تعداد بازدید: ۳۱۳۲
کد خبر: ۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ - 2018 05 December
13 آذر فرماندار شهرستان نی‌ریز به اتفاق هاشم‌نیا بخشدار مرکزی و مدیران ادارات آبفا شهری، امور اراضی، بنیاد مسکن و نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی از روند آبرسانی به ۴۰ واحد مسکونی واقع در باغ تخت (شهرک صدرا) نی‌ریز بازدید کردند.
به گزارش هورگان: در حاشیه این بازدید امیری و هیئت همراه با اهالی باغ تخت (شهرک صدرا) ملاقات داشته و پیرامون مسائل و مشکلات آنان مطالبی را بیان کردند.

وی در خصوص وضعیت املاک باغ تخت گفت: اراضی مذکور بدون مجوز تفکیک و ساخته شده و به لحاظ قانونی امکان ارائه خدمات به این املاک وجود نداشته و برخی از پرونده‌های قضایی آن در حال رسیدگی است. لیکن با توجه به پیگیری‌های انجام شده و با هماهنگی ادارات مختلف مقرر شد فعلاً امکان تأمین آب جهت ۴۰ واحد مذکور که دارای سکنه می‌باشد به نحوی حل شود و آب موقت به آنها واگذار شود و مابقی املاک و قطعات حق هیچگونه ساخت و ساز ندارند و اهالی منطقه و اداره امور اراضی بایستی بر این روند نظارت کافی داشته باشند.

وی در بخشی از سخنان خود به ساخت و سازهای بدون مجوز اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز بدون مجوز علاوه بر نبود نظارت کافی بر اصول مهندسی، دارای معایب گذربندی و معابر و عدم رعایت حریم‌های خدمات زیربنایی بوده است.

امیری در پایان سخنان خود ضمن تشکر از ادارات مؤثر در انجام پروژه آبرسانی به منطقه باغ تخت بر این نکته که هنوز مشکل قانونی اراضی موجود مرتفع نشده تأکید کرد که ارائه خدمات آب، گاز و... به املاک جدید، منوط به طی مراحل قانونی و اخذ مجوز لازم (پروانه ساختمانی) خواهد بود. 

ضمناً مقرر شد شورای اسلامی بخش مرکزی و مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشنهادات لازم در خصوص تعیین تکلیف وضعیت باغ تخت از طریق قانونی و امور اراضی نیز پرونده‌های املاک یاد شده را از طریق دستگاه قضایی پیگیری نماید.

باغ تخت منطقه‌ای خارج از محدوده شهری به طرف آسیاب آبادزردشت در ضلع جنوبی نی‌ریز می‌باشد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها