تعداد بازدید: ۱۵۴۱
کد خبر: ۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ - 2018 23 December
عسکر یاراحمدی، نی‌ریزان فارس: شهرستان نی‌ریز مشکل سوخت در بخش کشاورزی ندارد. این را مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز اعلام کرد و گفت: برای سوخت در بخش کشاورزی حتی آنهایی که مجوز ندارند مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: توزیع سوخت با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت از طریق سامانه «پنجره» که در تهران کنترل و هدایت می‌شود انجام می‌گیرد و کشاورز بر اساس پروانه بهره‌برداری چاه که قدرت موتور و اسب بخار آن درج شده است میزان سوخت مصرفی آن توسط سیستم محاسبه می‌شود و بعد از آنکه منابع آب و جهاد کشاورزی صحت آن را تأیید کردند شرکت نفت، سوخت را در اختیار کشاورز قرار می‌دهد. این ثبت درخواست سوخت به صورت فصلی انجام می‌شود. 


ذبیح‌ا... سیروسی در ادامه گفت: بر اساس سرمای هوا کشاورزی محدود می‌شود و اگر بارندگی مؤثر داشته باشیم پمپ‌های کشاورزی خاموش می‌شوند و در صورتی که بارندگی زیر ٢٠ میلی‌متری در یک زمان داشته باشیم سوخت در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد که از آن استفاده کند.


ما هیچ محدودیتی در تأمین سوخت در بخش کشاورزی نداریم اما وظیفه داریم با نظارت جلو قاچاق سوخت را بگیریم.


گلخانه‌های غیرمجاز، دامپروری‌ها و  پرورش طیور سنتی که مجوز ندارند با توجه به حمایت از اشتغال و حمایت از تولید به مدت ٦ ماه سوخت آنها تأمین می شود تا در این فاصله زمانی مشکل مجوزخودرا حل کنند. 


سیروسی ادامه داد: به واسطه تشویق گلخانه‌داران در تأمین سوخت از طریق گازرسانی شرکت نفت از اداره گاز استعلام‌های لازم گرفته می‌شود و اگر مرغداری‌ها کار فروش مرغ آنها طول بکشد می‌توانند با گرفتن نامه از اداره دامپزشکی اقدام به گرفتن حواله سوخت کنند و اگر دمای هوا کاهش یافت با گرفتن نامه از اداره هواشناسی حواله سوخت به آنها داده می‌شود .


وی در پایان گفت: سامانه پنجره از ٢٥ تا ٣٠ هرماه بسته است و متقاضیان سوخت باید سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام کنند.


همچنین انجیرکاران با گرفتن نامه از انجمن انجیرکاران و با تأیید جهاد کشاورزی می‌توانند نفت سفید بگیرند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها