تعداد بازدید: ۱۸۰۶
کد خبر: ۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ - 2018 02 November
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز‌جمعه از وزیران میلیاردری که به مردم می‌گویند صرفه‌جویی ‌کنید انتقاد کرد.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه ۱۱ آبان خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: «تشریفات را کنار بگذارید. برخی وزیران به مردم می‌گویند صرفه جویی کنید؛ در حالی که خود خانه‌های میلیاردی دارند. آیا مردمی که هیچ امکاناتی ندارند، در این مملکت حق ندارند؟ فقط شما حق دارید که در تهران خانه‌های گران‌قیمت تهیه کرده‌اید و فرزندانتان را به اروپا و آمریکا می‌فرستید؟»

ایشان افزود: «بس کنید این کارها را. دشمن از یک طرف و شما هم از یک طرف مردم را زیر فشار قرار داده‌اید. با حرف که نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ باید عمل کنید.»

خطیب جمعه نی‌ریز با بد خواندن استبداد و خودرأیی گفت: «باید با افراد صالح مشورت کنید. پیامبر نماینده خدا است؛ اما می‌بینیم که مردم را به حساب می‌آورد و خداوند هم می‌فرماید «و شاورهم فی الامر». یکه‌تازی، استعداد و تحمیل کردن فکرتان به مردم بد است. مردم می‌فهمند و درک می‌کنند. فضای مجازی امان را از همه گرفته و مردم بیدار و هشیارند؛ اما به خاطر اسلام و انقلاب است که تحمل می‌کنند.»

آیت‌ا... فقیه با بیان این که باید دشمن واقعی را بشناسیم، عنوان داشت: «آمریکا شیطان بزرگ است که هرجا خرابی است و منفعتی دارد، رد پایش دیده می‌شود. امروز استکبار دشمن ما است و برنامه‌ریزی می‌کند تا فرهنگ خود را  بر ما حاکم و در همه امور ما را سست کند.»

ایشان اضافه کرد: «اما متأسفانه شاهدیم که برخی افراد در داخل کشور منافع آمریکا را ترویج می‌کنند؛ عده‌ای غرب‌زده که عزت را از دست دشمنان اسلام می‌خواهند. کسی که منطقش منطق امام حسین(ع) است، زیر بار دشمنان نمی‌رود. وقتی ملت مقاوم شد و با اتحاد ایستادگی کرد، دشمن نمی‌تواند بر آنها سلطه پیدا کند. این که رهبری می‌گوید تک محصولی و اتکاء به نفت غلط است، به همین دلیل است. مسئولان باید با برنامه‌ریزی در این راستا گام بردارند و کشور را حفظ کنند.»

عضو خبرگان رهبری، روز وقف را گرامی داشت و به مردم توصیه کرد که با وقف یادگاری برای خودشان بگذارند تا باقیات‌الصالحاتی برایشان باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها