تعداد بازدید: ۱۲۲۹
کد خبر: ۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ - 2018 09 December
پایه‌های لرزان استخر نی‌ریز
امین رجبی سردبیر

برای چندمین بار استخر کوه‌سرخ نی‌ریز مدتی به تعطیلی کشید و اواخر هفته گذشته به صورت محدود و با سانس‌های کمتر بازگشایی شد.


دلیل این تعطیلی، اختلاف نظر پیمانکار و اداره آبفا، ورزش و جوانان، شورای شهر و شهرداری نی‌ریز بر سر امتیاز آب شرب استخر و همچنین اختصاص سهمیه آب غیرشرب بود.


پیمانکار از هزینه بالا و چند میلیونی آب شرب و در نظر گرفتن کاربری تجاری برای آب استخر گلایه داشت و از طرفی خواهان اختصاص بخشی از آب قنات برنجزار از سوی شورای شهر برای پر کردن استخر بود. این خواسته از آنجا مطرح شد که اداره ورزش و جوانان و شهرداری یک چاه آب مشترک دارند و برای استفاده مشترک از این چاه با هم تبادلاتی از چندسال پیش داشته‌اند.


پیمانکار از شهرداری خواسته بخشی از سهمیه آب ورزش و جوانان از آب چاه مشترک را از محل آب برنجزار به استخر بدهد.


همانطور که در بالا آمد، این مشکل با پرداخت بخشی از بدهی استخر به اداره آبفا و اقساطی کردن بقیه بدهی، بطور موقت و محدود حل شده است.


این را که حق با کدام طرف است و پیمانکار حق دارد یا بخش اداری، کاری نداریم. اما آنچه مشخص است این که ضرر اصلی این ماجرا به مردم می‌رسد. مردمی شامل:


- پسران جوان و نوجوانی که عموماً در نی‌ریز سرگرمی ندارند و دلخوش به همین حداقل امکانات هستند و تفریح عمده آنها سوار شدن بر موتورسیکلت و دور زدن در خیابانها است.
- بانوانی که امکانات و سرگرمی‌های به مراتب کمتری از مردان دارند و کمترین دلخوشی آنها استخر است.


- افرادی که از استخر استفاده درمانی می‌کنند؛ که البته تعدادشان هم زیاد است.


- ورزشکاران.


فرمانداری در پاسخ به یک انتقاد اظهار امیدواری کرده با هماهنگی میان شهرداری و اداره ورزش و جوانان مشکل آب استخر بطور اطمینان‌بخشی حل شود. در حال حاضر مشکل بطور نیم‌بند حل شده اما انتظار مردم حل دائمی آن است.


فرماندار محترم به عنوان رئیس شورای ورزش و اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر آن باید در این زمینه تدبیر کنند و با تشکیل جلسات کاربردی و مؤثر این مشکل را رفع نمایند. 
بهتر است شورای ورزش (طبق اساسنامه خود) حداقل هر ٢ ماه یک بار جلسه تشکیل دهد و از بروز چنین معضلات آزاردهنده‌ای قبل از وقوع آن پیشگیری کند تا آسیبی به سلامت جسم و جان مردم وارد نیاید.


اینجانب آنچه به یاد دارم، آخرین جلسه شورای ورزش شهرستان یک سال پیش در آذرماه سال ١٣٩٦ برگزار شده است. اگر هم بعد از آن جلسه‌ای بوده خبری از آن منتشر نشده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها