تعداد بازدید: ۱۵۱۸
کد خبر: ۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ - 2018 28 December
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این که آموزش و پرورش باید واقعاً مجانی باشد، گفت که الان مردم برای تحصیل فرزندانشان در زحمت‌اند.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید محمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ۷ دی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی(ره) اشاره کرد و عنوان داشت: «امام دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را داد تا در این مملکت بی سواد نباشد و همه مردم از علم و دانش بهره ببرند. او گفت همه جا را مدرسه کنید تا همه اهل کمال و فهم باشند. دولت اسلامی باید زمینه تحصیل جوانان را فراهم کند؛ اما شرایط اقتصادی فعلی خوب نیست و مردم حتی برای تحصیل فرزندانشان هم در زحمت‌اند. آموزش و پرورش باید واقعاً مجانی باشد تا مردم دنبال علم و کمال بروند و بعد از تحصیلات هم شغلی داشته باشند؛ تولید کنند و بیکار نگردند.»

ایشان اضافه کرد: «تحصیل در مدارس باید به گونه‌ای باشد که فقرا و بینوایان هم بتوانند استفاده کنند؛ اما حالا که مدارس غیر انتفاعی است و هر کس پول بدهد، به مدارس خوب و دانشگاه می‌رود. بقیه کجا بروند؟ اینها شده دکان و محل سودآوری. همه که پول ندارند هر ساعت برای بچه‌هایشان کلاسهای مختلف بگذارند. دولت باید در این رابطه فکری کند.»

خطیب جمعه نی‌ریز همچنین تأکید کرد که مجلس باید بررسی بودجه را با توجه به وضعیت قیمت و فروش نفت در سال آینده انجام دهد؛ چرا که ممکن است جوابگوی هزینه‌های کشور نباشد و مردم تحت فشار قرار بگیرند.»

عضو خبرگان رهبری به پاسخگو بودن مسئولان و ادارات در برابر مردم تأکید کرد و گفت: «این پستها امانت است، از همه ما سؤال می‌کنند و باید جواب پس بدهیم. وقتی از انبیاء سؤال می‌شود، از من و شما سؤال نمی‌شود؟ از مسئولان سؤال می‌شود که چه کردید؟ شمایی که متصدی امور مردم شدید، با مردم چه کردید؟ »

امام جمعه نی‌ریز رحلت آیت‌ا... شاهرودی را تسلیت گفت  و از جلسه‌ای که به همین مناسبت و همچنین به مناسبت 9 دی، شنبه شب در محل مصلای نماز جمعه تشکیل می‌شود خبر داد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها