تعداد بازدید: ۲۵۰۳
کد خبر: ۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ - 2018 20 November
حسین قانع، هورگان: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز در یک اقدام اطلاعاتی - پلیسی و در یک تعقیب و گریز طولانی در مرزهای شمالی شهرستان 439 کیلو تریاک را کشف کردند.

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی نی‌ریز، عصر یکشنبه 27 آبان، 2 تیم پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته در روزهای اخیر، محورهای فرعی بخش پشتکوه را تحت کنترل نامحسوس خود قرار داده و برکوچکترین حرکتی نظارت می‌کردند. 

سرهنگ سید‌خالد یوسفی گفت: دقایقی پس از تاریکی هوا، یک پژو 405 و دقایقی بعد پژو 405 دوم، در حالی که خودرو نخستین در نقش اسکورت ظاهر شده و هر 2 با چراغهای خاموش وارد حوزه استحفاظی شهرستان می‌شدند، نمی‌دانستند که توسط تیمهای عملیاتی مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز تحت کنترل قرار دارند و در تور اطلاعاتی- عملیاتی آنها گرفتار شده‌اند. 

آسمان و زمین کویر در مرز شمالی شهرستان در تاریکی مطلق فرو رفته بود و هر حرکت نابجای مأموران، می‌توانست چندین روز کار اطلاعاتی و عملیاتی‌شان را به هدر بدهد. این 2 خودرو که با هم ارتباط تلفنی داشتند و با فاصله زیاد از هم حرکت می‌کردند، هنوز متوجه نظارت دقیق مأموران نشده بودند. 

حدود یک ساعت پس از ورود قاچاقچیان و در نقطه‌ای مناسب، رهبر تیمهای عملیاتی دستور متوقف کردن 2 خودرو را داد. همزمان چراغ خودروهای پلیس روشن شده و هر 2 با شتاب به سمت قاچاقچیان حرکت کردند. قاچاقچیان گیچ و برای لحظاتی متوقف شدند؛ اما به یکباره به خود آمده و به حرکت دیوانه‌وار ناشی از گیجی ادامه  دادند. آنها سعی کردند که برگردند؛ ولی نتوانستند. لذا با سرعت به جلو حرکت کردند تا شاید بتوانند فرار کنند. تا این که لاستیکهای خودرو اسکورت مورد اصابت تیر مأموران قرار گرفت و هر 2 سرنشین قبل از فرار دستگیر شدند. 

خودرو حامل محموله نیز قصد داشت خود را به جاده آسفالته مشکان - آباده‌طشک برساند تا شاید بتواند گریزگاهی پیدا کند. اما لاستیکهای این خودرو هم زده شد. راننده آن فرار کرد و در 200 متری خودرو و در پناه بوته‌ای مخفی شد. دقایقی در آشوب و گرد و خاک به هوا خواسته گذشت. قاچاقچی بی حرکت ماند تا شاید بتواند فرار کند؛ اما به یکباره لوله سرد اسلحه را بر روی تن عرق کرده‌اش حس کرد و همه امیدهایش برباد رفت.

در بازرسی از این خودرو، یکی از بزرگترین محموله‌های کشف شده سال جاری شهرستان کشف و 439 کیلو تریاک از درون آن بیرون آورده شد. قاچاقچیان 35، 37 و 38 ساله و از اهالی شهرستانهای جنوب شرقی کشور بودند. با تشکیل پرونده، متهمان تحت بازجویی قرار گرفته و تلاش برای شناسایی صاحبان و دریافت‌کنندگان این محموله بزرگ در جریان است.

لازم به ذکر است که 15 ساعت بعد از کشف این محموله بزرگ تریاک، 32 کیلو تریاک و 30 کیلو حشیش نیز در محل ایست و بازرسی قطرویه از قاچاقچیان کشف شد. بنابراین مأموران فرماندهی انتظامی نی‌ریز توانستند در کمتر از 24 ساعت، بیش از 500 کیلو مواد مخدر را از قاچاقچیان کشف کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها