تعداد بازدید: ۳۶۰۲
کد خبر: ۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 2016 21 September
محمدرضا امیری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان نی‌ریز به تشریح نحوه چگونگی هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در شهرستان نی‌ریز پرداخت.
محمدرضا امیری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان نی‌ریز به تشریح نحوه چگونگی هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در شهرستان نی‌ریز پرداخت.

روش خودتکمیلی و ثبت اطلاعات توسط خانوار با استفاده از اینترنت در سامانه‌ سرشماری اینترنتی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی‌ریز، محمدرضا امیری با بیان اینكه سرشماری اینترنتی از 3 تا 24 مهرماه سال جاری با مراجعه‌ سرپرست یا یکی از اعضای مطلع خانوار به سامانه‌ اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به آدرس www.sarshomari95.ir و تکمیل فرم خانوار اجرا می‌شود تصریح كرد: خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می‌توانند از 22 تا 24 مهر ماه به سامانه‌ سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را  ویرایش کنند.

وی ادامه داد: اجرای هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 برای اولین بار به دو شیوه مدرن و الکترونیکی در سال جاری با هدف کاهش هزینه ها انجام خواهد شد.

روش مصاحبه‌ حضوری و مراجعه‌ی مأموران سرشماری به محل سکونت خانوارها

امیری مصاحبه‌ حضوری مأمور سرشماری با استفاده از تبلت را روش دوم هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسكن برشمرد و تصریح كرد: در این روش مأموران سرشماری از 25 مهر تا 25 آبان 1395 به محل زندگی خانوارها مراجعه کرده و از طریق مصاحبه با یکی از اعضای خانوار، اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری و درتبلت همراه خود ذخیره ‌‌می‌نمایند.

وی در عین حال یادآور شد: افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کرده‌اند، مجدداً توسط مأمور سرشماری نمی‌شوند؛ بلکه مأمور سرشماری تنها «کد آماری» که از طریق سیستم کامپیوتری یا پیامک به آنها داده شده را دریافت می‌کند و در تبلت خود وارد می‌نماید.

 ویژگیهای متمایز سرشماری 1395

رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 شهرستان نی‌ریز، در بخش دیگری از سخنانش به ویژگیهای متمایز سرشماری 1395 اشاره كرد و اظهار داشت: در سرشماری 1395 برای نخستین بار در تاریخ سرشماری‌‌های ایران به جای پرسشنامه‌‌ها و فرم‌‌های کاغذی، امکان مشارکت هموطنان در سرشماری از طریق اینترنت و جمع‌آوری اطلاعات با ابزار الکترونیکی تبلت فراهم شده است.

امیری با تأكید بر اینكه پاسخگویان ‌‌می‌توانند از طریق اینترنت پرسشنامه‌‌های سرشماری را تکمیل و ارسال کنند، اظهار داشت: در این صورت دیگر نیازی به مصاحبه‌ مأمور آمارگیر با خانوار نخواهد بود.

اهداف سرشماری عمومی نفوس و مسکن

امیری در ادامه، هدف کلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سطح كشور را جمع‌آوری داده‌‌ها و اطلاعات پایه‌ای درباره تعداد، ساختار و ویژگی‌های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کل کشور برای برنامه‌ریزان، سیاستگذاران، دولتمردان، پژوهشگران و سایر کاربران دانست و تأكید كرد: تهیه چارچوب آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن برای اجرای طرح‌های آماری یکی دیگر از اهداف اصلی سرشماری می‌باشد.

مراحل وارد كردن اطلاعات در سامانه سرشماری اینترنتی

فرماندار شهرستان نی‌ریز در بخش پایانی سخنانش به نحوه تکمیل اطلاعات توسط خانوار در سامانه سرشماری اینترنتی اشاره كرد و اظهار داشت: در این روش سرپرست یا مطلع‌ترین عضو خانوار از 3 لغایت 24 مهرماه سال جاری می‌تواند با مراجعه به سامانه‌ اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به آدرس www.sarshomari95.ir و با واردکردن شماره ملی سرپرست خانوار به ‌عنوان رمز ورود به پرسشنامه‌ سرشماری دسترسی‌یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند.

امیری در عین حال خاطرنشان ساخت: پس از تکمیل پرسشنامه و تأیید نهایی آن، عددی تحت عنوان «کد آماری» از طریق کامپیوتر شخصی و یا پیامک در اختیار پاسخگو قرار خواهد گرفت. حفظ و نگهداری «کد آماری» بسیار مهم است. چرا که اطلاعات پاسخگویان در اینترنت بر اساس «کد آماری» بازشناسی خواهد شد.

وی افزود: بنابراین ضروری است پس از دریافت «کد آماری» آن را چاپ و یا به‌طور دقیق و خوانا یادداشت کرده و در محلی نگهداری نمایند و در اختیار فردی از اعضای خانوار قرار گیرد که معمولاً در طول روز در خانه حضور دارد تا هنگام مراجعه‌ مأمور سرشماری «کد آماری» را به او تحویل دهد.

رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 نی‌ریز از امکان بازیابی مجدد «کد آماری» در سامانه سرشماری اینترنتی برای خانوار در صورت مفقود‌شدن این كد خبر داد و تأكید كرد: مأمور سرشماری این کد را در تبلت خود وارد کرده و مصاحبه حضوری با خانوار، دیگر انجام نخواهد شد و همچنین در صورتی‌که این کد در اختیار مأمور سرشماری قرار نگیرد و یا به نادرست ثبت شده باشد، مأمور سرشماری مصاحبه از آن خانوار را انجام خواهد داد.

امیری فرماندار شهرستان نی ریز در پایان از عموم شهروندان جهت همکاری و مشارکت در طرح سرشماری اینترنتی دعوت کرد و افزود: با توجه به جلساتی که از طریق کارگروه با  دفاتر پیشخوان خدمات دولت داشتیم، تمامی دفاتر سطح شهرستان ( دفاتر شهری و ICT روستایی) به صورت تمام وقت آماده ثبت نام شهروندان در طرح سرشماری و همچنین ثبت نام از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با حداقل هزینه می‌باشند. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها