تعداد بازدید: ۱۳۳۰
کد خبر: ۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ - 2018 18 December
تازه‌های نشر
اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در گروه حقوق و علوم تربیتی موفق به تألیف سه کتاب تحت عناوین «مسئولیت‌های مدنی پزشکی»، «موفقیت در مهارت‌های تفکر انتقادی» و «طرح درس‌هایی برای آموزش تاب آوری به کودکان » شدند.
خبرگزاری آنا: 
***

علی پورصادق کردی از اعضای هیئت علمی گروه حقوق واحد نی‌ریز با همکاری سام بحرینی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق خوصی موفق به تألیف کتاب «مسئولیت‌های مدنی پزشکی» شد.

مسئولیت پزشکی، پاسخگو بودن پزشک در قبال خساراتی است که به بیمار وارد می‌آورد و این خسارات ناشی از عدم انجام وظایف پزشکی است. در فصل نخست این کتاب به سیر تحولات مسئولیت پزشکی و فصل دوم به ماهیت و ارکان مسئولیت مدنی پزشک، ماهیت قرارداد معالجه و ارکان مسئولیت‌ مدنی پزشک که عبارت از خطای در مرحله تشخیص، خطای در مرحله معالجه و خطای در عمل جراحی نقد و بررسی شده است.
***

کتاب «موفقیت در مهارت‌های تفکر انتقادی» حاصل یک کار گروهی توسط مژگان قاجاریه عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز است که آن را با همکاری شش تن از اساتید دانشگاهی ترجمه کرده است در این کتاب که اثر لارن استارکی است، خواننده با موضوعاتی از قبیل تشخیص مشکل و تعریف آن، اجرای روش بارش مغزی با شازمان دهنده‌های تصویری، استدلال استنتاجی، استدلال قیاسی، تکنیک‌های پرت کردن حواس، بررسی عواطف خود، تفکر انتقادی برای امتحانات، تصمیم سازی بر اساس قضاوت شخصی و موضوعات دیگر رو به رو می‌شود.
***

«طرح درس‌هایی برای آموزش تاب آوری به کودکان» تألیف لین نامکا، توسط مژگان قاجاریه از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه برنامه‌ریزی درسی و مریم عزیزی و سیروس عالی‌پور ترجمه شده است. 

در این کتاب که در دو بخش به مخاطب ارائه شده به راهبردهایی برای آموزش تاب آوری به کودکان، جنبش روان‌شناسی مثبت و بسیاری موضوعات جالب دیگر اشاره شده است. در پیشگفتار این کتاب، تاب آوری یکی از عوامل محافظت کننده‌ ما در برابر عوامل استرس‌زا، اضطراب‌آور و بسیاری مشکلات روان‌شناختی از قبیل افسردگی و اضطراب معرفی شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها