تعداد بازدید: ۱۳۹۱
کد خبر: ۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ - 2018 11 November
فاطمه زردشتی نی‌ریزی، نی‌ریزان فارس: تنها ٥ درصد مردم نی‌ریز عضو کتابخانه‌ها هستند. شهرستان نی‌ریز با جمعیت ١١٣,٢٩١ نفری و ٩ کتابخانه فعال تنها ٥٧٥١ نفر عضو فعال کتابخوان دارد، یعنی از هر ٢٠ نفر، یکی عضو کتابخانه‌ است.

بر اساس آمار اعلامی  اداره کتابخانه‌های شهرستان نی‌ریز، از تعداد کل این اعضا ٣٠٩٧ نفر زن و ٢٦٥٤ نفر مرد می‌باشند که با اختلاف ٣٦٩ نفری، زنان کتابخوان‌تر از مردان می‌باشند. همچنین تعداد مراجعه به کتابخانه‌ها از اول فروردین تا پایان مهرماه ١٣٩٧، ٩٠٤٠ نفر بوده ‌است.


کتابخانه‌های زنده‌یاد محمدحسن رجبی، کوثر نور و احمد نی‌ریزی، سه کتابخانه فعال شهر نی‌ریز است، ضمن اینکه کتابخانه‌های هلال‌احمر، شهید لاجوردی «اداره زندان» و امام ‌صادق«مسجد موسی‌بن جعفر» نیز به صورت مشارکتی فعال هستند.


کتابخانه‌های بصیرت و امام‌صادق در شهر آباده‌طشک و کتابخانه عمومی «آ‌ل‌یاسین» در شهر مشکان فعال است.


تنها کتابخانه عمومی روستایی شهرستان نی‌ریز به نام امام خمینی نیز در خواجه‌جمالی مشغول به کار است.


گفتنی است کتابخانه قطرویه که بیست و ششم آبان‌ماه ١٣٩٥ با حضور دکتر مسعودی نماینده مجلس، امیری فرماندار، دست‌نیان مدیرکل نوسازی مدارس فارس و جمعی از مردم و مسئولین بخش راه‌اندازی شده بود به دلیل قرار نگرفتن کتابخانه در زیر مجموعه نهاد کتابخانه‌ها آماری از آن منتشر نشده و در حال حاضر تعطیل می‌باشد.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
نسبت وقت آزاد زن ها به مرد ها چند برابر است. با این وجود تقریبا به طور مساوی مطالعه می کنند. پس نتیجه می گیرم مردها کتاب خوان ترند با توجه با مشغله های که دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
کتابخونه احمد نی ریزی نسبت به قبل خیلی مرتب تر شده
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها