تعداد بازدید: ۵۹۱۰
کد خبر: ۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 2018 15 December
ثبت‌نام از متقاضیان تأسیس مدارس و مراکزغیردولتی در فارس شروع و 5 دیماه پایان می‌یابد.
این ثبت‌نام از روز پنج شنبه 15 آذرماه در فارس آغاز شده است.

بر اساس قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، علاوه بر شرایط عمومی، تمام افرادی که دارای شرایط حداقل ۳۰ سال سن، حداقل مدرک لیسانس و تأهل برای آقایان باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی فارس در جمع خبرنگاران، زمان پایان ثبت‌نام را 5 دی‌ماه اعلام کرد.

وی گفت: متقاضیانی که دارای شرایط لازم بوده و درخواست آنان پذیرفته می‌شود، باید جهت تشکیل پرونده به ادارات تابعه مراجعه كنند.

بحرانی با یادآوری اینكه ثبت‌نام تنها از طریق سامانه mosharekatha.ir انجام خواهد شد، گفت: راهنمای کامل مراحل ثبت‌نام در همین سامانه و از بخش راهنما و شیوه‌نامه/ شیوه نامه مجوز تأسیس مدارس و مراکز قابل دسترسی می‌باشد.

براساس قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، تمام افرادی كه دارای حداقل ۳۰ سال سن و مدرک لیسانس باشند، می‌توانند ثبت‌نام كنند.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیردولتی فارس گفت: بر اساس ماده 8 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی متقاضیان تأسیس مدارس و مراکز آموزشی وپرورشی غیردولتی علاوه بر موارد فوق باید واجد شرایط زیر باشند:

- تابعیت جمهوری اسلامی ایران

- اعتقاد و التزام عملی به مبانی و احکام اسلام، ايمان و برخورداری از حسن شهرت

- التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه

- نداشتن وابستگی به رژیم گذشته یا گروهک‌های منحرف و غیرقانونی

- نداشتن پیشینه کیفری مؤثر

- تأهل برای مردان

وی ادامه داد: در صورتی که مؤسس یا مؤسسان، شخص یا اشخاص حقوقی باشند فرد یا افرادی که به عنوان نماینده ایشان معرفی می‌شوند باید دارای شرایط مندرج در این ماده باشند.

بحرانی گفت: به استناد تبصره 1 ماده 9 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی هر متقاضی تأسیس مدرسه یا مرکز می‌بایست مبلغ دو ميليون ریال به حساب تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی سازمان مدارس غیردولتی واریز نماید.

بدیهی است واریز وجه مذكور به منزله صدور مجوز تأسیس نبوده و  قابل استرداد نيز نمی‌باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که در هر مرحله، مشخص گردد متقاضی تأسیس فاقد شرایط فوق بوده و یا مدارک غیر واقع ارائه نموده است از روند اجرایی پرونده جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بحرانی همچنین با اشاره به این موضوع که مؤسس به هیچ‌وجه حق واگذاری مجوزهای صادره (مجوز تأسیس، راه اندازی و ...) به غیر را ندارد، گفت: دریافت مجوز تأسیس به منزله مجوز راه‌اندازی و فعالیت واحد آموزشی نبوده و حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌نماید.

وی با تأكید بر لزوم دقت نظر متقاضیان در تكمیل فرم‌های موجود در سامانه اینترنتی، اضافه كرد: مجوز تأسیس از زمان صدور حداكثر به مدت دو سال اعتبار دارد و افراد دارای مجوز تأسیس می‌بایست در طی مدت مذکور نسبت به تمهید مقدمات لازم  برای راه‌اندازی مدرسه یا مرکز اقدام  و مجوز راه‌اندازی دریافت نماید، در غیر این صورت مجوز تأسیس صادره از درجه ی اعتبار ساقط خواهد شد.

بنابراین افرادی اقدام به ثبت‌نام كنند كه شرایط و امكان لازم برای راه‌اندازی و آغاز فعالیت واحد آموزشی را در سال تحصیلی ۹9-۹8 دارا هستند.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی، مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به توسعه آموزش و پرورش، اجرای درست برنامه‌ها با مشارکت و استفاده از ظرفیت و پتانسیل مردم است که در همه اسناد فرادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی توسعه متوازن واحدهای آموزشی غیردولتی را سیاست اداره مدارس و مراکز غیردولتی فارس قلمداد و اضافه كرد: امكان ثبت‌نام برای همه كسانی كه دارای شرایط اعلام شده هستند، وجود دارد؛ اما حضور پیشکسوتان آموزش و پرورش و دانشگاهیان که سالیان سال عمر خود را در کسوت معلمی سپری کرده‌اند، باعث رشد کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در استان فارس بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز که حدود 15 درصد از كل دانش‌آموزان استان فارس می باشند در مقاطع مختلف مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید سجادیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
عالی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها