تعداد بازدید: ۱۸۷۸
کد خبر: ۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ - 2018 20 December
آیین رونمایی از کتاب «محراب مسجد جامع نی‌ریز» و مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر، پنجشنبه 29 آذر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
عابد نعمتی، هورگان: در این مراسم مختار کمیلی مسجد جامع کبیر را هویت شهر نی‌ریز دانست و کار نویسنده و پژوهشگر این کتاب را ستود.

منصور طبیعی مدیرعامل بنیاد فارس‌شناسی نیز با بیان این که مؤلف کتاب تلاش زیادی برای ارائه برداشت علمی از سنگ‌نوشته و گچ‌نوشته‌های مسجد داشته، مسجد جامع کبیر را تاریخ نی‌ریز خواند و گفت: «در مقایسه با مسجد نصیرالملک شیراز، من حس می‌کنم شاید میزبان خوبی برای این مسجد نبوده‌ایم.»

فرماندار نیز در سخنانی محراب مسجد جامع کبیر را یکی از شاخصهای هویت نی‌ریز خواند و اعلام آمادگی کرد تا با پژوهشگران و مراکز علمی همکاری بیشتری داشته باشد و برای طرح مرمت این مسجد بودجه و اعتبار بگذارد.

در ادامه مراسم، رئیس‌السادات رئیس دانشگاه آزاد آمار پژوهشگری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نی‌ریز را قرائت کرد و از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

اعظم منزه مؤلف کتاب «محراب مسجد جامع نی‌ریز» در پایان مراسم، به ارائه توضیحاتی در مورد کتاب خود از جمله نقوش و مفاهیم به کار رفته در گچبری‌ها و محراب مسجد جامع کبیر پرداخت و سپس آیین رونمایی از کتاب برگزار شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها