تعداد بازدید: ۲۵۹۰
کد خبر: ۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 2018 29 December
همزمان با سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی، نمایشگاه آثار صنایع دستی بانوان آموزشیار و سواد آموز نهضت سواد آموزی شهرستان نی‌ریز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در حسینیه موسی ابن جعفر گشایش یافت.
بیتا فسایی، هورگان: کارشناس مسئول نهضت سوادآموزی روز پنجشنبه 6 دیماه در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی آثار و دست سازه‌های آموزش دهندگان و سوادآموزان و تشویق آنان به کارآفرینی و احیای صنایع دستی برپا شده است.

طیبه حدادی افزود : فرش دستباف ، گلیم بافی، جاجیم بافی،  ملیله دوزی، آثار خیاطی و نقاشی، عروسک سازی، گلدوزی، کار با چوب، کار بامهره و بافتنی از مهمترین آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

سرپرست آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم گفت: نهضت سواد آموزی نی ریز یکی از اداراتی است که همواره از لحاظ شاخص جذب و نگه داشت پیشگام بوده است. تعریف ما از سواد، سوادی که منجر به کار گیری در امور زندگی شود و امروز می‌بینیم آن سواد به مرحله عملی رسیده که نشان از رشد و پویای این مرکز است.

ولی‌زاده ادامه داد: بی‌شک یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور سواد است. با توجه به آمار، درصد باسوادی کشور در اوایل انقلاب حدوداً 50 درصد بود اما خوشبختانه در حال حاضر این آمار به 94 درصد رسیده است.

امیری، فرماندار نی‌ریز در این مراسم به اهمیت سواد و سوادآموزی پرداخت و از زحمات سوادآموزان در برپایی این نمایشگاه و تولید آثار هنری آنها تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است شهرستان نی‌ریز نزدیک به 3 هزارنفر بی‌سواد و حدوداً 20 هزارنفرکم سواد دارد. سواد آموزی نی ریز دارای نرخ با سوادی 97 درصد به بالاست و درسال گذشته از 59 منطقه دراستان رتبه دوم را کسب کرده است.

در پایان از ۱۵۰ نفر از سوادآموزان و آموزش دهندگان با اهداء جوایز تجلیل شد.

















نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها