تعداد بازدید: ۱۷۴۴
کد خبر: ۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ - 2018 29 October
امشب برگزار می شود
جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی یکشنبه ششم آبان‌ماه در ساختمان شماره ۲ شورای شهر نی‌ریز برگزار شد.
هورگان: در این جلسه اعلام شد مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ نمازجمعه برگزار می‌شود. قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی آیت ا... فقیه و عزاداری به سبک جدید و قدیم از جمله برنامه‌های امشب به شمار می‌رود.

در جلسه هماهنگی که با حضور ۵ هیئت مذهبی فعال در شهرستان برگزار شد مجید لایقمند رئیس دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی برنامه شب اربعین را دارای دو ویژگی خواند و گفت: برگزاری اربعین به صورت یکجا و آوردن سبک جدید عزاداری در محیط مصلا مسئله‌ای است که می‌تواند افراد بسیاری را برای آمدن به این مراسم ترغیب کند.

اصغر ماهوتی یکی از اعضای شورای شهر در این جلسه گفت: این اولین جلسه ساختمان 2 شورای شهر می‌باشد که به برکت اربعین برگزار شده و آن را به فال نیک می‌گیریم.

اعتراف می‌کنم که در دورهای قبل جلساتی با ادارات و هیئت‌ها نداشته‌ایم و از ابتکار آقای مسعود لایقمند سپاسگزارم.

محمدرضا شاهمرادی در این جلسه با انتقاد از اینکه صمدآقا آزاد به عنوان یکی از پیرغلامان امام حسین(ع) در استان یاد نمی‌شود گفت: باید در برگزاری مراسم عزاداری هر دو سبک جدید و قدیم برگزار شود تا نسل‌های مختلف با اینگونه عزاداری‌ها آشنا شوند.

لایقمند در این جلسه در بخشی از صحبت‌های خود به هیئت‌های مذهبی پیشنهاد داد تا برای بالا بردن فرهنگ عمومی اقدام کنند. وی گفت: متأسفانه ما در برخی از مسائل  عقب گرد فرهنگی داشتیم و در مسائلی با نابسامانی روبرو هستیم که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها