تعداد بازدید: ۲۲۱۷
کد خبر: ۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ - 2018 24 November
با پیگیریهای مداوم مسئولان شهرستان در چند سال اخیر و با تخصیص کشوری آمبولانس های مدرن به اورژانس115 کل کشور، نی ریز نیز صاحب 2 آمبولانس شد.
حسین قانع: بنا بر اعلام سرپرست شبکه بهداشت و درمان نی ریز، با پیگیری های مداوم و مستمر  نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مدیر اورژانس 115 نی ریز، سرانجام 2 آمبولانس مدرن به اورژانس 115 شهرستان اختصاص یافت.

دکتر داور آل داود گفت : این آمبولانس ها بنز اسپرینتر 315 بوده و از نمونه بکار گرفته شده در کشورهای مدرن دنیا می باشد. این آمبولانسها از تجهیزات و امکانات داخلی بسیار خوبی برای امداد رسانی و راحتی بیماران برخوردارند و دارای مانتیورینگ، دستگاه دی سی شوک و تمام دستگاه های موردنیاز برای حمل بیمار هستند. نکته مهم در این آمبولانس ها، وجود سیستم تعلیق آمبولانس و یک تشکچه بادی زیر برانکارد بوده و مانع از تکان های شدید بیمار در هنگام انتقال است. آمبولانسها در روزهای آینده در اورژانس 115مرکزی نی ریز و آباده طشک به کار گرفته خواهند شد.

دکتر آل داود افزود: شهرستان اکنون هفت پایگاه اورژانس دارد شامل دو پایگاه درون شهری و پنج پایگاه جاده ای و امید است با اضافه شدن این دو آمبولانس، شاهد کاهش مشکلات و امدادرسانی بهتر باشیم.

سهمیه استان فارس 22 آمبولانس بود که 5 فقره جهت اورژانس شیراز و بقیه به شهرستانها اختصاص یافته است. این 22 آمبولانس صبح امروز ( شنبه 3 آذرماه ) در بلوار چمران شیراز رژه رفتند.

قابل توجه مسئولان شهرستان اینکه بیمارستان شهدای نی ریز تنها مرکز فعال و بزرگترین بخش درمانی این شهرستان 120 هزار نفری می باشد و فقط 2 آمبولانس قابل استفاده  و آنهم با کارکرد بیش از یک میلیون کیلومتر مسافت را دارد و برای انتقال ایمن بیماران به مراکز درمانی استان نیاز بسیار شدیدی به آمبولانس های جدید دارد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها