مشخص است، بیماران اورژانسی باید در این بخش تحت درمان قرار گیرند و بیماران غیراورژانسی در درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان اعم از دولتی و غیردولتی معاینه شوند.


مشکل اساسی اما این است که در شهرستان نی‌ریز درمانگاه شبانه‌روزی دولتی و غیردولتی وجود ندارد و این مسئله موجب می‌گردد شبها و روزهای تعطیل که مطب‌ها باز نیستند، مراجعان بخش اتفاقات زیاد شود و عرصه را بر کارکنان تنگ نماید.  بطوری‌که در برخی مواقع درمان بیماران فوری و اورژانسی با مشکل روبرو می‌شود. 


راهکار این مسئله احداث و تجهیز درمانگاه شبانه‌روزی است. سالهاست دولت براساس سیاست‌های خصوصی‌سازی چنین کاری انجام نمی‌دهد. خوشبخانه سپاه پاسداران اقدام به احداث ساختمان درمانگاه در بلوار شمس‌المعالی کرده که امید است با تجهیز و راه‌اندازی شبانه‌روزی بتواند پاسخگوی بیماران غیراورژانسی باشد و از بار بخش اتفاقات کاسته شود. 


راهکار دیگر احداث و تجهیز درمانگاه توسط بخش خصوصی است. 


چندسال پیش عده‌ای از پزشکان ساکن نی‌ریز از جمله جناب آقای دکتر جواد ولی‌زاده درصدد راه‌اندازی درمانگاه خصوصی برآمدند، اما متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی در جلسه‌ای که در همین زمینه در شیراز با حضور برخی از معتمدین تشکیل می‌شود، مخالفت می‌کند. اقدامی که نه منطبق با سیاست‌های تدوین شده در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور است و نه سیاست‌های ابلاغی اصل ٤٤.به هر حال سازمانی که باید مشوق چنین سرمایه‌گذاری‌‌هایی باشد، مانع می‌گردد.


امید است بخش خصوصی، به ویژه جامعه محترم پزشکی اعم از پزشکان مقیم شهرستان و خارج از آن وارد این عرصه گردند و دست به کار تأسیس درمانگاه خصوصی شوند. خوشبختانه جمعی از اهالی محترم کوی امام مهدی اعلام کرده‌اند که زمینی در محل چهارراه قائم برای این منظور خریداری نموده‌اند که امیدواریم به نتیجه برسد. 


شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها